e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár
Költségcsökkentés a Volkswagen-nél
A Volkswagen csökkentett az akkumulátor költségeken. A legnépszerűbb elektromos járművek cellaköltségeit 30%-kal, a legolcsóbbnál pedig a felére csökkentette. A jelenlegi évtized végére olyan akkumulátor-technológia kialakítását tervezik, mellyel 12 perc alatt 80%-ra lehet feltölteni az autót. Ez körülbelül a fele a mai leggyorsabb töltési időnek.
A Volkswagen részvényárfolyama ezen a héten 16,42%-ot emelkedett. A Volkswagen, mint a világ második legnagyobb autóeladója több mint 50%-os hozammal emelkedett a tőzsdén ebben az évben. A Volkswagen 2021-ben több mint 450.000 elektromos jármű eladást tervezi.
Az Amazon telemedicina kezdeményezéssel száll be az egészségügybe
Az Amazon először próbálkozik egészségügyi szolgáltatások nyújtásával. A cég bejelentette, hogy amerikai munkaadóknak ajánlja fel Amazon Care telemedicina programját. Az Amazon Care egy olyan alkalmazás, amely összeköti a felhasználókat orvosokkal és ápolókkal, akik a nap 24 órájában telefonon tudnak szolgáltatásokat és kezelést nyújtani. Seattle körzetében személyes szolgáltatásokkal egészítik ki, például gyógyszertári kézbesítéssel és háziorvosi szolgáltatásokkal.
Az Amazon vállalat részvényárfolyama ezen a héten 0,47%-ot korrigált. Az Amazon a Morgan Stanley elemzője szerint számos országban jelentősen növelheti piaci részesedését 2021-ben illetve 2022-ben. Elemzők szerint azért is érdemes vásárolni a cég részvényét, mert a vállalat globális vezető az online vásárlási térben.
33 milliárd dolláros nyereség a Softbank-nál
A SoftBank Group Corp 33 milliárd dolláros nyereséget hozott Dél-Korea legnagyobb e-kereskedelmi vállalatának, a Coupang Inc.-nek a nyilvános piaci megjelenésekor, amely a 100 milliárd dolláros Vision Fund drámai fordulatának legújabb jele. A Coupang részvényei 81%-kal az ajánlati ár felett nyitottak, miután a társaság 4,6 milliárd dollárt gyűjtött az amerikai tőzsde idei legnagyobb kezdeti nyilvános ajánlatában. A SoftBank körülbelül 3 milliárd dollárt fizetett a vállalat 37%-os részesedéséért.
A Softbank részvényárfolyama ezen a héten 4,29%-ot korrigált. „A SoftBank jelenlegi fő eszközeinek óriási a cash flow-ja, és vélhetőleg tovább fog növekedni”-nyilatkozta Thomas Hayes, a Great Hill Capital elnöke.
HealthCare vagyonkezelt részvénykosár
A Johnson&Johnson a vakcinára összpontosít
A Johnson&Johnson a Covid-19 vakcina több, következő generációs változatán dolgozik, amelyekre szükség lehet a koronavírus néhány kialakult változatának elleni védelem megerősítéséhez. Alex Gorsky, a cég vezérigazgatója reméli, hogy a Johnson&Johnson újonnan engedélyezett oltása és más jelenlegi Covid-19 adagok némi védelmet nyújtanak az új változatok ellen, de szükség lehet „emlékeztető” oltásokra vagy az eredeti oltások módosított verzióira.
A Johnson&Johnson részvényárfolyama ezen a héten 0,28%-ot erősödött. Johnson&Johnson december végén 81 fedezeti alap portfóliójában szerepelt. A társaság osztaléknövekedését szemügyre véve a jelenlegi 4,04 dolláros éves osztalék 1,5% -kal magasabb a tavalyinál. Az elmúlt 5 évben a Johnson&Johnson ötször növelte osztalékát éves alapon, átlagosan 6,12% -os éves növekedéssel.
