e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár
A Geely Automobile Holding értékesítési volumene
A Geely Automobile Holding Limited bejelentette, hogy a csoport teljes értékesítési volumene (beleértve a Csoport tulajdonában lévő LYNK&CO márkájú járműveket is) áprilisban 100.331 darab volt, ami körülbelül 5%-os csökkenés az előző év azonos időszakához képest, viszont hasonló eredmény, mint amit márciusban teljesített. A teljes értékesítési volumen 2021 első négy hónapjában 433.907 db volt, ami körülbelül 39%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A Geely részvényárfolyama ezen a héten 5,71%-ot emelkedett. Zhejiang Geely, a Volvo tulajdonosa a múlt hónapban új elektromos autógyárat adott át Kelet-Kínában. Az év elején a Baidu technológiai óriás nyilvánosságra hozta, hogy az elektromos autózás gyártásában a Geely Automobiles társaságával szeretne együttműködni.
Az Alphabet újításai
Az Alphabet Inc. várhatóan számos új szolgáltatást mutat majd be az elkövetkezendő napokban a negyedéves bejelentést követően. A cég egy új keresőrendszert és Android frissítéseket fog prezentálni. A Google vezetősége igen sok figyelmet fordít például a videókonferenciákra, mivel a járványkorlátozások miatt az emberek rákényszerültek az online kommunikációra. Az Alphabet célja, hogy a releváns versenytársa legyen a Microsoft-nak és az Apple-nek.
Az Alphabet részvényárfolyama ezen a héten 0,69%-ot emelkedett. Az Alphabet társaság 50 milliárd dollárral növelte részvény-visszavásárlási programját is, az elmúlt négy negyedévben 34,1 milliárd dollárt költött visszavásárlásra. Erre csak az első negyedévben 11,4 milliárd dollárt költött el. A vállalat minden üzleti szegmensében és földrajzi régiójában erőteljes növekedést volt, amelyet az ázsiai-csendes-óceáni térség 44%-os növekedése és a Google Cloud bevételek 46%-os növekedése hozott.
A Volkswagen ID.4 GTX már rendelhető a
Az intelligencia és a sportosság egyvelege lett az új GTX, a Volkswagen legújabb termékmárkája. Az első, nagyobb teljesítményre tervezett csúcsmodell elővásárlásai elindultak az első európai országokban, nem sokkal a világpremier után. Az árak 50.415 eurónál kezdődnek. A Volkswagen úgy véli, hogy a cég az ID széria révén 2050-re nettó szén-dioxid-semleges lesz.
A Volkswagen részvényárfolyama ezen a héten 2,42%-ot emelkedett. A Volkswagen a Zacks elemzői várakozás szerint továbbra is vételi pozícióban van. A Zacks a Volkswagen vállalatot vételi szempontból a saját listáján 2.helyen tartja. A Volkswagen részvény 9,24 P/E aránnyal kereskedik, ami összehasonlítva jobb ugyanezen iparági átlagával, amelynek11,35%-os a P/E aránya.
Healthcare vagyonkezelt részvénykosár
A Roche Holding AG értéke növekedhet a jövőben
A GuruFocus Value számításai szerint a Roche Holding AG. részvényei növekvő tendenciát fognak mutatni. A Roche Holding AG részvények értéke 41,2 dolláros árfolyamon mozog, a cég pedig 281,2 milliárd dolláros piaci értékkel rendelkezik. Jelenleg a Roche Holding AG. elemzői konszenzusa átlagos árcélnak 373,24 dolláros értéket jósolnak. Az április 16-án kiadott jelentésben a JP. Morgan elemzői a részvények megtartását ajánlják.
A Roche Holding részvényárfolyama ezen a héten 4,75%-ot emelkedett. A koronavírus visszaszorítására 3 cég szeretne szájon át bevehető gyógyszert elkészíteni és engedélyezni, ez a Pfizer, az amerikai Merk&Co és svájci Roche. A Roche Holding partnerével az Atea Pharmaceuticals Inc-val, már az AT-527 gyógyszer utolsó fázisban áll. Az Atea szerint a végső kísérleti eredmények ez év vége előtt várhatóak.
Telemédia vagyonkezelt részvénykosár
A State Farm a Fiserv rendszerét választotta
A State Farm, a nemzet legnagyobb autó- és otthonbiztosítója a Fiserv technológiájával gyorsítja az ügyfelek kártérítési folyamatait. Az State Farm fokozatosan alkalmazza a Fiserv digitális kifizetési technológiáját, amely lehetővé teszi a vállalat számára, hogy gyors és rugalmas kifizetéseket kínáljon az ügyfeleknek.
