e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár

 

A NIO júliusban is tarolt

A NIO a prémium intelligens elektromos járművek piacának vezető vállalata Kínában. Az vállalat 7931 járművet szállított le 2021 júliusában, ami erős, 124,5% -os éves növekedést jelent. A NIO megkülönbözteti magát folyamatos technológiai áttöréseivel és innovációival, mint például az iparág vezető akkumulátorcserélő technológiája, azaz a Battery as a Service.

A NIO részvényárfolyama 1,88%-ot korrigált ezen a héten. A NIO elsőként Norvégiában szeretne akkucserélőket telepíteni. A hírek szerint az első ilyen állomás telepítése már zajlik is. Szükség lesz rá, ugyanis szeptembertől forgalmazzák majd Norvégiában az ES8 névre hallgató elektromos SUV-kat.

 

A Tesla és a SolarCity

Elon Musk hamarosan tanúskodik a Tesla legújabb akvizíciója, a SolarCity 2016-os felvásárlása miatt indított perben, amely egy 2,6 milliárd dolláros tranzakció. A részvényescsoport állítása szerint a csődbe ment napenergia-társaság „kimentése” hatalmas hiba volt, és azt kérik, hogy a Tesla fizesse vissza a SolarCity megvásárlásának költségeit. A SolarCity növekvő adóssággal rendelkezett és fenntarthatatlan ütemben égette a vállalat készleteit.

A Tesla részvényárfolyama a héten 1,73%-ot emelkedett. A Tesla is megismételte a járműszállítások idei több mint 50%-os növekedésére vonatkozó előrejelzését és ezt az előrejelzést egy olyan időszakban adta meg, amikor világszerte számos vállalatot (köztük a Teslát is) negatívan érint az ellátási lánc hiányossága.

 

Az Amphenol Corporation jelentése

Az Amphenol értékesítése ebben a negyedévben erőteljes, 34%-os növekedést ért el, amelyet különösen az autóipari, ipari, katonai és szélessávú piacok, valamint a vállalat akvizíciós programjának hozzájárulása segítet. A második negyedév során az Amphenol folytatta pénzügyi erejének különböző módokon történő felhasználását a részvényesi érték növelése érdekében. Ennek érdekében a Társaság 167 millió dollárért 2,5 millió törzsrészvényt vásárolt. A vállalat emellett 87 millió dollár értékben osztalékot is fizetett, így a második negyedévben összesen 254 millió dollárnyi tőkét juttatott vissza a részvényeseknek.

Az Amphenol részvényárfolyama ezen a héten 1,57%-ot emelkedett. Az Amphenol 2021 harmadik negyedévére a folytatódó tevékenységekből származó árbevétel 2,640-2,700 milliárd dollár közötti értéket vár, ami 14-16%-os növekedést jelent 2020 harmadik negyedévéhez képest.

 

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

A CVS már nem forgalmazza a Johnson&Johnson vakcináját

A CVS Health leállította a Johnson&Johnson egyetlen dózisú Covid-19 elleni vakcinájának forgalmazását gyógyszertáraiban, és csak a kiskereskedelmi központok nagyjából 10%-ában teszi elérhetővé a gyógyszert. A gyógyszertárlánc viszont megerősítette, hogy az ügyfelek még mindig megkaphatják a vakcinát 25 államban.

A Johsnon&Johnson részvényárfolyama ezen a héten 0,53%-ot emelkedett. A Johnson&Johnson gyógyszeripari üzletága, amely az egyszeri beadású Covid vakcinát fejlesztette ki, 12,59 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 17,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

 

 

Telemédia vagyonkezelt részvénykosár

 

A Microsoft oltásra kötelezi munkavállalóit

A Microsoft csatlakozott azokhoz a technológiai cégekhez, amelyek megkövetelik a visszatérő munkavállalók oltását. A Microsoft amerikai létesítményeinek teljes újbóli megnyitásának legkorábbi időpontja várhatóan október 4 -e lesz. Nem ez az első figyelemre méltó kezdeményezés a vállalat utóbbi éveiben.

A Microsoft részvényárfolyama a héten 1,6%-ot emelkedett. A Microsoft Viva a hibrid munkavégzés új platformja, amely inkább egy többféle funkcióval rendelkező irodai eszközrendszer, mint egyetlen szoftver, amely többek között a Teams-t is magában foglalja, de a képzések, a munkatársak testi és lelki egészségének megőrzését vagy épp a tudásmegosztást támogató szoftverek is megtalálhatók ezen a közös felületen, a munkafolyamatokkal közvetlenül összekötve.

 

A Fiserv az éttermeknek segít

A Fiserv bejelentette legújabb rendszerének, a Clover Station Solo-nak a bevezetését. A technológia célja, hogy segítse a teljes körű szolgáltatást nyújtó éttermeket a munkaműveletek végrehajtásában egyetlen eszközön keresztül. A megoldás a Fiserv által kínált értékesítési eszközök széles választékának legújabb kiegészítője, és segíti az éttermeket a pandémia utáni új és eltérő környezethez való alkalmazkodásban.

A Fiserv részvényárfolyama ezen a héten 3,67%-ot korrigált. A Fiserv korrigált bevétele 3,86 milliárd dollár volt, ami szintén felülmúlta az előrejelzéseket. A Zacks által megkérdezett tizenegy elemző 3,71 milliárd dollárt várt.

 

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

A Stryker hatalmasat ugrott az előző évhez képest

A Stryker Corp. eladásai 55 százalékkal nőttek a második negyedévben, elsősorban a COVID-19 világjárvány kitörése után elfekvő üzlet visszatérése miatt. A kalamazoo-i Stryker 4,29 millió dollár bevételt jelentett az áprilistól júniusig terjedő időszakra. 2020 második negyedévében 2,76 millió dolláros árbevételt könyvelt el a cég, amikor sok szolgáltatás szüneteltette a tőkebefektetéseket, illetve tevékenységeik nagy részét.

A Stryker részvényárfolyama a héten 3,09%-os mínuszban zárt. A befektetőknek azért érdemes vásárolni ezt a részvényt, mert 2021 közepén a Stryker forgalma elérte a 8,24 milliárd dollárt, ami közel 30 százalékos növekedés a 2020 első félévi 6,35 milliárd dollárhoz képest.

 

A L’Oreál visszatért a covid előtti időszakhoz

A L’Oréal erőteljes növekedésről számolt be 2021 első felében 18,1 milliárd dolláros árbevétellel, ami 20,7%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. A vállalat visszatért a koronavírus előtti növekedési ütemhez, ami 6,6%-kal magasabb, mint 2019 első felében vagy 8,4%-kal magasabb, mint 2020 második negyedévében. Ezenkívül a L’Oréal piaci részesedések növekedését jelentette be minden divízióban és minden földrajzi zónában. Nicolas Hieronimus, a L’Oréal vezérigazgatója szerint ez a figyelemre méltó teljesítmény tükrözi a környezetbarát portfóliónk relevanciáját.

A L’oreal részvényárfolyama ezen a héten 3,37%-ot emelkedett. Az Arcade Beauty a L’Oréal Elvive márkájával együttműködve egy új, egyanyagú utántöltő csomagot fejlesztett ki.

 

A McCormick partnersége

A fűszeróriás McCormick&Company partnerségre lépett a Nemzetközi Pénzügyi Társasággal és a Citibank-kal, hogy a fűszerszállítóinak pénzügyi ösztönzőket nyújtson a társadalmi és környezeti fenntarthatósági intézkedések javulásához. A program indonéziai és vietnami beszállítókkal indult. A kezdeményezés keretében a beszállítók kedvezményes kamatozású rövid távú forgóeszköz-finanszírozásra jogosultak, ha megfelelnek a McCormick által elfogadott fenntarthatósági előírásoknak. Ezek a szabványok magukban foglalják a munkafeltételekre, az egészségügyi és biztonsági gyakorlatokra, a termésgazdálkodásra, a környezeti hatásokra és a nők szerepvállalására vonatkozó teljesítményt.

A McCormick részvényárfolyama 0,88%-ot korrigált ezen a héten. Az elmúlt évtizedben a McCormick átlagos éves osztaléknövekedés nagyjából 9% volt, ami lenyűgöző összeg egy általában lassan növekvő élelmiszeripari vállalat esetében.

 

 

Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár

 

A Shell zöld hidrogénbe fektet

A Shell bővíti jelenlétét Kína feltörekvő hidrogénenergia-iparában. A cég már felvette a kapcsolatot a nagy helyi szereplőkkel, hogy közösen hajtsanak végre zöld hidrogénprojekteket a világ legnagyobb energiafogyasztó országában. A hét elején a Shell China megállapodást írt alá az ország legnagyobb zöldenergia projekt fejlesztőjével, a Shanghai Electric-kel, hogy közösen folytassák a zöld hidrogén fejlesztéseket. A megállapodás lehetőséget biztosít a vállalatok számára a szén-dioxid mentes jövőkép kialakítására az országban.

A Royal Dutch Shell „A” részvényárfolyama 2,49%-ot emelkedett. A nagy olajipari részvények közül a Royal Dutch Shell van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy leggyorsabban és a legjobb minőségben szállítsa Európa gázkészletét. A brit-holland kolosszus a legnagyobb nemzetközi energiaipari vállalatok közül a legnyereségesebb, mégis az Exxon Mobil és a Chevron részvényeihez képest jelentős árengedménnyel kereskedik. A Shell emellett közel 5%-os biztonságos osztalékhozamot kínál a befektetőknek.

 

A Kellogg-ra hatalmas hatást gyakorolt a Covid

A világjárvány miatt az elemzők szerint a vírus globális ellátási láncra gyakorolt hatása továbbra is súlyos és folyamatos. A Kellogg Co. csomagolt élelmiszeripari óriáscég vezetője szerint radikálisan megváltoztatta a vállalat életét a pandémia. A fő kihívás nem az áruk előállításához szükséges nyersanyagok előállítása, hanem azok beszerzése-mondta Steve Cahillane vezérigazgató. A raklapoktól a teherautósofőrökig minden hiányos, az áruk mennyisége pedig korlátozott. A Kellogg több mint 50 globális üzeme közül nincs olyan, amelyet valamilyen formában nem érintett volna a pandémia.

A Kellogg részvényárfolyama 0,22%-ot korrigált. A Kellogg 1,14 dolláros részvényenkénti negyedéves eredményt ért el, ami felülmúlta a Zacks konszenzusos 1,03 dolláros részvényenkénti becslését, az egy évvel ezelőtti 1,24 dolláros részvényenkénti eredményhez képest. A Kellogg 3,56 milliárd dolláros bevételt ért el a 2021 júniusában zárult negyedévben, ami 4,01%-kal meghaladta a Zacks konszenzusos becslését. Az egy évvel korábbi bevétel 3,47 milliárd dollár volt.

 

 

Best of Innovatons vagyonkezelt részvénykosár

 

A JD.com részvénye alulértékelt

Bár a JD.com egész hónapban negatív tartományban volt, a részvény a hónapot a Goldman Sachs támogatásával kezdte, mivel Ronald Keung elemző 119 dollárról 130 dollárra emelte az árcélját és megismételte a részvényre vonatkozó meggyőző vételi besorolását. Keung szerint az alapvető kiskereskedelmi üzletág szilárd lendületet mutat, és a részvény jelentősen alulértékelt. A hónap nagy részében a kínai szabályozással kapcsolatos aggodalmak kísérték a részvényeket, és ezek a félelmek beigazolódtak, amikor a kínai kormány egy sor új politikát fogadott el, amelyek lényegében arra kényszerítették a szolgáltatásokat, hogy nonprofit szervezetekké váljanak. A JD.com részvényei július végén három nap alatt 15%-ot estek a hírre, de a részvények visszanyerték a veszteségek egy részét a hónap végére, mivel a befektetők kihasználták az eladási hullámot és a megszorításokról szóló hírek is lassan elhalványultak.

A JD.com részvényárfolyama ezen a héten 1,82%-ot korrigált. A JD.com jelentésétől az elemzők azt várják, hogy a bevétel 36%-kal 38,5 milliárd dollárra ugrik, az egy részvényre jutó eredmény pedig 0,52 dollárról 0,40 dollárra emelkedik meg.

 

A Tencent lépései

Kína legnagyobb szerencsejáték-vállalata, a Tencent közölte, hogy felülvizsgálja, hogy megfelelően korlátozza-e a gyermekek hozzáférését az élő közvetítésekhez és más funkciókhoz. Az online játékipar után a héten kereslet visszaeset, amikor egy hivatalos újság „szellemi ópiumként” bírálta kínálatukat, és példákat hozott fel arra, hogy diákok órákon át játszottak a Tencent rendkívül népszerű Honor of Kings játékával.

A Tencent Holdings részvényárfolyama ezen a héten 5,01%-ot esett. A Tencent külföldön leginkább a népszerű WeChat üzenetküldő rendszer üzemeltetőjeként ismert. A világ 10 legértékesebb technológiai vállalatának egyike, tőzsdei kapitalizációja mintegy 560 milliárd dollár.

 

Egyedi részvények:

 

A bőrápolás húzta fel az Estee Lauder-t

Az Estee Lauder 3,86 milliárd dolláros nettó árbevételt jelentett 2021 harmadik negyedévében, szemben a 2020-as év azonos időszakában elért 3,34 milliárd dollárral, mivel a kereslet a zárlatok feloldásával élénkül. Az Estee Lauder 458 millió dolláros nettó nyereségről számolt be, szemben a 2020-as év azonos időszakának 4 millió dolláros veszteségével, és ez az EPS-t 1,25 dollárra emelte a -0,02 dollárról. Az Estee Lauder bőrápolási termékek piaci részesedése az előrejelzési időszak végére fokozatosan 10% fölé emelkedik.

Az Estee Lauder részvényárfolyama ezen a héten 1,58%-ot korrigált. Az Estee Lauder Companies Inc. a világ egyik vezető gyártója, forgalmazója és értékesítője a minőségi bőrápoló, smink, illat- és hajápoló termékeknek. Az Estée Lauder Companies Inc. bejelentette, hogy megállapodást kötött a kanadai székhelyű Deciem Beauty Group Inc. (The Ordinary és a NIOD) vállalatban lévő befektetésének 29%-ról 76%-ra történő növeléséről. A vállalat termékeit mintegy 150 országban és területen értékesítik olyan márkanevek alatt, mint például: Estée Lauder, Clinique, Tommy Hilfiger, M-A-C, Bobbi Brown, DKNY, Michael Kors, Tom Ford Beauty, Smashbox, Too Faced.

 

Az Eli Lilly gyógyszergyártó szabadalmai

Az Eli Lilly gyógyszergyártó kedden elmaradt a negyedéves profitvárakozásoktól, amit a Covid-19 terápiák gyengébb eladásai, az Egyesült Államokban felgyorsult védőoltások és a szabályozói intézkedések okoztak. A terápiákra vonatkozó éves értékesítési előrejelzésének felső határát 1,1 milliárd dollárra csökkentette a korábbi 1 milliárd és 1,5 milliárd dollár közötti értékről. A nettó nyereség 1,39 milliárd dollárra, azaz részvényenként 1,53 dollárra csökkent a június 30-án zárult negyedévben az egy évvel korábbi 1,41 milliárd dollárról, azaz részvényenként 1,55 dollárról. A Taltz nevű pikkelysömör elleni gyógyszer szintén felülmúlta a piaci várakozásokat, de néhány cukorbetegség elleni kezelés eladásai elmaradtak a Wall Street által kitűzött célértékektől. A Humalog inzulininjekció értékesítése 9%-kal 607,6 millió dollárra nőtt, de elmaradt a 622,14 millió dolláros becsléstől.

Az Eli Lilly&Company részvényárfolyama ezen a héten 8,19%-ot emelkedett. Ebben a negyedévben az osztalék és a részvény-visszavásárlások révén körülbelül 1,3 milliárd dollárt juttattak vissza a részvényeseknek. Az Eli Lilly and Company gyógyszergyártó közölte, hogy az év végéig tervezi benyújtani a donanemab nevű kísérleti Alzheimer-kór elleni gyógyszerének forgalomba hozatali kérelmét.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével.  Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

Szólj hozzá