Telemédia vagyonkezelt kosár
Az SAP Németország legértékesebb márkája
A rangos BrandZ márkaértékelési rangsort az Egyesült Királyság WPP kommunikációs szolgáltató csoport állítja össze globális adatok alapján. A recesszió veszélye és a COVID-19 hatása mellett is a BrandZ által rangsorolt 50 német márka értéke 17.3 milliárd dollárt erősödött (2020-as adatok). Az SAP megvédte címét és 9%-os emelkedésnek köszönhetően 55.6 milliárd dolláros értékkel kiemelkedik a piacon.
Az SAP részvényárfolyama ezen a héten 0,54%-ot emelkedett. Az SAP nemrégiben 10 millió euró díjat fizetett a KPMG-nek egy sikeres pályázat és kiváló könyvvizsgálata miatt. Az SAP egyik emelkedő csoportjának felhőre való áttérése hosszú távon pozitív az SAP számára, illetve vélhetően 2021-22-ben az SAP folyamatosan növelheti ügyfélkörét.
A Facebook figyel az Instagram-on történő Covid-19 információra
A Facebook bejelentette, hogy kiterjeszti Covid-19 információ közlését az Instagramra, hogy megpróbálja megállítani a téves információk terjedését a platformon. Az oldal hivatalos forrásokból, köztük az angliai Közegészségügytől és az Egészségügyi Világszervezettől szerez adatokat.
A Facebook részvény árfolyama ezen a héten 8,09%-ot emelkedett. Brent Hill, a Jefferies elemzője szerint a Facebook egyre jobban viszonyul a digitális reklámiparhoz és egyre több jogszabályt tart be, mint az adatvédelem, mind a személyiségi jogok területén. Alan Gould a Loop Capital részéről ugyanezt az érvet hozta fel a napokban és 370 dollárra emelte árcélját a Facebooknak, úgy gondolva, hogy a Facebook bevételei magasabb értékelést érdemelnek meg.
Osztalék növekedés a Bechtle-nél
A Bechtle AG igazgatósága és felügyelőbizottsága úgy döntött, hogy javaslatot tesz a társaság kibocsátott tőkéjének vállalati alapokból történő emelésére. Ily módon mind a kibocsátott tőke, mind a kibocsátott részvények száma megháromszorozódik; a kibocsátott tőkében az egyes részvények arányos összege azonban továbbra is 1,00 euró lesz.
A Bechtle részvényárfolyama ezen a héten 0,75%-ot korrigált. A Bechtle részvénye jó lehetőség, mert a Bechtle készpénzes kifizetési aránya 2020-ban 18% volt. A Bechtle nyereségének 27%-át osztalékként fizették ki az elmúlt 12 hónapban. A német szövetségi pénzügyi felügyeleti hatóság (BaFin) engedéllyel rendelkező finanszírozó társaságként a Bechtle Financial Services egész Európában működik, átfogó informatikai portfólió-kezelést biztosítva a végfelhasználók számára.
Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár
Az Unilever és az újrahasznosítása
Az Unilever 15 millió dolláros befektetést jelentett be a Closed Loop Partners vezetői alapjába, amelynek célja, hogy 2025-ig évente 60.000 metrikus tonna amerikai műanyag csomagolási hulladék újrahasznosítását segítse elő, ami több, mint az Unilever észak-amerikai műanyag lábnyomának fele. Az Unilever új beruházása megerősíti elkötelezettségét, hogy 2025-ig több műanyag csomagolást gyűjtsön és dolgozzon fel, mint amennyit elad.
Az Unilever részvényárfolyama ezen a héten 0,74%-ot emelkedett. Az Unilever részvény 2021-ben 14%-kal teljesítette alul a tágabb piacot, osztalékok nélkül, viszont ez hosszabbtávra jó beszállási pont a Seeking Alpha elemzői szerint.
A McDonald’s ausztrál sportokba fektet
A McDonald’s Australia mérföldkőnek számító megállapodást kötött az Ausztrál Profi Ligákkal (APL), amelyek célja a lakosság és a profi játék közötti kapcsolat megerősítése. Az új partnerség eredményeként a McDonald’s az A-liga, a Westfield W-Liga és az E-Liga hivatalos gyorsszolgáltatói partnere lesz, a McCafé pedig a kávé partnere. A kapcsolat kilenc APL klubra is kiterjed, köztük három új kapcsolat a Brisbane Roar FC-vel, a Macarthur FC-vel és a Western United FC-vel.
A McDonald’s részvényárfolyama ezen a héten 4,76%-ot emelkedett. A Deutsche Bank elemzője, Brian Mullan a McDonald’s besorolását a tartásról vásárlásra emelte, az árcélját pedig 232 dollárra emelte. Úgy véli, hogy a konszenzusonkénti részvény eredménye valószínűleg emelkedni fog 2022-re és akár 2023-ra is. A McDonald’s gyorséttermi óriás erős hazai üzleti tevékenysége és a tengerentúlon növekvő lehetőségei egyre erősebbek lehetnek az oltottság után.
A L’oréal #YouDeserveBetter kampánya
A L’Oreal szépségmárka elindítja #YouDeserveBetter kampányát az Egyesült Nők Szingapúrral (UWS) együttműködve, hogy támogassa a családon belüli erőszak túlélőit azzal, hogy segít nekik helyreállítani bizalmukat. A kampány célja, hogy felhívja a lakosság figyelmét a családon belüli erőszak elterjedtségére. A vállalat zöld kampánya után jelenleg ez a legambiciózusabb megmozdulás.
A L’oreal részvényárfolyama ezen a héten 0,17%-ot korrigált. A L’Oréal India előnyben részesítette az elektronikus hirdetéseket bizonyos márkák esetében, például a Maybelline és a L’Oréal Paris termékeknél. A L’oreal jelentős mértékben fektet be a jövőben is a fogyasztói márkákat népszerűsítő közösségi hirdetésekbe. Ráadásul a héten jelentették be, hogy a L’Oréal tulajdonában lévő illatmárka, a Diesel továbbra is a Vodafone Giants spanyol e-sportszervezet választott parfümje lesz.
Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár
A Munich Re logisztikai partnerrel gyarapodik
A Munich Re globális biztosító társaság partnerséget kötött a ClearMetal logisztikai technológiai céggel. A ClearMetal egy vezető nemzetközi árufuvarozási tervezéssel foglalkozó vállalat, amely adatokat szolgáltat az óceán konténereinek szállítás közbeni mozgásáról. A cégek ezzel megtervezhetik a szállítást, csökkenthetik az őrzési költséget és az elszállítási díjait is. Most ez az első logisztikai technológiai cég, amely biztosított garanciát kínál a Munich Re. vállalattal való új partnerség révén.
A Munich Re. vállalat részvényárfolyama ezen a héten 1,62%-ot korrigált. Hosszabbtávon vagyis 3 év alatt 39,41%-ot emelkedett a Munich Re. részvényárfolyama. Az idei évre a társaság nagyjából 2,8 milliárd euró nyereséget és 55 milliárd euró bruttó díjbevételt szeretne elérni. Az Allianz és Munich Re. hosszabbtávon partnerséget kötött a kibertámadások kivédése miatt.
A BASF tanulóknak csinál programokat
A BASF új, 12 hónapos gyakornoki programot indított a Seneca létesítményében. A program a vállalat észak-amerikai gyakornoki képzési programjának része, amelynek célja egy képzett és sokszínű technikus munkaerők jövőbeli alkalmazása. A BASF emellett figyelni szeretne a jelentkezők diverzifikálására, vagyis arra, hogy többféle technologiában is érdekeltek legyenek. A dél-karolinai program a tanulóknak teljes munkaidős bért fizetne a munkahelyi képzésben való részvételért.
A BASF részvényárfolyama ezen a héten 3,62%-ot korrigált. A BASF elkötelezett a szén-dioxid-semlegesség mellett, és ezért az akkumulátorgyártásban is. A BASF a negyedik negyedévi értékesítési volumene éves szinten 7%-kal nőtt, az eladási árak is 7%-kal emelkedtek. A BASF nagy figyelmet fordít az EU által javasolt új vegyi anyagokra vonatkozó rendeletekre és a Green Dealre, amelynek célja a gazdaság dekarbonizálása.
Az IBM és a Moderna együttműködése
A Moderna és az IBM arra törekszik, hogy javítsa az oltási programok iránti bizalmat és növelje az oltások arányát, ezáltal csökkentve a közösségben való vírus terjedését. A Moderna bejelentette azt a szándékát, hogy olyan technológiákat támogat, amellyel a mesterséges intelligenciát, a blokkláncot és a hibrid felhőt is igénybe vehetnek, amelyek segíthetnek a COVID-19 oltások gyorsabb beadásában. Az orvostársadalom a világjárvány kezelésére irányuló támogatási erőfeszítései részeként az IBM klinikai és biztonsági fejlesztési megoldását is felajánlotta az egészségügyi szervezeteknek.
Az IBM részvényárfolyama 1,01%-ot erősödött ezen a héten. Az IBM vállalat nagyon sokáig független maradt, mint azt több elemző várta is. Az IBM részvények 8,33%-kal emelkedtek az elmúlt hónapban, míg a Nasdaq100 indexe 5,41%-ot esett.
Egyedi részvények:
A Beiersdorf részvénye már nem mindenkinél semleges
Most 28 elemző vette górcső alá a Beiersdorf állományát. Az alacsony és a magas alacsony célár közötti tartomány 83,00 és 122 euró között mozog. Korábban az elemzők a vállalat részvényét egyöntetűleg tartásra javasolták, de most ez közel sem közös álláspont. Több elemző cég ugyanis vásárlásra bíztatja a befektetőket a Beiersdorf részvényeivel kapcsolatban. A vállalat kapitalizációs tőkéje mára már több, mint 20 milliárd euró. A Beiersdorf fogyasztási cikkek gyártásával és forgalmazásával foglalkozik. Két szegmensben működik: Consumer Business és Tesa Business. A Consumer Business szegmens bőr- és testápolási termékeket kínál. A Tesa Business szegmens öntapadó rendszer- és termékmegoldásokat kínál az ipar, a kézműves vállalkozások és a fogyasztók számára. Ez a szegmens az autóipar, az elektronika, a nyomdaipar és a papír, valamint az építőipar számára kínál megoldásokat. A vállalat termékei közé tartozik a Nivea, az Eucerin, a La Prairie, az Elastoplast, a Labello és számos ismert márka.
A Beiersdorf vállalat szóvivője a napokban kijelentette, hogy 2021-ben értékesítési fellendülésre számítanak. A Beiersdorf részvényárfolyama ezen a héten 1,22%-ot emelkedett. Ebben a hónapban derült ki az is, hogy a Beiersdorf leányvállalata Hamburgban egy exkluzív Nivea-egységet építene fel Studio Blue néven.
A Yum! Brands 50.000 étterem tulajdonosa
A cég rekord digitális értékesítésről számolt be 2020-ban, összesen 17 milliárd dollár értékben, ami 45%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Úgy tűnik, hogy a digitális értékesítési csatornák felé fordulás máris megtérül. Az online értékesítés várhatóan tovább folytatódhat a világjárvány után is, ami folyamatos bevételnövekedéshez vezethet a Tacco Bell, Pizza Hut és KFC-t birtokló vállalatnak, a Yum!Brands-nek. A vállalat csoport jelenleg több, mint 50.000 étteremmel rendelkezik, több mint 150 országban. Az is elmondható, hogy a vállalat, számos feltörekvő piac számára kínál lehetőséget az ottani befektetők számára. A Yum!Brands részvénye jelenleg 1,84%-os osztalékhozamot is nyújt befektetőinek és 3 éves osztaléknövekedési üteme meghaladja a 14%-ot, ami kiváló lehetőséget kínál azoknak a befektetőknek, akik extra jövedelmet keresnek.
A Yum!Brands részvényárfolyama ezen a héten 3,01%-ot emelkedett. A Yum!Brands bejelentette, hogy megvásárolta a Kvantum céget, amely mesterséges intelligenciát használ a fogyasztói szokások megtekintéséhez és adatok feldolgozásához és a marketingteljesítmény elemzéséhez. A Taco Bell tulajdonosa az akvizíció felhasználásával tervezi optimalizálni marketingköltéseit, megelőzve ezzel a gyorsétterem riválisait.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →