e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár

Az Alibaba negyedéves számai

Daniel Zhang vezérigazgató szerint az Alibaba politikája támogatja az amerikai márkákat, kiskereskedőket, kisvállalkozásokat. A technológiai óriás bejelentette, hogy a negyedéves eredmények a vártnál jobb szintet értek el. Ez az akció szakértők szerint ez az Alibaba kampánya az USA akciói ellen, melyben felszólításra kerültek az amerikai technológiai vállalatok, hogy szüntessék meg kapcsolataikat a kínai vállalatokkal, köztük az Alibaba, Tencent és Baidu felhőalapú számítástechnikai szolgáltatókkal. Az Alibaba társaság árbevétele 34%-kal ugrott az előző év azonos időszakához képest, 21,76 milliárd dollárra emelkedett az árbevétel a júniusban végződő negyedévben. A kiskereskedelem és a számítástechnika továbbra is a bevételek gyors növekedésének fő mozgatórugói. A tranzakciókból és egyéb műveletekből származó bevételek 42%-kal nőttek a negyedévben. Eközben a bevételek költsége a negyedik negyedévben 40%-kal növekedett az előző évi 84,52 milliárd RMB-hez képest.

Az Alibaba vállalat részvényárfolyama ezen a héten.4,66%-ot menetelt. Az Alibaba részvénye azért is lehet jó lehetőség, mert ebben a negyedévben a felhőalapú számítás bevétele 12,35 milliárd RMB-ra nőtt, elsősorban a nyilvános felhő és a hibrid felhő üzletágának növekvő bevételei miatt. Hosszabb távon az Alibaba jó helyzetben van, hogy kihasználja az e-kereskedelmi platform (Tmall/Taobao) és az új kiskereskedelmi és életmód-ökoszisztéma mélyülő integrációjából származó szinergiákat.

 

A Geely előrejelzései

A Geely Atomobily nyeresége 43 százalékkal esett vissza az első félévben, melyben a járványhelyzet arra kényszerítette az ambiciózus kínai autógyártót, hogy csökkentse eladási előrejelzéseit. A 2020 első felében elért nyereség 331 millió dollárra esett vissza. Január és június között a cég 530.446 járművet szállított ki, ami közel 20%-kal alacsonyabb az előző év azonos időszakához képest. Az általános hanyatlás ellenére a csoport piaci részesedése Kínában 6,1%-ról 6,5%-ra emelkedett.

A Geely Automobily részvény árfolyama ezen a héten 8,21%-ot esett. A Geely vállalat az elektromos autózás területén folyamatosan vásárolja fel az európai gyárakat, köztük a Lotus-t, a Protont, a Volvo-t, a Daimler 15%-át és a Smart-ot is. A Geely Automility az első kínai vállalat, mely az egységes platformhasználatot, vagyis hatékonyabb kezelést és gyorsabb átállást biztosít. A Geely évi mintegy kétmillió eladott járművel Kína egyik legnagyobb autógyártója, aminek 22 milliárd dollár értékű Geely Automobility üzletága többet ér, mint például a Fiat Chrysler vagy a Nissan Motor.

 

Az NVIDIA új videókártyája

Az Nvidia RTX A 3090 a legújabb GDDR6X memóriát fogja használni, mely bár jelentősen megnöveli a termék teljesítményét, szakértők szerint ár-érték arányban gyengíteni fogja a kártyát a piacon. Az új videokártya 1.399 dolláros áron indult volna az Egyesült Államokban, viszont az új hírek alapján 100 dollárral drágábban, azaz 1.499 dolláros áron juthatunk majd csak hozzá.

Az Nvidia részvényeinek ára ezen a héten 10,02%-ot emelkedett. Az Nvidia hosszútávon egy jó portfolió része lehet, hiszen  a válallat értéke az utolsó négyévben a nyolcszorosára növekedett, és jelenleg már a 260 milliárd dollárt közelíti, ami nagyjából megfelel az Intel piaci kapitalizációjának. Az Nvidia különösen erős a processzorgyártásban, a mesterséges intelligencia fejlesztésben, a chip gyártásban és hardver- és szoftvertermékekre épülő üzletében egyaránt, ráadásul felreppent a hír, hogy a cég megvásárolja az ARM vállalatot is. Jelenleg az ARM technológiáit az Intel, a Qualcomm, az AMD és más iparági szereplők is csak bérlik, így a vállalat igazi haszonnal lehetne iparágelső hosszú éveken keresztül.

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

Trump segélyt nyújt az Abbott Laboratories-nak

Az Abbott Laboratories csütörtökön bejelentette, hogy a Texasi Munkaerő-Bizottság (TWC) további munkanélküli-ellátási támogatást igényelt. „A Lost Wage Assistance program kritikus pénzügyi támogatást fog nyújtani azon lakosok számára, akik a COVID-19 világjárvány miatt elveszítették munkájukat”-mondta az Abbott szóvivője.

Az Abbott Laboratories részvényárfolyama ezen a héten 2,65%-ot erősödött. Az Abbot részvényei hosszútávon egy diverzifikált portfolióban megfelelőek lehetnek, hiszen a vállalat az egészségügyi szolgáltatási szegmens számos területén jelen van, illetve a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalata.

 

A Colgate speciális fogkefével állt elő

A Colgate nemrégiben mutatta be egy új, Hum nevű intelligens fogkefét, amelyet kifejezetten azért fejlesztettek ki, hogy kielégítse a fogyasztók speciális igényeit. A fogkefe olyan technológiákat alkalmaz, mint az intelligens érzékelők, amelyek képesek nyomon követni a kefe használatának időtartamát, gyakoriságát és a fogak tisztaságát. A szabadalmazott sörtékkel kombinálva az elektromos kefe személyre szabott élményt nyújt, miközben a 3D ultrahangos rezgéstechnológiájának felhasználásával speciális tisztítást biztosít azon felhasználók számára.

A Colgate vállalat részvényei ezen a héten 2,71%-ot emelkedtek. A Colgate-Palmolive vállalat hosszútávon jó vételi lehetőség, hiszen a tisztálkodási szereit folyamatosan használjuk, folyamatosan nő a kínálat. A cég az elmúlt időszakban sokat fejlesztett és figyel a klímavédelemre és megújuló technikát kezdett használni csomagolásainál is.

 

A Medtronic jövőbeli tervei

A Medtronic azon terve, hogy megvásárolja az első, innovatív inzulin gyártót, a Companion Medical-t, a medtech óriás legújabb példája arra, hogy megpróbálja megerősíteni a cukorbetegség kezelésére vonatkozó üzletágát. Szakértők szerint viszont az új készítmény forgalmazása jelentős befektetést fog igényelni, ezért valószínű, hogy a Medtronic több szektora kevésbé lesz aktív az elkövetkezendő időszakban. Mivel a Dexcom és az Abbott uralja a cukorbeteg készítmények piacát, melyben bevezették az új interoperábilis technológiák forgalmazását, ezért szakértők szerint innovatív megoldásokat kell kiviteleznie a vállalatnak, ha piaci részesedést szeretne. Jelenleg viszont a Medtronic alig egy számjegyű növekedést tudott produkálni a szektorban.

A Medtronic vállalat részvényei ezen a héten 1,66%-ot korrigáltak. A Medtronic cég befektetőinek részvényenként évi 2,23%-os osztalékot fizet. A Medtronic vezető szereplő a szív és koszorúérekkel kapcsolatos eszközök gyártásban, forgalmazásában.

 

Telemedia vagyonkezelt kosár

 

Az Apple, Google és a Fortnite együttműködése

A Fortnite nevezetű multiplatform játék szerződésben áll az Apple és a Google vállalattal, miszerint a telefonokon, a játékon belüli mikro tranzakciók (vásárlások) kizárólagosan az AppStore/Google Marketplace-en keresztül történhetnek. Ezzel a játékot forgalmazó Epic Games ebből fakadó bevételeinek jelentős részét ki kell fizetnie a társaságnak. A hetekben viszont az EpicGames bejelentette, hogy mostantól a játékon belül értékesíti tovább a tartalmait. Az Apple és a Google válaszként letörölte a játékokat a készülékeken, és perre vitte a gyártót.

Az Apple vállalat részvényei ezen a héten 9,04%-ot erősödtek. Az Apple vállalat a technológia vezető vállalatává vált. A cég piaci értéke ezen a héten elérte a 2000 milliárd dolláros álomhatárt. Ráadásul a napokban jelent meg a hír a Bloombergen, hogy előfizetési csomagok bevezetését tervezi az Apple vállalat, különböző szolgáltatásai lesznek csomagokba rendezve elérhetők, kedvezőbb áron, mint ha azokra a felhasználók külön-külön fizetnének elő.

 

A Microsoft és a Pepsi együttműködése

A PepsiCo nemrégiben új megállapodást jelentett be a technológiai óriással, a Microsoft-tal. Az együttműködés 5 évre terjed ki. A Pepsi vállalat a Microsoftot használja fel az infrastruktúra, az adatállomány kezelése és az ERP-technológia felgyorsításához, melyhez a vállalat a Microsoft felhőalapú rendszereit kívánja használni az üdítőgyártó infrastruktúrájában. A megállapodás részleteivel összhangban, a PepsiCo a Microsoft Teams és a Microsoft 365 technológiáit fogja előnyben részesíteni mind a 270.000 alkalmazottja számára.

A Pepsi részvényei ezen a héten 0,31%-ot korrigáltak, míg a Microsoft részvényei 2,58%-ot erősödtek.

 

Az Amazon nem tűri a késést

A hét elején az Amazon bejelentette a kereskedők számára, hogy teljesíteniük kell bizonyos szállítási követelményeket, hogy továbbra is használhassák a társaság Prime szolgáltatásait, termékeik kiszállítása során. Az Amazon álláspontja, hogy a több eladó a weboldalon nem tartja be a szigorú szállítási határidőket, ezzel rontva a vállalat statisztikáit. A figyelmeztetést azoknak az eladóknak címezték, akik saját raktárral rendelkeznek, és UPS, FedEx vagy más szállítmányozók segítségével kézbesítik az online megrendeléseket a Seller Fulfilled Prime nevű programban.

Az Amazon részvényeinek árfolyama ezen a héten 4,65%-ot emelkedett. Az Amazon már csak azért is jó vétel, mert a koronavírusos időszak alatt mindenki az online rendelés felé mozdult el. A cég a második negyedévben az előző év második negyedévéhez képest 40%-kal növelte bevételét, így az 89 milliárd dollárra nőtt és ezen időszak alatt megduplázódott az Amazon nyeresége is.

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

A Nike is létszámot csökkent

A Nike legfrissebb közleményéből kiderült, hogy a vállalat jelentős elbocsátásokat fog végrehajtani egyes üzleteiben. Elemzők jelentései alapján a társaság az elkövetkező hónapokban az alkalmazottak 7-10%-át bocsáthatja el, ami akár 7500 embert is érinthet. A Nike még nem reagált a szakértők által felhozott számokra, viszont kijelentette, hogy mindent megtesz azért, hogy csak minimálisan kelljen csökkentenie az alkalmazottak létszámát. A vállalat nem a koronavírus okozta gazdasági visszaesést hozta fel indokként, hanem hogy üzleteinek infrastruktúrája jelentősen megváltozott.

A Nike vállalat ezen a héten 3,66%-os emelkedést ért el részvényeinél. A Nike a jövőben is jó lehetőség lehet a befektetőknek, hiszen a vállalat nagyrészt már online értékesít, boltjai megtalálhatóak Európában, Ázsiában és Amerikában egyaránt. A Nike a koronavírus megjelenésekor Kínából áttette üzemeit Malajziába és Indiába. A Nike az élen jár az atlétikai ruházat és lábbeli gyártás területén, illetve legnépszerűbb ruházati gyártó az Egyesült Államokban.

 

A Church&Dwight második negyedéve

A Church&Dwight második negyedéves nettó árbevétele 10,6%-kal nőtt, 1.194,3 millió dollárra. A társaság továbbra is jelentős mértékben növekedett, mivel jelentősen megnőtt termékeinek fogyasztói igénye, elsősorban a COVID-19 világjárvány következményeként. Az organikus értékesítés 8,4%-kal nőtt, amelyet 4,9%-os volumennövekedés, valamint a pozitív termékkínálat és az ár képzés 3,5%-os növekedése okozott. Az organikus értékesítés növekedését a magasabb fogyasztás és a kiskereskedői készletek újra termelődése idézte elő. Matthew Farrell vezérigazgató elmondta, hogy a második negyedév rendkívül erős negyedév volt a Church&Dwight számára.

A Church&Dwight részvényeinek árfolyama 2,12%-ot emelkedett. A Church&Dwight részvénye azért is jó befektetés, mert a koronavírus időszaka alatt is mind a háztartási, mind a személyes ápolási vállalkozása nagyobb növekedést mutatott. A pandémia több hazai kategóriában növelte a kétszámjegyű fogyasztási növekedést, különös tekintettel a vitaminokra, szőrtelenítőszerekre, tisztítószerekre, szódabikarbónára.

 

A SAP új innovatív programja

A vállalat legújabb terméke, az AppDynamics SAP Peak célja a szervezet rendszerének legfontosabb elemeinek kezelése. A teljesítményfigyelő eszközök átfogó köre összekapcsolja a SAP rendszerét a vállalkozásokkal, melyben a valós idejű üzleti környezetet alakít ki. A SAP terve, hogy ezzel, hogy megmutassa a felhasználók számára termekéinek kiválóságát egy éles üzleti helyzetben. Brian Paul, a Cisco/AppDynamics vállalati fejlesztési és stratégiai ügyvezető igazgatója szerint az SAP Peak célja, hogy kiküszöbölje az olyan hibákat, mint például az alapvető tranzakciók késése és a hosszú átfutási idő.

Az SAP vállalat részvényei ezen a héten 0,6%-ot emelkedtek. Az SAP vállalat lehetővé teszi az üzleti folyamatok racionalizálását a jövőben is. Az SAP olyan vállalati rendszereket használ, amelyeket más cégek is szívesen alkalmaznak, szoftverjeivel segíti a jövő kommunikációját és fejlődését. Az SAP a robot technológia és a mesterséges intelligencia fejlesztésén kívül az irodatechnika és a home office területén is tevékenykedik, illetve erőteljes a cég felhőhasználatának növekedése.

 

Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár

 

A BHP Group kitart az olaj mellett

A BHP Group bányászati társaság éves bevételeinek csökkenését tapasztalta annak ellenére, hogy a vasércből 3,5 milliárd dolláros növekedést ért el. A szénből és a kőolajból származó bevétele mindegyike majdnem egyharmaddal esett a vállalkozáson belül, mivel a járványhelyzet alatt több kitermelőt is be kellett zárnia a vállalatnak. A csoport a napokban kijelentette, hogy csökkenteni fogja vélhetően az osztalékát. A napokban a cég szóvivője azt is elmondta, hogy miközben visszafogja a szén bányászását, úgy véli, hogy az olaj az elkövetkező években továbbra is jövedelmező lehet.

A BHP Group vállalati részvények 5%-ot estek ezen a héten. A vállalat 2007 októberétől található meg a londoni tőzsdén, jelenleg a vállalat 5,11%-os osztalékot fizet. A BHP Group elmondhatja magáról, hogy az olaj mellett a világ egyik legnagyobb rézbányáival rendelkezik. Illetve a cég vasércei megtalálhatóak minden autógyár, fegyvergyár és szerelvénygyár raktáraiban. 1967-ben kezdték a bányászatot a Newman-hegynél, ahol a BHP 3 milliárd tonna anyagot hozott felszínre, melyből egy milliárd vasérc volt.

 

A Coca-Cola társadalmi feleősségvállalása

Az ugandai Coca-Cola Beverage Africa a napokban több millió dolláros adományok szállított ki a mbararai Adullam árvaháznak, ezzel nagylelkű adománnyal szeretne a Covid 19 miatt adózni az árván maradt csöppségeknek. Viszont a márciusi járványhelyzet alatt az Adullam Orphanage ágyakat és matracokat kínált fel a Mbarara Century Bottling Company munkatársainak, hogy lehetővé tegyék a gyár működését Afrikában. A koronavírus időszak elején az árvaház ingyenesen segítette a Coca-Cola munkatársait az elszállásolásban. Naboth Tumuhairwe, az Adullam árvaház igazgatója elmondta, hogy intézménye nagyra értékeli a Coca-Cola-t, a társaság nagylelkűsége és a társadalmi szerepvállalása miatt.

A Coca-Cola vállalat részvényei ezen a héten 2,41%-ot korrigáltak. A Coca-Cola 3,43%-os osztalékot fizet éves szinten befektetői részére. A cég nemcsak az üdítőitaláról híres, hanem számos ásványvize, növényi (tej)itala van. A Coca-Cola pár éve elkezdte forgalmazni az olyan egészséges italokat, amely hozzáadott cukor nélkül készül és amiben olyan növényi anyagok találhatóak meg, mint a szója, mandula, kókusz, rizs és zab.

 

 

A General Mills visszahívja egy termékét

A hét elején a General Mills bejelentette, hogy sürgősen visszahívja a Progresso Organic Chicken Noodle Soup termékeit. A vállalat azzal indokolta az akciót, hogy a termékek helytelenül lettek fel címkézve és olyan allergéneket hagytak le a leírásból, melyek súlyos egészségügyi károkkal járhatnak az allergiás fogyasztóknál. Bár a General Mills nem közöte a hivatalos visszahívandó mennyiséget, szakértők szerint több tízezer hibás termék kerülhetett forgalomba március óta.

A General Mills vállalat részvényei ezen a héten 1,19%-ot meneteltek. A General Mills leginkább gabonapelyheiről ismert, de jégkrémet, joghurtot, mexikói ételeket és egyéb termékeket is gyártanak, illetve forgalmaznak. A General Mills vállalat 3,06%-os osztalékot fizet befektetőinek éves szinten. A válllalat részvényei azért is jó lehetőség hosszútávon, mert élelmiszerei mellett pár éve megjelent a videójáték iparban, amit folyamatosan fejleszt, illetve egy közvéleménykutatásban világjárvány előtt a megkérdezett szülők 70%-a szerint a gyerekek szívesebben fogyasszák a General Mills egészséges, vagy cukros termékeit, mind a felvágottakat vagy a sajtokat.

 

Egyedi részvények

A Starbucks Ázsiában erősödik

A Starbucks vállalat megerősítette kapcsolatait az Alibaba-val ezen a héten. Éves szinten a vállalat részvényeinek ára 10,3%-kal estek vissza, szemben az iparág 1,6% -os csökkenésével. A menedzsment arra összpontosított, hogy növelje a globális piaci részesedést azáltal, hogy óvatosan megnyitná a meglévő üzleteket az új és a meglévő piacokon, főleg Ázsiában és Európában. A 2019-es költségvetési évben a Starbucks 1900 új üzletet nyitott meg a világban. Annak ellenére, hogy a folyamatban lévő koronavírus-járvány lassítja a Starbucks növekedését és üzletnyitási programját 2020 év végéig további 500 üzlet megnyitását tervezi Kínában. A világjárvány ellenére a társaság 130 új üzletet nyitott már meg a 2020 harmadik negyedévében Ázsiában. A kínai üzleti tevékenységek ösztönzése érdekében a vállalat történelmi partnerséget hirdetett meg az Alibaba-val együttmüködve. A Starbucks az Alibaba Ele.me platformján keresztül kezdte meg a kávézóból rendelt online kézbesítést Pekingben és Sanghajban. Kínában a mobiltelefonos megrendelések a harmadik negyedévben 6 százalékponttal nőttek. A társaság azt is bejelentette, hogy a koronavírus hatása Japánban a negyedik negyedévben enyhülhet, ezért újabb boltok megnyitását tervezik. Az Oppenheimer elemzője, Brian Bittner csökkentette a Starbucks rövidtávú célárát 75 dollárra, de hosszútávon vásárlásra javasolja a részvényeket.

A Starbucks részvényei ezen a héten 1,66%-ot korrigáltak. A Starbucks vállalat a jövőbeli sikerek miatt új technológiákat szeretne kiépíteni és jobban ellenőrizné a költségeit, valamint agresszív termékinnovációt és a márkaépítést szeretné előtérbe helyezni.

 

A Nestlé a100 legnépszerűbb élelmiszer és italgyártó cég között

A Nestlé társaság szerint a márciusban erőteljes fogyasztói visszaesések után a második negyedévi eredmény 1,3%-os szerves árbevétel-növekedést mutatott. 2020 első felében a Nestlé bejelentett teljes forgalma 41,2 milliárd svájci frank lett, ami 9,5% -os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Területi szempontból a vállalat az első félévben folyamatos lendületet kapott, amely köszönhető a Zone Americas kialakításának, ami 5,3%-os bevétel erősödést jelentett. Eközben Észak-Amerikában az otthon fogyasztott italok kétszámjegyű növekedésnek indultak, így a Nestlé nem tudta felvenni például a Starbucks-szal Amerikában a versenyt. A Nestlé az elkövetkezendő időszakban Braziliában szeretne terjeszkedni és modernizálná az ottani kakaóvajból készült csokoládékészítményeket. A Nestlénél a szerves növekedés elérte a 2,8%-ot, amit az Amerikában is forgalomba hozott Purina PetCare és a Nestlé Health Science tartós lendülete okozhatott. A Nestlé szabad cash flowja 19,1%-kal, 3,3 milliárd svájci frankra csökkent, amit a társaság késleltetett osztalékfizetése és az alacsonyabb bejelentett eladási számok okozhattak.

A Nestlé részvény árfolyama ezen a héten 1,2%-ot emelkedett. A Nestlé hosszútávon szerves része lehet egy jó portfoliónak, hiszen osztalékfizetése még így is évi 2,45%. Illetve a vállalat folyamatosan beruház más régiókba és országokba és bővíti termékkörét és hosszabb ideje aktív szereplője a gazdasági életnek.

 

Borítókép forrása: www.unsplash.com

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá