e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár
Az Intel vállalata saját kurzust indít
Az Intel a Maricopa megyei Közösségi Főiskolával kezdte meg az együttműködését az első, Intel által tervezett mesterséges intelligencia (AI) diploma program elindítása érdekében az Egyesült Államokban. Az Arizonai Kereskedelmi Hatóság 100.000 dolláros munkavállalói támogatást is nyújt a programhoz. Ez több tízezer hallgató számára teszi lehetővé a munkavállalást a csúcstechnológia, az egészségügy, az autóipar és a repülés területén. A legfrissebb tanulmányok azt mutatják, hogy a mesterséges intelligencia készségeinek igénye exponenciálisan növekedni fog. A LinkedIn 2020. évi jelentése azt mutatja, hogy az AI készségek az öt legkeresettebb szakma között található a munkaerő-piacon. Az MCCCD Munkaerő és Gazdaságfejlesztési Iroda kutatása szerint a szektorban dolgozók száma 2029-re várhatóan 22,4 százalékkal fog emelkedni.
Az Intel részvényáfolyama ezen a héten 2,97%-ot korrigált. Az Intel jó választás, mert a legújabb generációs processzoraival és memóriáival rendelkezik a számitástechnikai területen. Az Intel PC üzletágára jótékony hatást gyakorolt a 10 nanométeres technológiára való átállás.
Az Nvidia a Mercedes-szel együtt fejleszti a jövő autóit
A Daimler AG, a Mercedes-Benz egysége az Nvidia technológiáját fogja használni az összes járművében 2024 után. A vállalat elmondása alapján a grafikuskártyákat gyártó cég fogja biztosítani az új szériák autonóm rendszerének működését. „Az Nvidia Drive szoftvere és chipjei révén a Mercedes-Benz autók a legkifinomultabb és legfejlettebb számítógépes architektúrát használják majd, amelyet valaha egy autóban használtak”-nyilatkozta a Mercedes szóvivője. Az Nvidia alapítója és vezérigazgatója, Jensen Huang arra törekszik, hogy a számítógépes rendszerei vezető szerepet töltsenek be az autóipar piacán. Az Nvidai rendszere a Tesla-hoz hasonlóan online frissíthető lesz.
Az Nvidia vállalat részvényei 1,05%-ot korrigáltak a héten. A Susquehanna elemzője, Christopher Rolland pozitívan értékeli az Nvidia részvényeit, amelyek 52%-ot emelkedtek az elmúlt három hónapban. Az elemző az Nvidia a célárát 420 dollárról 450 dollárra emelte. Ezenkívül több elemzőház irányozta elő évi 3,8-os évi növekedésre a vállalat bevételeit a kimagasló teljesítmények miatt is.
A SoftBank hatalmas részvényeladást tervez
A japán tech konglomerátum a hét elején bejelentette, hogy több mint 198 millió T-Mobile részvény eladását tervezi, körülbelül 21 milliárd dollár értékben. Az eladás a SoftBank alapítójának és vezérigazgatójának, Masayoshi Sonnak, a vállalat adósságterhelésének csökkentése és a készpénz felszámolására irányuló erőfeszítéseinek része. Áprilisban a Softbank már bejelentette, hogy 41 milliárd dollár értékben fog eladni részvényeket az adósság csökkentésére.
A SoftBank a napokban eladta az amerikai T-mobile részvényeinek jelentős részét, ezzel pedig összesen 14,8 milliárd dollár tőkét emeltek a vállalatnál. A SoftBank részvényei ezen a héten 45 eurón zártak, ami 0,77%-os korrekciót jelent. A befektetőknek hosszútávon márcsak azért is lehet jó befektetés a vállalat részvénye, mert a SoftBank számos technológiai, energia- és pénzügyi társaságban rendelkezik részesedéssel. Ezenkívül a Vision Fund-ot, a világ legnagyobb technológiára összpontosító kockázatitőke-alapját is működteti, több mint 100 milliárd dolláros tőkével
Healthcare vagyonkezelt részvénykosár
A Coloplast elismerésben részesült
A Coloplast USA bejelentette, hogy szerepel a Star Tribune 150 legjobb munkahelye közötti listán Minnesotában. A társaság hatalmas elismerést kapott a vállalati kultúra iránti elkötelezettségéért, különös tekintettel a vezetőségbe vetett bizalomra, a tájékozott alkalmazottakra és az erős vállalati értékekre. A Coloplast a 36. helyen szerepel a listán. A Star Tribune 150 Minnesota legfejlettebb vállalatai számára kialakított rangsor, melyet a munkavállalói vélemények alapján alakítanak ki. A pontozásnál mérik az elkötelezettséget, a szervezeti egészséget és az elégedettséget.
A Coloplast részvényei ezen a héten 2,69%-ot korrigáltak. Viszont elmondható az is, hogy várhatóan azért növekedhet hosszútávon a Coloplast részvényárfolyama, mert a sebkezelő termékek esetében jelentős innováció várható, amely elősegítheti a piaci növekedést a 2020-2037-es előrejelzési időszakban.
Sikeres az Ecolab tisztítási módszere
Az Ecolab által végzett legújabb kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók biztonságosabbnak érzik magukat, amikor a szállodák és éttermek kórházi fertőtlenítőszerekkel és a harmadik fél által végzett ellenőrzések során végzik tisztítási protokolljukat. A szállodák vendégei „rendkívüli biztonságban” érzik magukat, ha tudják, hogy a szállodai szobákat kórházi fertőtlenítőszerekkel takarítják, nem pedig hagyományos tisztítószerekkel. Ezen túlmenően az étkezési szolgáltatást igénybe vevők 66%-a nyilatkozott pozitívan az Ecolab által végzett tisztítási protokollokról.
Az Ecolab vállalat részvényei ezen a héten 2,74%-ot korrigáltak. Az Ecolab világvezető a víz, a higiéniai és az energia technológiák területén, de sikeres a különböző szolgáltatások biztosításában is.
A Medtronic és a Foxconn parteri kapcsolata
A Medtronic és a Foxconn Technology Group üzleti csoportja bejelentette, hogy a Foxconn sikeresen teljesítette a Medtronic szabályozási és minőségi követelményeit, amelyek szükségesek a Medtronic saját gyártású ventilátorai gyártásának a megkezdéséhez az Egyesült Államokban. A Medtronic és a Foxconn jelenleg 10.000 szellőztetőt tervez gyártani a következő évben a Foxconn Wisconn-völgy Tudományos és Technológiai Parkjában. A ventillátorokat kizárólagosan a Medtronic fogja forgalmazni. „Egyetlen vállalat sem tudott eddig eleget tenni a szellőztetőkkel szemben támasztott azon igényeknek, amelyek kritikusak a COVID-19 elleni küzdelemben. A Foxconnn-nal való egyesülés azonban növeli tudta termelési kapacitásainkat, ezzel megfelelve a megnövekedett igényeknek”-mondta Vafa Jamali, a Medtronic alelnöke.
A Medtronic vállalat részvényei ezen a héten 7,42%-ot estek. Hosszútávon a Medtronic vállalat részvényei viszont több elemzőház szerint is vételre ajánlottak, hiszen a vállalat egyre többet költ a katéterezés és a szívkamra egészségügyi termékek fejlesztésére és vezető ebben a szegmensben.
Telemédia vagyonkezelt részvénykosár
Az Alibaba új marketingstratégiája
Az Alibaba bejelentette, hogy változtatásokat fog bevezetni az online marketing terén, főként a közösségi médiában. A vállalat a napokban kifejtette, hogy elindít egy saját programot az influenszerek számára, akik az online webáruházaikon elérhető termékeket fogják reklámozni, így várhatóan az AliExpress révén jelentősen meg tudja növelni a cég az értékesítéseit a világ minden táján. A platform az Alibaba azon nemzetközi piacainak egyike, amelyek összesen 180 millió aktív fogyasztót jegyeznek. „A kínai gyártók mindig keresik az értékesítés módját és az influenszerek bevonása a legjobb megoldás forgalom irányításához”-számolt be Miranda Tan, a Robin8 marketing platform vezérigazgatója. Az Alibaba-t a hír bejelentése után több közösségi médiában tevékenykedő influenszer kereste meg, hogy aktívan szeretnének együttműködni a vállalattal. Az Alibaba különös tekintettel a TikTok felhasználókkal szeretne nagyobb együttműködést kialakítani.
Az Alibaba Group Holding részvényei ezen a héten a negyedéves jelentések előtt. Az Alibaba jó lehetőség, mert a vírus időszakában is kiemelkedő volt a cég teljesítménye. Az áprilisi kereskedelmi adatok jelentősen kedvezőbben alakultak és a fogyasztási adatok, valamint a vásárlói bizalom egy-két hónapon belül visszakapaszkodhat a vírus kitörése előtti szintre.
Petíció indult a Walt Disney ellen
Mivel a koronavírus esetek száma Floridában ismét jelentősen megnövekedett, több mint 7000 ember írt alá online petíciót, amelyben felhívják a Walt Disney és a kormány tisztviselőinek figyelmét, hogy fontolják meg újból a Disney World megnyitását a jövő hónapban. „Ha a szórakoztató parkjainkat mindaddig bezárva tartjuk, amíg az esetek folyamatosan el nem kezdenek csökkenni, akkor a vendégeinket, munkatársainkat és családtagjainkat is biztonságban tudjuk tartani. A Walt Disney parkok újbóli megnyitása mindenkit veszélyeztet.” Az államban heti szinten 5,3%-os növekedés tapasztalható a vírussal fertőzöttek terén, melyek száma immáron elérte a 110.000 főt.
A Walt Disney vállalat részvényei ezen a héten 6,52%-ot korrigáltak. A Walt Disney-nél hosszútávon fejlesztéseket és új mozifilmek gyártását tervezik. A Walt Disney hosszútávon sikeres vállalat maradhat, évek óta vezető szerepet tölt be a piacon, széleskörű szellemi tulajdonokkal rendelkezik, megelőzve riválisait.
A Wirecard csődvédelmet kért
A Wirecard részvényei esése tovább folytatódott a héten, miután a német fizetési szolgáltató mérlegéből hiányzik 1,9 milliárd euró. A müncheni székhelyű társaság információi szerint az auditorok az ellenőrzések során a készpénzes egyenlegek nem jelentek meg a vállalat bejegyzései között. A Wirecard részvényei a hét elején 45%-ot estek. Korábban a legutóbbi nagy esés 36% volt. A hiányzó összeg két ázsiai bankhoz kötődik, a fülöp-szigeteki BDO-hoz és BPI-hoz. Mindkettő viszont tagadja, hogy használnák a Wirecard rendszerét. Az ottani központi bank is azt nyilatkozta, hogy az ország pénzügyi rendszerébe sem került be az pénz.
Brüsszel vizsgálatot indít a német bankszabályozó BaFin ellen, mely a Wirecard pénzügyi helyzetét felügyelte. Szakértők szerint a pénzforgalmi társaság összeomlása veszélyeztetheti a befektetők bizalmát az EU-ban. A Wirecard–nál összeségében a múlt hétig már negyedik alkalommal halasztották el a vállalat 2019-es éves beszámoló közzétételét. Az Ernst&Young a szabálytalanság találása miatt a felügyelethez fordult. A Moody’s leminősítette bóvli kategóriába a vállalatot. A korábbi vezérigazgatót Markus Braunt letartoztatták, majd még aznap 5 millió euró óvadék letétele után szabadlábra engedték. A Wirecard részvényesei pert fontolgatnak, illetve a legfontosabb üzleti partnerei tervezik, hogy megszakítják a kapcsolatot a német vállalattal.
A Partner Bank a Wirecard részvénykitettségeket már jóval a hír megjelenése elött csökkentette és egy másik vállalat részvényét kívánja bevezetni a cég helyett. Az egyik legnagyobb német tőzsdei cég, a Wirecard árfolyama másfél hét alatt 100 euróról 1,4 euróra zuhant. A Wirecard 3,5 milliárd euróval tartozik a hitelezőinek.
Kopernikus vagyonkezelt számla
A Microsoft és Hitachi partneri kapcsolata
A Hitachi Ltd. és a Microsoft Corp. csütörtökön többéves stratégiai szövetséget jelentettek be a gyártási és logisztikai ipar digitális átalakításának felgyorsítása érdekében Délkelet-Ázsiában, Észak-Amerikában és Japánban. Az első innovatív rendszerek 2020 júliusában lesznek elérhetők Thaiföldön. A két társaság együtt fog működni a folyamat-automatizálási igények kielégítése érdekében és támogatni fogja a vállalkozásokat a COVID-19 világjárvány által felvetett kihívások kezelésében. A Hitachi integrálja az iparágvezető megoldásait (például a Lumada és az IoT-készen álló ipari vezérlőket, a HX sorozatot) a Microsoft felhőplatformjával, az Azure, a Dynamics 365 és a Microsoft 365 bevonásával, hogy segítse a vállalkozásokat működési hatékonyságuk növelésében Ezenkívül kiderült, hogy a Microsoft július 22-én szeretné bezárni a Mixer nevű streaming szolgáltatását, amellyel a Twitch és a Youtube riválisává szeretett volna válni.
Viszont a Microsoft vezetői a napokban kijelentették, hogy továbbra is támogatják az ügyfeleket online módon, oly módon, hogy a kiskereskedelmi csapat home office-ban dolgozik és a Microsoft vállalati telephelyein csak ügyelet van. A Microsoft továbbra is szeretne befektetni a digitális tárolóeszközökbe a Microsoft.com webhelyén, valamint az Xbox és a Windows online üzleteiben, ahol havonta több mint 1,2 milliárd ember elérésével 190 piacot érnek el.
A Microsoft vállalat részvényei ezen a héten 0,57%-ot emelkedtek. A Microsoft részvénye azért is jó vásárlás a befektetőknek, mert a befektetők most is azoknak a vállalatoknak a részvényeire fogadnak, amelyek nem csak a válság alatt, hanem a válságot követően is a nyertesek közé tartozhatnak.
A Novartis megvesztegethette az orvosokat
A Novartis évek óta vizsgálat alatt áll a tengerentúli piaci magatartása miatt, főként a görög és dél-koreai területeken. A vállalat a napokban tette hivatalossá, hogy több orvosnak adott extra juttatásokat, hogy kizárólagosan a Novartis termékeiket használják a legtöbb beavatkozásnál. A vállalat ezzel jelentősen megsértette a versenypiacot és vállalta, hogy 347 millió dollárt fizet az Egyesült Államok külföldi korrupciós gyakorlati törvényének megsértéséért.
A Novartis vállalat részvényei ezen a héten 80,2 eurón zártak. A Novartis vállalat sikeres időszakot tudhat maga mögött, hiszen a Novartis globális léptékű és erős vásárlói kapcsolatokkal rendelkező üzletágakat működtet, melyek innovatív, szabadalom-védett gyógyszerek és generikumok gyártására fókuszálnak.
A Waste Management akvizíciója lassan halad
A Waste Management Inc. és az Advanced Disposit Services bejelentette, hogy módosították annak a végleges megállapodásnak a feltételeit, amely szerint a Waste Management leányvállalata megszerzi az Advanced Disposit összes fennálló részvényét, részvényenként 30,30 dollár készpénzben. Az előzetes felmérések alapján a vállalkozás teljes értékét a tranzakció így 4,6 milliárd dollárra teszi ki, viszont csak abban az esetben, ha hozzávesszük az Advanced Disposed 1,8 milliárd dollárnyi nettó adósságát. „A Waste Management csoporttal, a GFL Environment-tal és az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumával folytatunk vizsgálatokat a szabályozási engedély megszerzése és az ügylet befejezése érdekében”–nyilatkozta az Advanced Disposit Services szóvivője.
A Waste Management részvényei ezen a héten 2,15%-ot korrigáltak. A cég kapitalizációs tőkéje eléri már a 39 milliárd eurót. A cég részvényei már csak azért lehetnek erősek, mert a cég eltökélte, hogy San Francisco része lesz a „Zero hulladék 2020-ig” célkitűzésének. Ezzel előírta a városban mindenki számára, hogy az újrahasznosítható és komposztálható anyagokat tartsa távol a hulladéklerakóktól.
Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár
A Shell önkénteseket támogat
A Shell 50.000 dolláros üzemanyag-ajándék kártyákat adományozott a Meals on Wheels COVID-19 alapítvány számára, akik az idősebb polgároknak szállítanak élelmet a koronavírus járvány alatt. A Shell büszkén támogatja az alapítvány erőfeszítéseit, amelyet a Meals on Wheels America irányít. Az üzemanyag-ajándékkártya adományt egyenlően elosztják öt helyi program között, amely elősegíti, hogy hetente több száz ételt tudjanak kiszállítani az idősebb korosztály számára. „Önkéntes szállítási sofőrjeink évente több mint 550.000 dollárt takarítanak meg munkabérekkel, viszont most a Shell nagylelkű üzemanyag-ajándék kártyáinak adományozása lehetővé teszi számunkra, hogy köszönetet mondjunk nekik, és egy kicsit megkönnyítsük számukra az ételeket kiszállítását”-nyilakozta Charlene Crusoe-Ingram ügyvezető igazgató.
A Royal Dutch Shell „A” részvénye 3,85%-ot korrigált. A Shell vállalata az olaj és gázüzletág minden területén érdekelt, legyen szó új mezők kutatásáról, kitermelésről, finomításról, disztribúcióról és marketingről, petrolkémiáról, áramtermelésről vagy éppen kereskedelemről. A cég emellett érdekelt a megújuló energiaforrások terén is.
A BHP a METS szolgáltatóknak kedvez
A BHP globális bányászati vállalat bejelentette, hogy segíteni szeretné az ausztrál bányászati, felszerelési, technológiai és szolgáltatási ágazat beszállítóinak beszerzési ügyleteit egy új programmal, amelyet az Austmine vállalattal együttműködve indítottak el. Az új „Beszállítói Innovációs Program” egyesíti a METS vállalatok rendszereit. A BHP több programot is biztosítani fog a vállalat számára, hogy kipróbálhassa azok megbízhatóságát, mielőtt megkezdődne azok integrálása. A BHP csoport beszerzési tisztviselője, Sundeep Singh elmondta: „Mivel az iparág a távoli és technológiailag támogatott műveletek felé hajlik, kritikus fontosságú lesz az a képességünk, hogy egyedi és innovatív megoldásokat találjunk az üzleti kihívásokra. Ez a program jelentősen fel fogja gyorsítani a beszállítási folyamatokat a vállalatok számára.”
A BHP Group vállalat részvényei ezen a héten 3,11%-ot emelkedtek. A BHP Group egy jól diverzifikált portfolió elengedhetetlen része lehet, hiszen a magas osztalékfizetése mellett a vállalat vasérc, fémkohászati szén és réz feltárásával, fejlesztésével, előállításával és feldolgozásával foglalkozik.
A Unilever ismét a környezetvédelem terén tarol
A Unilever, mely a világ egyik vezető fogyasztási cikkeket gyártó és forgalmazó vállalata, 2039-ig egymilliárd eurót szeretne természetvédelemre és a természeti erőforrások megőrzésére fordítani. A cég csaknem 400 márka termékeit értékesíti több mint 190 országban. A Unilever már többször is kitűnt környezetvédelmi akcióival és megoldásaival. Innovatív megoldásokat alkalmaz a vállalat, mint például az első 100%-ban újra hasznosítható csomagolóanyag. A Unilever által létrehozott klíma- és természetvédelmi alap olyan munkálatokat fog a jövőben felügyelni és finanszírozni, mint a tájrehabilitáció, újra erdősítés, a szén-dioxid-megkötés, vadon élő állatok védelme és a vizek megóvása. Ezen felül a vállalat bejelentette, hogy 2039-ig minden termékénél el akarja érni a nettó zéró kibocsátást, a felhasznált alapanyagok beszerzésétől egészen a bolti értékesítésig.
Az Unilever vállalat részvényei 2,18%-ot korrigáltak. A holland Unilever vállalat is kiváló lehetőség egy portfolió elkészítésekor, hiszen a cég a fogyasztási termékek értékesítésében több mint 25 éve vezető szerepet tölt be.
Global High Yield Bonds vagyonkezelt kötvénykosár
Burger King és az Impossibe Whopper
A Burger King és a Kraft Dinner a legújabb márkák, amelyek összekapcsolódtak egy olyan időben, amikor a gyorséttermi láncok és az élelmiszermárkák a Covid-19 előtti időszakában is stabilan működtek. A két márka együttműködött Kanadában, így a Burger Kingben vásárolhattak ebből a rántott, egyharapás méretű ételkülönlegességből, mind natúr mind a sajttal töltött ízekben. Ezenkívül a sikeres tesztek sorozatának kezdeményezését követően az egyesült államokbeli piacokon a Burger King bevezeti a Restaurant Brands International Inc. által bejelentett növényi alapú reggeli szendvicsének, az Impossible Croissan’wich országos elindítását. 3,99 dollárt ér egy menü, amely csak korlátozott ideig fog működni. A bevezetés elősegítése érdekében az étterem akár 100.000 darab Impossible Croissan’s szendvicset kínál Burger King alkalmazások, illetve applikációin keresztül, minimum 1 dollár vásárlás esetén.
2019-ben a miami székhelyű gyorséttermi óriás országos szinten bevezette a növényi alapú Impossible Whopper szendvicset. A bevezetést követően a Burger King lett az első olyan gyorsétterem, amely a növényalapú húsokat kezdte el promotálni.
A Burger King vállalat 2017-ben kötvényt kényszerült kibocsátani 6%-os kamatra, a kötvény lejárata 2024.05.01. napja. A kibocsájtáskor 315 millió dollár értékben bocsájtott ki kötvényeket különböző költségek miatt a Burger King, jelen esetben a kötvények 99,95%-os árfolyamon tartózkodnak.
A Jaguár Land Rover a hidrogén üzemanyagcellák felé nyit.
A Jaguar Land Rover a legújabb gyártó, amely bejelentette, hogy megkezdi a munkát hidrogénüzemű járműveken, és az első egy SUV lesz, az autoexpress.co.uk szerint. A Zeus-projektnek nevezett hidrogén üzemanyagcellás jármű fejlesztése egy 90 millió dolláros állami finanszírozás keretében, az autóipar számára a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. Míg sok gyártó már korábban kísérletezett a hidrogénnel, a Jaguár Land Rover legújabb erőfeszítései széles körű támogatást kapnak a magán- és az állami szektor részéről. A hidrogén üzemanyagcellás járművek fejlesztése a Zeus-projekt keretében egy kormány által finanszírozott program részét képezi, amelynek értéke 73,5 millió font, az autóipar számára a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. A Jaguár Land Rover szorosan együttműködik az Egyesült Királyság számos társaságával, mint például a Delta Motorsport-tal, a Marelli Automotive Systems UK-val és az UKBIC-vel (az Egyesült Királyság akkumulátoros ipari központja).
A Jaguár Land Rover 2019-ben bocsájtotta ki a 2,2%-os fix kamatozású vállalati kötvényét. Ez a kötvény a 6,5%-os kamatozású, amely megtalálható a Global High Yield Bonds kötvénykosárban, amit a Partner Bank állított össze 10.000 eurónál nagyobb összeget elhelyezők számára.
Egyedi részvények
A Continental AG. is osztalékot csökkent
A Continental AG, közismertebb nevén Continental egy vezető német autóipari konszern, amely autógumik, fékrendszerek, autóbiztonsági berendezések, erőátviteli és alváz alkatrészek, tachográfok és egyéb autó- és szállítmányozás-ipari alkatrészek gyártására specializálódott. A Continental a világ negyedik legnagyobb gumiabroncsgyártó cége.
A Continentalt 1871-ben gumigyártó cégként alapították Continental-Caoutchouc und Gutta-Perch Compagnie néven. A Vahrenwalderstrassén álló központi üzemben többek közt lágygumitermékeket, gumírozott szöveteket, valamint lovaskocsikra és kerékpárokra való tömör gumiabroncsokat gyártottak. A Continental az első német vállalat, amely pneumatikus abroncsokat gyárt kerékpárokra. 1901-ben az első Daimler gyártmányú autó, amely a Mercedes nevet viseli, Continental-féle pneumatikus abroncsokkal arat szenzációs győzelmet a Nizza–Salon–Nizza futamon. 1935-ben már a Continental versenyabroncsokkal felszerelt Mercedes és Auto-Union autók töretlen sikersorozatot tudhat magáénak a Formula1 versenyeken. 1936-ban az abroncsgyártási folyamatba bevezetik a szintetikus gumit. 1950-re már a Continental AG anyavállalata 13. 500 főt foglalkoztat. 1951-ben a Continental szoros együttműködésben a Daimler-Benz-zel és a Porsche–val megismétli a háború előtti verseny sikereit. 1979-ben a Continental átveszi az Egyesült Államokbeli Uniroyal Inc. európai abroncsüzletágát. 1995-ben a Continental többségi tulajdont szerez a cseh Barum vállalatban, ennek során átveszi annak személy- és haszongépjármű-abroncsokat gyártó üzemét Otrokovicében, valamint kb. 50 üzlettel rendelkező forgalmazói hálózatát.
A Continental-nak most már több mint 2200 abroncsforgalmazója és franchise-a működik. 2011-ben nyitotta meg Hofejben az első kínai abroncsgyártó üzemét. A Continental felvásárolta az indiai székhelyű Modi Tyres Company Ltd. abroncsüzletágát. 2018-ban az Osram Licht AG és a Continental megalapítják az Osram Continental GmbH vegyesvállalatot, melyben mindkét fél 50-százalékos részesedéssel rendelkezik. Az Osram vállalattal való partnerség megteremti az autóipari világítási piacon a technológiai átalakulás feltételeit. A napokban derült ki a hír, hogy a Covid-19 vírus miatt a Continental vállalatnak több százmillió eurót kellene megspórolnia, ehhez pedig nagy valószínűséggel létszámleépítésre is szükség lehet. A folyamatos gazdasági bizonytalanság miatt a Continental AG igazgatótanácsa és felügyelő bizottsága úgy határozott, hogy az osztalékfizetési javaslatot részvényenkénti 4,00 euróról 3,00 euróra módosítja. Az osztalékfizetési javaslat így tehát 37 százalékkal alacsonyabb, mint a tavalyi részvényenkénti 4,75 euró osztalék.
A Continental egy jó portfolió része maradhat hosszútávon. A Continental AG. részvények ezen a héten 0,67%-ot korrigáltak, így a részvény árfolyama 85,58 euró lett. A Continental AG. kapitalizációs tőkéje 17,1 milliárd euró lett.
A Chocoladefabriken Lindt árfolyama tartósan 7000 euró felett tartózkodik
A vállalat vezetése 1879-re vezethető vissza, akkor Rodolphe Lindt, a berni gyógyszerész fia, csokoládét akart készíteni, amit siker koronázott. A Lindt csokoládégyárat 1845-ben alapította David Sprüngli-Schwarz és fia, Rudolf Sprüngli Amman. Az első gyárat Paradeplaz-ban alapították, miután Zürichben híresek lettek cukrászatuk által. Johann Rudolf 1899-ben átalakította magánvállalatát a Chocolat Springéi AG-hez hasonlóan, biztosítva a bővítéshez szükséges pénzügyi forrásokat. Ugyanebben az évben megvásárolta a berlini Rodolphe Lindt csokoládégyárát. Jó 100 évig a társaság vezető szerepet töltött be a területen. Aztán 1994-ben a Lindt&Sprüngli megvásárolta a Hofbauer Österreich osztrák csokoládégyártót, és a Küfferle márkanévvel együtt integrálta az összes márkát a cégbe. 1997-ben és 1998-ban a társaság megvásárolta az olasz csokoládét, a Caffarel-t és az amerikai csokoládégyártót, a Ghirardelli-t, majd mindkettőt teljes egészében leányvállalatokként integrálták a társaságba. 2000-ben a Lindt & Sprüngli megjelent a tőzsdén. Abban az időben 580 euró volt egy részvényára. 2009-ben a válság megjelenésekor 1004 eurót mutatott, de ma már hatalmas növekedés után 7145 euró lett. Ez az elmúlt 10 évben több mint hétszeres növekedést jelent. Jelenleg a Lindt&Sprüngli tizenkét gyárral rendelkezik. De jelen van még Franciaországban, Olaszországban, Ausztriában és az Egyesült Államokbeli Stratham-ben, illetve New Hampshire-ben. A Lindt jelenleg 410 üzlettel működik, kávézók megnyitásával szintén jelen van a piacon, ahol süteményeket és fagylaltot forgalmaznak. A Lindt főterméke a csokoládé. Az Excellence termékcsaládja viszont nemcsak étcsokoládés termékekből áll, majd 30 tejcsokis terméket tudnak felmutatni, különböző ízekben. Legfontosabb terméke a Lindor.
A Lindt csokoládé és egyéb termékek miatt több elemzőház készített fundamentális elemzést, köztük a Technavio is figyelemmel kíséri az étkezési csokoládé termékek piacát, és elemzésük szerint várhatóan 7,07 milliárd dollárral növekedhet a 2020-2024 közötti időszakban a Lindt csoki utáni kereslet, amely meghaladhatja az eddigi 7%-os átlagkeresletet is. A Data Bridge Market Research elemzése szerint a csokoládéfogyasztási piac átlagos éves piaci növekedése 3,6%-os lehet a 2020–2027 közötti előrejelzései időszakban és várhatóan 11.762,05 millió dollárt fog elérni 2025-ig.
A Lindt&Spruengli részvénye az elmúlt egy hét alatt 0,72%-ot korrigált, míg az elmúlt 3 év alatt 20,36%-ot növekedett.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →