e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár

 

A SoftBank újabb beruházásai

A Softbank Corporation úgy tűnik, hogy végleg befejezi egyes szektorainak és vállalataink értékesítését és ismét a nagyobb beruházások felé fordul. A legfrissebb jelentések alapján a vállalat csatlakozik a Japán Biztonsági Token Szövetséghez (JSTA).  A cég távközlési leányvállalata az elmúlt napokban megerősítette tagságát, tekintettel a Softbank feltörekvő technológiákba történő befektetéseire. A szakértők bejelentették, hogy a telekommunikáció és a postai szolgáltatás piaca akár a 641,8 millió dolláros értéket is elérheti 2023-ra. A The Wall Street Journal beszámolója szerint a SoftBank Group 200 millió dollárt fektet a Kater-ba, egy induló vállalkozás megmentésére, amely az építőipar átalakítására szakosodott.

A SoftBank Group. részvényárfolyama ezen a héten 4,67%-ot emelkedett. A SoftBank biztonságosan játszik, de pozitívan tekint a jövőre, ezért további 350 millió dollárt fektetett be a OneWebbe, a műholdas internetcégbe. A beruházás révén a SoftBank nagyjából 30%-át adja a OneWeb-nek és körülbelül azonos szintre hígítja az Egyesült Királyság és Mr. Mittal 42,2%-os részesedését. A SoftBank már körülbelül 9 százalékos részesedéssel rendelkezett, miután a mentés részeként 90 millió dolláros adósságot saját tőkévé alakított át. A SoftBank mellett a milliárdos Charlie Ergen Hughes Network Systems, a OneWeb eredeti befektetője és az EchoStar leányvállalata is további 50 millió dollárt fektet ebbe a lehetőségbe. A SoftBank részvénye nem hiányozhat egyetlen egy befektető portfoliójából sem.

 

Az Xpeng jövőbeli terve

Még tavaly áprilisban az Xpeng bejelentette, hogy egy olyan járművet fog piacra dobni, mely 438 mérföldes hatótávolsággal rendelkezik. Ez volt a P7, az első kiemelkedő elektromos jármű a vállalat jövőbeli portfoliójában. Azóta az Xpeng jelentősen megerősödött Kínában, illetve másik modelljét, a G3 crossovert kezdte el értékesíteni Norvégiában. Az Xpeng alelnöke, Brian Gu azonban megerősítette, hogy a viszonylag fiatal (2014-ben alapított) márka Európa más részein is szeretne terjeszkedni.

Az Xpeng részvényárfolyama ezen a héten 17,92%-ot emelkedett. Az XPeng már olyan jó szövetségesekkel rendelkezik, mint az Alibaba. Kínai elemzők úgy félik, hogy az Xpeng meglehetősen versenyképes az összes elektromos autógyár között, de piaca egyik pillanatról a másikra nem nőhet megint a duplájára. 2022-re viszont úgy gondolják, hogy az Xpeng autógyár eladásai 129%-kal nőhetnek meg.

 

A Geely a Tencent-tel együtt fejleszti legújabb járművét

A Geely kínai autógyártó a napokban hozta nyilvánosságra legújabb partneri kapcsolatát. Az ország legnagyobb magántulajdonban lévő autógyártója bejelentette, hogy partnerségben áll a kínai közösségi médiával és a Tencent vállalattal, az intelligens autók funkcióinak fejlesztése érdekében, az autonóm vezetési technológiával együtt. A Tencent nyilatkozatában elmondta, hogy a vállalatok együttműködnek a mobilalkalmazásokon és más funkciókon (pl.: a többképernyős interakció, az intelligens felületek és az intelligens beszéd), amelyek azonnal elérhetővé válnak a járműben. A vállalat a Tesla ellen kívánja felvenni a versenyt ezen legújabb akciójával.

A Geely Automobile részvényei ezen a héten 4,59%-ot, míg a Tencent Holdings részvényei 9,57-ot emelkedtek. A Geely vállalat ezen kívül megegyezett a Baidu kínai technológiai óriással is. A megállapodás részeként a két partner közös vállalatot alapít „intelligens elektromos autók” gyártására. A cég részvényei már csak azért is jó lehetőség, mert a vállalat folyamatosan fejleszti és bővíti partnereit és vásárolja fel potenciális európai és amerikai ellenfeleit.

 

 

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Abbott Laboratories sürgeti gyorstesztje terjesztését

Az Abbott Laboratories a héten jelentette be, hogy az iskolák, egyetemek, gyógyszertárak és munkahelyek számára elérhetővé teszi BinaxNOW Covid-19 gyorsantigén-tesztjét. A vállalat, amely október óta hetente teszteli az amerikai lakosságot, megosztja tesztelési tervét az ügyfelekkel is, akik érdeklődnek a modell megismerése iránt. A járvány fejlődésével a gyorstesztelés iránti igény csak nőtt. A vakcinák terjesztése az Egyesült Államokban lassú volt. A vírus terjedésének megakadályozása érdekében folytatott küzdelem várhatóan fokozódik, mivel a betegség új fertőző változatai felbukkantak az USA-ban is.

Az Abbott Laboratories részvényei ezen a héten 1,49%-ot emelkedtek. Bár az Abbott Laboratories 1,3%-os osztalékhozama nem a legmagasabb, hosszú fizetési múltja viszont meggyőző. A befektetők erősséget remélnek az Abbott Laboratories-től, ahogy egyre jobban közelít a negyedéves számok publikálásához. A társaság várhatóan 1,36 dolláros EPS-t fog jelenteni, ami 43,16% -os növekedést jelent az előző negyedévhez képest. A Zacks elemzői szerint 9,91 milliárd dolláros negyedéves bevételre van szükség, ami 19,18%-kal magasabb az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.

 

Az Essilor virtuális terme

Az Essilor megismertette az első virtuális bemutatótermét, ahol megtekinthető a cég technológiája, termékei és szolgáltatásai. A projekt célja, hogy bemutassa a szakemberek által kidolgozott innovációkat. Nem ez az első alkalom, hogy a cég az online térben terjeszkedik.

Az EssilorLuxottica részvényárfolyama ezen a héten 0,61%-ot korrigált. Az EssilorLuxottica világszerte vezető szerepet játszik a szemlencsék, keretek és napszemüvegek tervezésében, gyártásában és forgalmazásában. A 2018. évi küldetése az, hogy segítse az embereket a világ minden táján, hogy többet lássanak, többet lehessenek napfényben és teljes életet élhessenek. Ráadásul az Essilor most dobta piacra legújabb termékét, a Ray-Ban Authentic legújabb szemüvegtípusa tökéletesen illeszkedik a Ray-Ban legendás stílusához és az Essilor szaktudásához, termékeihez.

 

A Medtronic a Lenovo egyik nagyágyújával bővül

A Medtronic február 1-től a Lenovo-csoport egyik vezető alkalmazottját, Torod Neptunt fogja kinevezni SVP-ként és kommunikációs vezetőjeként. Neptune jelenleg a globális csoport alelnöke és a Lenovo Group kommunikációs vezetője, ahol csapatával a személyi számítógépek, okoseszközök és táblagépek, valamint a Motorola okostelefonok fejlesztésével foglalkoznak. A Medtronic ezen akciója szintén a cég legújabb célkitűzéseibe tartozik.

Az olasz Medtronic részvényárfolyama ezen a héten 0,4%-ot korrigált, míg a Lenovo Group cég részvényei 6%-ot emelkedtek. A Medtronic az egyik legnagyobb orvostechnikai eszközgyártó vállalat, a krónikus betegségek gyógyászati és orvostechnikai eszközeit fejleszti és gyártja. A külföldi értékesítés a vállalat teljes árbevételének majdnem 50%-át teszi ki. A Medtronic részvény vásárlása a Seeking Alpha elemzői szerint egy kiváló lehetőség hosszútávú befektetésre.

 

 

 

Telemédia vagyonkezelt kosár

 

A Facebook összetűzése az NSPCC-vel

A gyermekek jótékonysági szervezete, az NSPCC a héten felkérte a Facebook-ot egy olyan program folytatására, amely üzeneteket szkennelt, amelynek segítségével a gyermekbántalmazás jelei könnyebben felismerhetőek. A szervezet felmérései alapján a felére csökkent az elmúlt időszakban a gyermekbántalmazási ügyek feltárásának sikeressége az EU területén. A szakértők szerint az Apple hatása a Facebook-ra jelentősen megváltoztatta a vállalat hozzáállását a GDPR rendszerhez.

A Facebook részvényárfolyama ezen a héten 9,61%-ot erősödött. A Facebook vállalat szilárd lábakon áll a különböző perek ellenére. Több mint 3,2 milliárd ember használja havonta az alkalmazásait-beleértve az alapplatformját, a Messengert, az Instagramot és a WhatsAppot. A BMO Capital Markets elemzője, Daniel Salmon a Facebook részvényeket alulértékeltnek látja, szerinte ebben az évben a cég papírjai felülmúlják a piaci teljesítményt, és így a vállalat árcélját 270 dollárról 325 dollárra emelte. A Facebook vállalat részvényei egy jól diverzifikált portfolióban elengedhetetlen több amerikai elemzőház szerint is.

 

A Microsoft a jövőbe fektetne

A Honda Cruise és a General Motors a héten bejelentette, hogy hosszú távú stratégiai kapcsolatba léptek a Microsoft-tal az önvezető járművek forgalmazásának felgyorsítása érdekében. A vállalatok összefogják a szoftver- és hardvertechnikai eszközeiket, hogy átalakítsák a közlekedést, hogy mindenki számára biztonságosabb, tisztább és hozzáférhetőbb világot teremtsenek. A partneri kapcsolatban a Microsoft az 5G fejlesztéseit is fel fogja használni. A cég csatlakozik a General Motorshoz, a Hondához és az intézményi befektetőkhöz egy több mint 2 milliárd dolláros Cruise együttes új tőkebefektetésbe. A Honda Cruise értékelését ezen tranzakciók 30 milliárd dollárra növelik. Ezen kívül a General Motors együttműködik a Microsoft-tal, mint az általa preferált nyilvános felhőszolgáltatóval, hogy felgyorsítsa digitálisportfolióját.

A Microsoft részvényeinek árfolyama 6,33%-ot emelkedett. A Goldman Sachs elemzője, Kash Rangan szerint az olyan vállalatok, mint a Microsoft, a Salesforce, a Workday és a Splunk készen állnak arra, hogy kihasználják a szoftverkiadások prioritásainak esetleges nagybani elmozdulását az év második fele felé, így ezen részvények vásárlását javasolja befektetési alapoknak és kisbefektetőknek egyaránt.

 

A Check Point mesterséges intelligenciája

A Check Point Software Technologies további beruházásokat hajtott végre a helyi, felhőalapú rendszerek kiterjesztésében Ausztráliában, hogy az ausztráliai és az új-zélandi szervezetek biztonságban tudják tartani felhőterhelésüket. A nyilvános felhő megosztott jellege és a „megosztott felelősség modellje” megköveteli, hogy a szervezetek további óvintézkedéseket tegyenek az adatok biztonságának megőrzése érdekében, viszont csak jogi és joghatósági határokon belül. A Check PointAI felismerheti a hálózati és felhasználói tevékenység rendellenességeit, amelyek felhőkörnyezetekben és alkalmazásokban való illetéktelen vagy rosszindulatú tevékenységre utalhatnak.

A Check Point Software részvényárfolyama 0,46%-ot emelkedett a héten. A Check Point Software Technologies stabil EBIT-árrést tartott fenn az elmúlt évben, miközben a bevételei 3,5%-kal, 2,0 milliárd dollárra nőttek. Ezen kívül a cég előnye az, hogy a vállalat már tavaly bejelentette az új IoT Protect megoldását, amely a mesterséges innteligencia eszközöket és hálózatokat védi a legfejlettebb kibertámadásokkal szemben.

 

 

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Unilever leányvállalata különös figyelmet fordít a kutyákra

Lindsay Bumps, a Ben&Jerry’s (amely az Unilever leányvállalata) globális marketing szakembere elmondta, hogy a vállalat észrevette a kisállatokkal kapcsolatos kiadások exponenciális növekedését és tavaly év elején elkezdte fejleszteni a kutyákkal kapcsolatos termékeit. A kutyás finomfalatokra fordított kiadások megugrottak, 2015 és 2020 között 44%-kal, 5,5 milliárd dollárra emelkedtek az Euromonitor adatközvetítő szerint. Emellett a cég az emberi fogyasztásra szánt ételek rendelésében is emelkedést lát, főként az egészségesebb termékek értékesítésében.

Az Unilever részvényárfolyama ezen a héten 0,43%-ot korrigált. Tekintettel arra, hogy az Unilever több üzletágbaan van jelen 1990-es évektől kezdve szép fejlődést láthatunk. Ugyanis a szépségiparba történő komoly befektetéseknél emelkedést látunk, míg az élelmiszerekből származó bevételek csökkennek, eközben az otthoni ápolás stabil maradt. A Seeking Alpha elemzői szerint az Unilever osztalékja a következő 10 évben évi 2%-kal növekedhet.

 

A Mastercard elindítja a kiberbiztonsági Trust Center-t a kisvállalkozások számára

A 2019-es KeeperSecurity felmérés szerint a kisvállalkozások 67%-a tapasztalt kibertámadást, a jelek szerint a COVID-19 tovább fokozta ezt a problémát: Az FBI jelentése szerint a számítógépes bűnözésről szóló jelentések megnégyszereződtek a világjárvány során. A Mastercard a MastercardTrust Center szolgáltatást hozta létre, hogy megvédje a cégek legfontosabb eszközeit-üzleti tevékenységüket és hírnevüket, a megbízható kiberbiztonsági kutatáshoz, oktatáshoz, erőforrásokhoz az eszközökhöz való ingyenes online hozzáférés révén. Nem ez az első alkalom, hogy a cég a kisvállalatok számára nyújt segítséget.

A Mastercard részvényárfolyama ezen a héten 1,77%-ot emelkedett. A Mastercard-nál a betéti és hitelkártyás fizetéseket feldolgozó részleg bevételei 1,73%-kal gyarapodtak az elmúlt hónapban. Ugyanakkor az üzleti szolgáltatások szektora 0,83%-kal, míg az S&P500 indexe 3,99%-kal gyengült. A Mastercard részvény Wall Street-i előrejelzése szerint részvényenként 1,53 dollár nyereséget jelent. Jason Kupferberg, a Bank of America elemzője megemelte újra vételi lehetőségre a részvény besorolását a semleges befektetésről, így a Bank of America 400 dollárra emelte a Mastercard árcélját.

 

A Nike erőteljes eredményeket vár a következő negyedévektől:

A vállalati jelzés szerint az ünnepi szezon jól sikerült az online eladásokkal a fekete pénteki héten. A Nike továbbra is készen áll arra, hogy profitáljon a fogyasztók növekvő preferenciájából a digitális termékek, az atlétikában használatos ruhák, valamint az egészség és wellness területén. Ezenkívül a menedzsment elindította az SNKRS szériát, ami kevesebb mint két perc alatt 100%-os eladást eredményezett az Air Jordan 4 PSG-n. Ezeken kívül a NIKE két Nike Live és hat Nike Unite üzletet nyitott, és további 30-at szándékozik megnyitni 2021 második felében, melyek közt több csak digitális formában fog működni.

A Nike már a karácsonyt luxuskivitelben tartotta, most a részvényárfolyama ezen a héten 0,97%-ot emelkedett. A Nike társaságnak az elmúlt 4 negyedévben 38,2 milliárd dolláros bevételt sikerült elszámolnia, ami 6%-kal alacsonyabb az azt megelőző 4 negyedéves időszak összevont 40,8 milliárd dolláros értékénél, mégis az elemzők középtávon bizakodóak. A Nike világszerte több mint 70 millió új vásárlóval bővült a koronavírus-járvány kezdete óta. A Nike vállalat részvényei valószínűleg tovább fognak gyarapodni, mivel jelenleg a sportcipőket és ruházati cikkeket nagyfokú többséggel rendelik meg online, mind Európában, mind Amerikában.

 

 

 

Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár

 

A Shell sürgeti a hidrogéncellák terjesztését

A Royal Dutch Shell európai olajóriás megbízásából készült új jelentés szerint a hidrogén lesz a globális közúti árufuvarozás legfontosabb energiaforrása. A villamosítás a leggazdaságosabb és legjobb környezetvédelmi megoldás a kisebb szállító járművek számára. A Deloitte globális könyvelőiroda által a Shell megbízásából készített tanulmány 228 ország, 158 vezetőjét hallgatta ki a közúti árufuvarozási ágazatban. A megkérdezettek 70 százaléka a szén-dioxid-mentesítést az üzleti tevékenységének három legfontosabb problémája közé sorolta. A Shell úgy gondolja, hogy a zöldebb jövő érdekében még az elkövetkezendő években változtatni kell a közlekedésen.

A Royal Dutch Shell részvényárfolyama ezen a héten 2,94%-ot csökkent. A Royal Dutch Shell piaci kapitalizációja 127 milliárd euró. A Royal Dutch Shellnek vannak intézményi befektetői, akik a társaság részvényeinek jó részét birtokolják. A fedezeti alapoknak nincs sok részvénye a Royal Dutch Shell-ben. A BlackRock Inc. jelenleg a társaság legnagyobb részvényese, a forgalomban lévő részvények 4,1%-ával.

 

A Novartis digitális jövőképe

A Novartis munkatársa, Steven Baert szervezeti vezető, valamint Elizabeth Theophille, a technológiai átalakításért felelős vezető a napokban adták ki hivatalos előrejelzéseiket 2021-re, a gyógyszer- és egészségügyi ipar fejlődésével kapcsolatban. Az egészségügyi ágazat a szakértők szerint irányváltoztatási ponton van. A COVID-19 kitörése szinte egyik napról a másikra tömeges elmozdulást váltott ki a digitális rendszerek felé és 2021-ben ez a tendencia megszilárdulhat. A Novartis már többször is bebizonyította, hogy támogatják a digitalizálást a cégen belül.

A Novartis részvényárfolyama ezen a héten 0,74%-ot emelkedett. A Novartis AG két szegmensen keresztül fejleszt ki és gyárt egészségügyi termékeket: az Innovative Medicines és a Sandoz. Bevételeinek túlnyomó részét az onkológia, a szemészet, az idegtudomány, az immunológia, a légzőszervi, a kardio-metabolikus és a bevált gyógyszerek globális üzleti franchise-ból álló innovatív gyógyszerek szegmenséből szerzi. A Jefferies Financial Group elemzője, P. Welford szerint a társaság részvényenként 5,76 dolláros nyereséget könyvel el erre az évre, ezért vásárlást javasol.

 

Az IBM és az Atos digitalizálásba kezd

Az Atos és az IBM a héten bejelentette egy stratégiai szövetség kibővítését, hogy segítse a vállalatokat a digitális átalakulás felgyorsításában és az üzleti folyamatok optimalizálásában. A kibővített szövetség az Atos vertikálisan innovatív megoldásán és az IBM által működtetett szolgáltatás nyújtási eszközökön alapuló közös ajánlatok fejlesztésére irányul. Az Atos világszerte vezető szerepet játszik a digitális átalakulásban, 110 ezer alkalmazottal, illetve éves 12 milliárd eurós bevételével. A két vállalat olyan szektorokra fog összpontosítani, mint a logisztikai megoldások felgyorsítása, vagy a valós időben kivitelezhető életciklus elemzés. Az IBM továbbá szeretné saját kiberbiztonsági rendszerét is alkalmazni a projektben.

Az IBM részvényárfolyama ezen a héten 7,62%-ot esett. Az IBM-nál úgy gondolják, hogy a rövid távú piaci dinamika ellenére megvannak a terveik és az a cél az üzleti életben, hogy 2021-ben jelentős növekedést tudjanak elérni. Az IBM állománya jelenleg az 52 hetes mélypontról 43,90%-kal magasabb. Ez lehetőséget jelenthet azoknak a befektetőknek, akik portfóliójukat diverzifikálni próbálják az IBM részvényeivel is.

 

 

 

Egyedi részvények

 

A PepsiCo. részvénye lehetőségeket rejt

A vezető alkoholmentes ital- és snackforgalmazó óriás ellenállóképességet mutatott a világjárvány közepette, még akkor is, ha a vállalat értékesítése a házon kívüli csatornákban gyenge volt. Nevezetesen a vállalat élelmiszer-üzletága nagyobb erőt mutatott az érékesítésben, mint italok eladási számaiban. Mind a Frito-Lay, mind a Quaker Foods North America szegmens 6%-os organikus árbevétel-növekedést ért el 2020 harmadik negyedévében. Eközben a PepsiCo észak-amerikai italok szegmense 3%-os organikus bevétel-növekedést ért el. A jövőre nézve a vállalat folytatja az innovációt és szeretne befektetni az alacsonyabb só- és cukorszintű étel- és italkínálatba is. A PepsiCo. kiterjeszti jelenlétét az energiaitalok területén is, amelyet a társaság 3.negyedéves számai várakozásakor már „rendkívül nyereséges kategóriának” nevezett. Tavaly a PepsiCo megvásárolta a Rockstar Energy-t mintegy 3,9 milliárd dolláros előleg letét után, ezzel a cég összhangba került az energiaitalok piaci növekedési stratégiájával. A PepsiCo, egy osztalékarisztokrata társaság, amely legalább 25 egymást követő évben osztalékot emelt, tavalyi éves osztalékát 7,1%-kal, részvényenként 4,09 dollárra emelte. A PepsiCo osztalékhozama jelenleg 2,89%-on áll.

A PepsiCo. részvényárfolyama ezen a héten 1,98%-ot korrigált. Niki Modi az RBC Capital elemzője 153 dolláros árcélt állapított meg a PepsiCo részvényeire, amelyek jelenleg 138,59 dolláron mozognak. Többen tették fel a kérdést, hogy vajon a Pepsi-Cola részvénye meddig emelkedik még, több elemző ennél azért alacsonyabb árban látja a jövőt, viszont az átlagos 150,75 dolláros árcél a jelenlegi szinthez képest 6,1%-os emelkedési potenciált jelez.

 

Nőhet a Procter&Gamble értékesítése

A Procter&Gamble üzletágában még nincs nyoma a növekedés lassulásának. A befektetők óvatosan fogadták a cég pénzügyi beszámolójának a második negyedéves jelentését azon aggodalmak miatt, hogy az értékesítési csúcs hamarosan véget érhet. De a Procter&Gamble ehelyett a meglepően erős bevételi és nyereségmutatókat mutatott be, amely meggyőzte a menedzsmentet, hogy 2021-es kilátásait és készpénz-megtérülési céljait másodszor is emelje. Amellett, hogy a hónap jó lehetőség lehet a Procter&Gamble-nek, a vállalat értékesítési összképének növekedési üteme magas maradt, az organikus értékesítés 8%-ot ért el, vagyis alig valamivel elmaradt a vállalat fiskális első negyedévében elért 9%-os emelkedésétől. Ez a lendület felülmúlta a menedzsment várakozásait és így valószínűleg piaci részesedéssé nőhet olyan vetélytársakkal szemben, mint a Kimberly-Clark, amely az elmúlt negyedévekben 6%-os növekedést ért el. Még a cég babaápolási szegmense is, amely a legrosszabbul teljesített az elmúlt negyedévben javította a piaci részesedést. A Procter&Gamble emellett csökkentette az értékesítési és marketing költségeket. Ezek a pozitív trendek együttesen az üzemi haszonkulcsot 2,6 százalékponttal, az értékesítés több mint 27%-ára növelték meg.

A Procter&Gamble részvényei ezen a héten 3,55%-ot korrigáltak. A Procter&Gamble erős cash flow-val rendelkezik. A javuló készpénzállomány szerint a menedzsment várhatóan az idén mintegy 18 milliárd dollárt hoz vissza a részvényeseknek osztalékok és részvényvásárlások területén. A Procter&Gamble szerint az organikus értékesítés 4%-ról 5%-ra, vagyis körülbelül 1 százalékponttal gyorsabban növekszik mind azt a vállalat vezetői tavaly várták.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével.  Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

Szólj hozzá