A Fiserv pénzügyi és fintech cég részvényei ezen a héten 0,17%-ot korrigáltak. A következő két negyedévre vonatkozó EPS becslések azt mutatják, hogy az elemzők a Fiserv növekedési ütemének növekedését várják. A Fiserv részvények iránti befektetési lendület optimistább, mint az átlagos részvényeknél.
A Bechtle folytatta sikereit
2021 első hónapjaiban folytatódott a Bechtle AG felfelé irányuló pályája. 2021 első negyedévében az informatikai vállalat 11,4 százalékkal, 1.510,2 millió euróra tudta növelni bevételeit a nehéz körülmények ellenére. Az adózás előtti eredmény (EBT) 19,5 százalékos növekedésen ment keresztül. 2021. március 31-én a Bechtle-nek 12.306 alkalmazottja volt, ami 538 fős növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A csoport árbevételének organikus növekedése 10,4 százalékot tett ki.
A Bechtle részvényárfolyama ezen a héten 0,85%-ot emelkedett. A Bechtle stabil EBIT-árrést tartott fenn az elmúlt évben, miközben a bevétele 8,8%-kal, 6,0 milliárd euróra nőtt. Elemzők szerint a Bechtle AG 2021-ben is folytatja növekedési pályáját. Az informatikai vállalat 2021 első negyedévében 11,4%-kal, 1510,2 millió euróra tudta növelni az eladásokat. Az adózás előtti eredmény (EBT) aránytalanul, 19,5%-kal, 61,0 millió euróra nőtt.
Mélyül a Check Point és a Microsoft partneri kapcsolata
A Check Point bejelentette, hogy a Microsoft Transformative Integration Partner versenyében első helyezést érte el. A Microsoft Security a vállalat rendszerének maximális pontszámot adott. A vállalat és a Microsoft között már régóta fennálló partneri kapcsolat újabb mérföldköve ezen elismerés. A két cég kiválóan integrálta a Check Point rendszereit a Microsoft termékeibe, ezzel megkönnyítve az ügyfelek online tevékenységeit.
A Check Point Softtware részvényárai ezen a héten 0,72%-ot korrigáltak. A Check Point első negyedéves jelentése meghaladja a várakozásokat. A Seeking Alpha szerint a vállalat bevétele 5%-kal, közel 508 millió dollárra nőtt, míg az egy részvényre jutó nyereség 9%-kal, 1,54 dollárra nőtt 2021 első negyedévében. A Check Point második negyedévi bevétele előreláthatólag 510 és 535 millió dollár között mozoghat.
Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár
A McDonald’s részvényesei nem elégedettek a cég lépéseivel
Annak ellenére, hogy az elmúlt év pandémiája során komoly bevételeket könyvelhettek el, illetve jelentős figyelmet fordítottak alkalmazottjaira, a McDonald’s vezetői valószínűleg kemény kérdésekkel néznek szembe az éves részvényesi gyűlésen, olyan kritikusoktól, akik úgy vélték, hogy rosszul kezelték Steve Easterbrook volt vezérigazgató felmentését. Szerdán Neuberger Berman részvényes kijelentette, hogy nem szavaz Richard Lenny, a Hershey Company korábbi vezérigazgatójának újraválasztására, aki 16 éve a McDonald’s igazgatóságában van, mivel Lenny 44 millió dolláros végkielégítést ítélt meg Mr. Easterbrook számára, akit zaklatás miatt távolítottak el a cégtől.
A McDonald’s részvényárfolyama 0,21%-ot korrigált ezen a héten. A McDonald’s követte a Chipotle Mexican Grill és az Olive Garden két másik éttermi láncot, amelyek nemrégiben bejelentette a béremeléseket dolgozóinak. A McDonald’s vállalat közöte, hogy a saját 36.500 alkalmazottjainak átlagosan 10%-kal emelkedik a munkabére. A McDonald’s vezetősége elmondta, hogy a következő három hónapban 10.000 embert akar felvenni a tulajdonában lévő 650 éttermébe.
A L’Oréal saját műsort indít
A L’Oréal elindította a „Run Le Hair Show” című hét epizódos online videósorozatot a fodrászat kulturális hatásáról. A Publicis Luxe ügynökséggel együttműködésben készült műsor premierje május 16-án volt, és interjúkat, tanácsokat, tippeket fogalmaz a nézőknek. A Show a világ minden táján tevékenykedő fodrászokat igyekszik elérni. Reklám helyett, a kizárólag digitális sorozat tartalommarketing segítségével szeretne mélyebb kapcsolatokat kialakítani fogyasztóival.
A L’oreal részvényárfolyama ezen a héten 4,00%-ot emelkedett. A L’Oréal Paris egy omni-channel koncepció üzletet szeretne indítani a sanghaji AKQA-val együttműködve. A héten több divatszakértő elmondta, hogy a kínai kozmetikai gyártók minőségi, piaci finanszírozási és évezredes bizalommal akarják eladni a L’Oreal-t, a Shiseido-t. A kínai kozmetikai gyártók, amelyeket a L’Oreal, a Shiseido, az Estee Lauder és az LVMH külföldi luxusmárkák értékesítettek, megerősítik kutatási és marketing erőfeszítéseiket, hogy piaci részesedést – és bizalmat építsenek fogyasztók körében. A tét a smink- és bőrápolási termékek jövedelmező otthoni piaca, évi 42–52 milliárd dollár értékben, amely hatalmas piacot jelent a vállalatoknak.
Az Unilever tubus innovációja
Az Unilever szájápolási márkái, köztük a Signal és a Closeup is bejelentette, hogy teljes globális fogkrém-portfóliójukat 2025-re újrahasznosítható termékekké alakítják át. Négy év fejlesztés után az újrahasznosítható tubusok az idei év végén már kaphatók lesznek az Unilever két legnagyobb szájápolási piacán: Franciaországban és Indiában. Hagyományosan a fogkrém csövek többsége műanyag és alumínium kombinációjából készül, ami rugalmasságot biztosít a csomagolásnak, ugyanakkor megnehezíti az újra hasznosítást is. Alumínium helyett az új csövek többnyire nagy sűrűségű polietilénből (HDPE) készülnek.
Az Unilever részvényárfolyama 0,52%-ot korrigált a héten. A részvényárfolyam növekedésének öt éve alatt az Unilever elérte az egy részvényre jutó eredmény (EPS) évi 4,3% -os növekedését. Az Unilever várakozása középtávon is megbíztató, hiszen a 2020-as márciusi mélyponthoz képest a részvényének árfolyama 47 dollárról 59 dollárra emelkedett. Illetve több amerikai elemzőház nemcsak komoly fejlődést lát a vállalatnál, hanem a magas osztalékfizetése miatt is kiszámítható vállalatnak tekintik a céget.
Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár
A Scotiabank fenntartható alapja
A Scotia Global Asset Management bejelentette, hogy egy új befektetési csomagot kínál fel ügyfelei számára. Az alapok között szerepel a Scotia Sustainable Global Corporate Bond Fund, a Scotia Sustainable Global Equity Fund és a Scotia Sustainable Emerging Markets Equity Fund befektetési alapja. A Scotiabank célja, hogy a kiváló minőségű vállalkozások diverzifikált portfólióját biztosítsa, környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) tényezőkkel integrálva a befektetési döntéshozatali folyamatba.
A Bank of Nova Scotia részvényárfolyama ezen a héten 0,49%-ot korrigált. A Bank az első negyedév végén 2,41 milliárd dollár korrigált nettó jövedelemről számolt be. A bankot földrajzilag diverzifikált működése miatt gyakran nemzetközi banknak tekintik. Jelentős jelenléte van a latin-amerikai országokban. A Scotiabank nemzetközi banki szegmenséből származó, korrigált nettó jövedelme éves szinten 35%-kal csökkent, és sok teret engedett növekedésének, mivel a körülmények javulnak a régióban.
A Kellogg minden téren egészségre törekszik
A Kellogg Europe bemutatta terveit a felesleges levegő eltávolítására gabonacsomagjaiból, ez a lépés várhatóan elősegíti évi 700 tonna szén-dioxid eltávolítását a csomagolás folyamatából, mivel jelentősen megnőtt a kereslet a vállalat ezen termékeire. Az elkövetkező tíz évben a vállalat úgy nyilatkozott, hogy megoldja mind a csomagolás, mind az egész kontinensen végzett tevékenység szén-dioxid-kibocsátásának a csökkentését.
A Kellogg részvényeinek árfolyama ezen a héten 0,06%-ot korrigált. Az Egyesült Államok második legnagyobb kekszgyártója, a Kellogg szerint a nettó árbevétele meghaladta az 5%-ot, 3,58 milliárd dollárra emelkedett az április 3-án véget ért negyedévben, szemben az egy évvel ezelőtti hasonló időszakban tapasztalt 3,41 milliárd dollárról. A Kellogg előrejelzése szerint az eladások növekedése 2021-ben is folytatódhat.
A BHP és a világ legnagyobb vasérc bányája
A BHP héten beszámolt az első termelés átadásáról a South Flank vasérc projektjén, Nyugat-Ausztráliában. A South Flank egy 80 Mtpa (Millió tonna/év) fenntartású bánya, amely a meglévő C bányászati területtel együtt a világ legnagyobb működő vasérc csomópontját képezi (évente 145 millió tonna vasércet termel). A BHP szerint a 3,6 millió dolláros projekt több mint 9000 közvetlen és közvetett munkahelyet teremt az építkezés során.
A BHP Group részvényárfolyama ezen a héten 4,42%-ot korrigált. A BHP Group az elmúlt pár év alatt 4,5 milliárd dollárt tett a Jansen kálium bányászatába. A világ legnagyobb bányászai szerint az összetevő iránti kereslet a 2040-es évek végére megduplázódhat és 50 milliárd dolláros piaccá válhat.
Egyedi részvények
Stabil emelkedésnek örvend a svájci Geberit vállalat
A Geberit jelentése szerint az üzemi eredmény 24%-kal nőtt 2021 első negyedévében, 276,4 millió frankra nőtt a 2020 első negyedévi 223,7 millió frankról. Árbevétele 910 millió svájci frankra nőtt az egy évvel korábbi 797,6 millió frankhoz képest. Geberit az első negyedévi eladások 14%-os növekedéséről számolt be, mivel az év elején felgyorsult az építési tevékenység egész Európában. A vállalat, szerint az ügyfelek jelentősen érdeklődnek az elmúlt időszakban a lakberendezések és felújítások területe iránt. A szerelők és a vízvezeték-szerelők is növelték az otthoni készleteiket, miután 2020 elején karanténba kényszerültek.
A Geberit részvényárfolyama ezen a héten 1,03%-ot erősödött. Az eladások miatt Európában, a vállalat messze a legnagyobb régiójában, bevételei 13,3%-kal nőttek. Míg Ázsiában-amelyet a COVID-19 jobban érintett a tavalyi első negyedévben-az eladások 41%-kal nőttek. A Geberit közölte, hogy a második negyedévben jelentős nyersanyagár-növekedésre számít, ami csökkentheti a haszonkulcsát.
Starbucks még idén magasabb számokat is hozhat
A Starbucks éttermi ágazatát súlyosan sújtotta a COVID-19 járvány. A Starbucks befektetőinek szerencsére a vállalat viszonylag jó helyzetben volt a koronavírus ellenére is. A járvány negatívan érintette a felső kategóriás éttermeket és a hétköznapi gyorséttermeket is. A Starbucks előnye az lett a versenytársakkal szemben, hogy élt a digitális értékesítési infrastruktúrájával. Ennek ellenére 2019-ben a Starbucks 2,92 dollár EPS-t tett közzé 26,5 milliárd dolláros bevétel mellett. A Starbucks részvényeinek mélypontja 50,02 dollár volt a 2020-as márciusi értékesítéskor. Decemberre a Starbucks részvényei ismét minden idők legmagasabb szintjén, 100 dollár felett álltak és a részvények 2021 áprilisában a konszolidációs időszak előtt 119,98 dollárra emelkedtek. A második negyedévben a Starbucks 9%-os növekedést jelentett. Ezen túlmenően a társaság 18%-os emelkedést jelentett az Egyesült Államok aktív clubtagjainak számának növekedésében ebben a negyedévben, ami arra utal, hogy a Starbucks továbbra is gyorsan építi ügyfélkörét. A Starbucks friss eredményei biztatóak.
A Starbucks részvényárfolyama ezen a héten 0,68%-ot korrigált. Várakozás szerint az elemzők további emelkedést várnak. A részvénnyel kapcsolatban 27 elemző átlagos árcélja 125 dollár lett, ami a jelenlegi szinthez képest 12,8%-os növekedést jelent. Starbucks kávéfogyasztásról ismert, bár kínálata egyéb italokat, és minimális élelmiszert is tartalmaz. A tavalyi év nagy kihívást jelentett: a bevételek 26,5 milliárdról 23,5 milliárdra csökkentek. A Starbucks két legnagyobb piaca, az Egyesült Államok és Kína tovább javulhat, a második negyedév azonos üzletekben történő értékesítése 9, illetve 93%-kal nőtt.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →