e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár

 

A Tesla innovatív robotja

A Tesla hivatalossá tette, hogy egy Tesla Bot nevű humanoid robotot szériát épít, mely megreformálhatja a jelenlegi munkaerő piacot. A Tesla további izgalmas termékeken dolgozik a jövőben, hogy felpörgesse a támogatókat, beleértve az alkalmazottakat, az ügyfeleket és a befektetőket. Musk szerint az általuk fejlesztett humanoid robot képes ismétlődő feladatokat elvégezni és célja, hogy a munkaerőpiacot radikálisan megváltoztatassa. Nem ez az első alkalom, hogy Elon Musk befolyásolja a piacot.

A Tesla részvényárfolyama ezen a héten 4,65%-ot emelkedett. A Tesla vállalat több közüzemi méretű akkumulátorra is külön kérelmet nyújtott be a Lone Star államban: egy 250 megawattos akkumulátorra, amely az Austin melletti Gigafactory közelében található és egy 100 megawattos különálló projektre Houston mellett. Ezek a projektek nem kapcsolódnak a vállalat azon törekvéseihez, hogy elektromos szolgáltatóvá váljon, de összességükben ambiciózus tervet mutatnak a Tesla energetikai üzletágai számára.

 

A Volkswagen Chakan üzeme

A Volkswagen Chakan-i gyára több év kihagyás után újra megkezdi a műszakot, viszont sok múlik azon, hogy a márka képes lesz-e megfelelő félvezető ellátót biztosítani a gyár számára. Az említett termék többször is megbénította a többi autógyártó teljesítményét. A Volkswagen megkezdte a Taigun SUV üzembe helyezését, amely a német autóóriás India 2.0 programjának része. Az SUV szeptember második felére kerül forgalomba, mint a csoport első terméke Volkswagen márkanév alatt. Az üzem évi 180 ezer darab csúcsgyártási kapacitással fog rendelkezni és immáron a 0-24-ben fog működni. Kérdéses még a piacot domináló e-járművek megjelenése a gyárban.

A Volkswagen részvényárfolyama ezen a héten 4,09%-ot emelkedett. A Volkswagen AG. árfolyama idén nagyot emelkedett, mivel egyre nagyobb az optimizmus, hogy a vállalat fel tudja venni a versenyt a Teslával az elektromos járművek piacán.

 

Az Xpeng veszteséget produkált, de még így is rohamos a növekedése

A kínai elektromos jármű gyártó, az Xpeng Inc. a becsültnél nagyobb veszteséget jelentett a második negyedévben, mivel a kutatási és fejlesztési költségek emelkedtek, ahogy a marketing és egyéb értékesítési költségek is. A társaság nettó vesztesége 1,19 milliárd jüanra (184 millió dollár) nőtt a június 30-án zárult három hónapban. A tavalyi év azonos időszakához képest 146 millió jüan veszteséggel kell számolnia a cégnek. A bevétel azonban a várakozásokat megelőzően 3,76 milliárd jüan volt. Az Xpeng a harmadik negyedéves értékesítési kilátásait is megadta, amely 5 milliárd jüan.

Az Xpeng Inc. vállalat részvényei ezen a héten 4,11%-ot emelkedtek. Az Xpeng vállalat XPILOT néven saját korlátozott önvezető funkciókat fejlesztett ki autóihoz. A Xpeng elnöke szerint a kínai elektromos járműgyártó „szabályozása sikeres”, mivel a kínai hatóságok kifejezetten az autógyártókra vonatkozó szabályokkal szigorítják az adatvédelemmel kapcsolatos szabályokat.

 

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

A Medtronic már számít az új hullámra

A Medtronic megemelte a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó nyereség előrejelzését, mivel arra számít, hogy a Delta-változatból származó fertőzések a következő hetekben tetőznek majd, így növekedni fog a készülékek iránti keresletet. Az elismert dublini székhelyű vállalat ugyanakkor azt mondta, hogy július második felétől augusztusig visszaesett a kereslet egyes készülékek iránt, különösen az Egyesült Államokban a szív- és idegrendszeri eljárásokkal kapcsolatban. Az Egyesült Államokban a COVID-19-es esetek hónapok óta a legmagasabb szintre emelkedtek, mivel a fertőző Delta-változat egyre gyakoribban jelenik meg az országban.

A Medtronic részvényárfolyama ebben a hónapban 3,01%-ot nőtt. A Medtronic gyógyászati lehetőségek listájának élén a magas vérnyomás kezelésére szolgáló vese denervációs kezelése és a „Hugo lágyrész-robotsebészeti” rendszere áll, két olyan terület, amiben a Medtronic vezetői több milliárd dolláros üzleteket látnak.

 

 

Telemedia vagyonkezelt részvénykosár

 

A Facebook kripto pénztárcát készít

A Facebook készen áll arra, hogy piacra dobjon egy digitális pénztárcát, amely lehetővé tenné a felhasználók számára a kriptovaluták tárolását. David Marcus, a Facebook biztonságtechnikai egységének vezetője a The Information híroldalnak elmondta, hogy a cégvezetők „eléggé elkötelezetteknek érzik magukat”, hogy idén piacra dobják a Novi nevű digitális pénztárcát. 2019 -ben a Facebook közölte, hogy tervezi egy olyan kriptovaluta bevezetését, amelyet akkoriban Libra-nak hívtak. De akkor a projekt azonban hatósági ellenállásba ütközött a biztonsággal és megbízhatósággal kapcsolatos aggályok miatt.

A Facebook részvényárfolyama a héten 3,69%-ot emelkedett. A Facebook az egyik legnagyobb online hirdető, erős bevételekkel. A vállalat hirdetési üzletága hihetetlen lendületet vett az utóbbi időben. A Zacks befektetési kutatócég jelentése szerint a Facebook 2021 második negyedévi 3,61 dolláros részvényenkénti eredménye ismét 19,1%-kal verte az elemzői becsléseket, és éves szinten továbbra is 100,6%-kal emelkedett.

 

Az Apple újabb lépése

Az Apple saját hírcsatornáján, az Apple News-on belül, minden hírszerkeztőknek jogosultságot ad arra, hogy 30%-ról 15%-ra csökkentsék előfizetési költségeiket az első évben. A lépés a legfrissebb példa arra, hogy az Apple kedvezni szeretne a versenypiacon a kisebb vállalkozók, fejlesztők és iparágak számára. Az Apple szerint havi 125 millió aktív felhasználóra is nőhet a News alkalmazás tábora, amely az elmúlt negyedévben az Apple eladásainak 21%-át tette ki.

Az Apple részvényárfolyama 0,28%-ot emelkedett ezen a héten. Tim Cook a héten több mint 750 millió dollár értékben adott el Apple-részvényeket, miután megkapta annak a részvényjuttatásnak az utolsó részletét, amelyet egy évtizeddel ezelőtt kapott, amikor Steve Jobs-tól átvette az iPhone-gyártó vezérigazgatói posztját.

 

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Essilor a versenyben is tökéletes látást biztosít

Az Essilor kiadott egy új eszköz kollekciót szemészeknek, hogy segítse a forgalmat a Le Mans-i 24 órás versenyverseny előtt és alatt. A vállalat a verseny szervezőjével kötött hároméves együttműködés keretében hangsúlyozta az optimális látás fontosságát az utakon. Eszközkészlete személyre szabott bolti és online eszközöket és programokat tartalmazott, mint például weboldal szalaghirdetések, videók és ablakmegjelenítések.

Az EssilorLuxottica részvényárfolyama 1,2%-ot emelkedett. Az EssilorLuxottica a második negyedévben 1,93 eurós részvényenkénti eredményt jelentett be 8,77 milliárd eurós bevétel mellett. Az EssilorLuxottica követi a fogyasztói diszkrecionális szektor más jelentős eredményeit ebben a hónapban.

 

A McDonald’s készlethiánnyal küszködik

A turmixok nem szerepelnek az étlapon az angliai, skót és walesi McDonald’s-ban, mivel a hatalmas étteremlánc ellátási problémákkal küszködik. A turmixok mellett egyes palackozott italok sem elérhetőek a cég 1250 nagy-britanniai üzletében. A szakértők szerint a Brexit utáni uniós bevándorlási szabályok, a Covid-19 korlátozások és az önszigetelési útmutatók miatt kerülhetett a vállalat ilyen helyzetbe. A hamburgerlánc állítólag emellett keményen dolgozik azon, hogy biztosítsa munkavállalói számára a megfelelő körülményeket. A beszállítói létszámhiányt és a teherautóvezetők számának csökkenése sok más éttermi láncot veszélyeztet a régióban. A McDonald’s ellenfele a Yum! Brand’s vállalat, a KFC tulajdonosa azt közölte a közelmúltban, hogy az ellátási lánc problémái súlyosak és hatalmas károkat okozhatnak a cégekben.

A McDonald’s részvényárfolyama 0,42%-ot korrigált. A McDonald’s vállalat következő osztalékfizetése részvényenként 1,29 dollár lesz a tavalyi év után, amikor a vállalat összesen 5,16 dollárt fizetett ki a részvényeseknek. A tavalyi kifizetések alapján a McDonald’s részvénye a jelenlegi 236,95 dolláros részvényárfolyam mellett 2,2% körüli hozamot biztosít.

 

 

Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár

 

A Shell kávéba fekteti a jövőjét

A Shell arról nyilatkozott, hogy saját kávémárkát fog kidobni töltőállomásain, mivel a kereslet hihetetlenül magas a termékre azok körében, akik megállnak az állomásokon. A Shell széles körű kutatást végzett, melynek keretében öt európai országban több, mint 10.000 ügyfelet kérdezett meg. A felmérés szerint a kávé az egyik fő indok, amiért az emberek megállnak a töltőállomásokon. Az új Shell Café koncepció üzletei Magyarországon már 129 Shell töltőállomáson érhetők el.

A Royal Dutch Shell „A” részvényárfolyama ezen a héten 4,21%-ot emelkedett. A Deutsche Bank elemzői kiemelték, hogy a Shell nem csak a kávék minőségére figyel, hanem azok környezeti hatásaira is. A cég közleménye szerint a fenntartható fejlődés alapelveit figyelembe véve alkotják és árusítják a termékeket.

 

A Kellogg látássérülteknek segít

A Kellogg bevezet egy új „világ első” technológiát, amely lehetővé teszi a látássérült fogyasztók számára, hogy okostelefonon keresztül lejátszhassák a csomagoláson lévő információkat. A piacvezető élelmiszerek csomagolására vonatkozó fontos információk, például az allergén részletei gyakran nyomtatásban jelennek meg, amelyeket a vakok vagy gyengén látók számára nehéz olvasni. A vállalat minden gabonacsomagolását megváltoztatja 2022-től kezdődően. Nem ez az első nagyobb programja a márkának.

A Kellogg részvényárfolyama ezen a héten 4,35% korrigált. A Deutsche Bank Aktiengesellschaft április 28-án közzétett jelentésében a Kellogg részvények árfolyamcélját 75,00 dollárról 70,00 dollárra csökkentette és „vételi” minősítést adott a részvényre. A Morgan Stanley május 7-én közzétett jelentésében 60,00 dollárról 66,00 dollárra emelte a Kellogg célárfolyamát.

 

A Pfizer Dél-Amerikán segít

A Pfizer és a BioNTech SE bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot írt alá az Eurofarma Laboratórios SA-val, egy brazil biofarmakológiai céggel a COMIRNATY COVID-19 vakcina gyártásához Latin Amerika területén. Az Eurofarma gyártási tevékenységeket végez a Pfizer és a BioNTech globális COVID-19 oltóanyag-ellátási láncán és gyártóhálózatán belül, amely immár négy kontinenst ölel fel, és több, mint 20 gyártóüzemet foglal magában. A megállapodás értelmében az Eurofarma gyógyszerkészítményeket szerez az Egyesült Államok létesítményeiből.

A Pfizer részvényárfolyama ezen a héten 4,35%-ot emelkedett. Az angol kormány egy olyan terven dolgozik, hogy a Pfizer vakcinaadagokat a szállítások között kigazdálkodja, mivel az oltások iránti kereslet meghaladja a kínálatot.

 

 

Best of Innovations vagyonkezelt részvénykosár

 

Piaczárást követően az Autodesk is közzétette negyedéves eredményét

Az Autodesk kiemelkedően teljesített, hiszen a második negyedévben 1,06 milliárd dolláros bevételen 1,21 dolláros EPS-t ért el, ami valamivel jobb, mint az elemzők által várt 1,13 dolláros EPS, illetve az 1,06 milliárd dolláros árbevétel. Éves bázison a bevételek 16%-ot emelkedtek. A vállalat részvénye piaczárást követően 7%-ot esett, mivel a harmadik negyedévre megfogalmazott kilátások csalódást okoztak.

Az Autodesk részvényárfolyama ezen a héten 5,6%-ot korrigált. Az Autodesk arról számolt be, hogy egyre több német cég használja szoftverét a 3D tervezést tanuló főiskolások képzésére. Az Autodesk vállalat 2021-es pénzügyi évtől kezdve elkezdte megosztani bevételeit „Design” és „Make” divíziókra.

 

A Salesforce vegyes eredményeket közölt

A Salesforce vegyes teljesítményt mutatott a második negyedévben. A bevétel 6,34 milliárd dollárra emelkedett, felülmúlva az elemzők 6,24 milliárd dolláros várakozását. Viszont EPS alapon nem sikerült túlteljesíteni a várakozásokat, hiszen a vállalat negyedéves teljesítménye 56 cent lett, míg az elemzők 92 centes teljesítményre számítottak. A vállalat bejelentette, hogy jó úton haladnak az 50 milliárd dolláros éves bevétel szintig, amit 2026-ig terveznek elérni. A harmadik negyedévre 91-92 centes EPS-re számítanak, felülmúlva az elemzők 82 centes várakozását, míg a bevétel 6,78-6,79 milliárd dollár körül alakulhat. A piac 6,66 milliárd dolláros bevételre számít.

A Salesforce.com részvényárfolyama a héten 4,06%-ot emelkedett. A Salesforce vállalat ismét emelte egész éves kilátásait, ami annak jele, hogy a vállalatok továbbra is a felhőalapú számítástechnikára fogadnak az üzleti alkalmazások esetében, miközben a Covid-19 Delta változata terjed.

 

 

Egyedi részvények:

 

Becton Dickinson negyedéve

A Becton Dickinson egészségügyi gyógyszer és fecskendőgyártó cég arról számolt be, hogy a harmadik negyedévben 27 százalékkal nőttek a bevételei az előző év azonos időszakához képest, mindez alapüzletág teljesítményei miatt, amely részben a COVID-19 kezdeti hatásait követő egészségügyi felhasználási szintek helyreállásának tudható be. A június 30-án zárult három hónapban az orvostechnológiai vállalat 4,89 milliárd dolláros bevételt ért el, szemben az előző negyedévi 3,86 milliárd dollárral, és az elemzők 4,51 milliárd dolláros átlagos becslése felett. A Becton Dickinson orvosi szegmensének bevétele 2,38 milliárd dollár volt a negyedév során, ami 12 százalékos növekedést jelent a tavalyi 2,12 milliárd dollárhoz képest, amit részben a katéterek és érsebészeti termékek iránti amerikai kereslet, valamint a COVID-19 oltófecskendők iránti globális kereslet befolyásolt. A Becton Dickinson élettudományi bevételei 1,43 milliárd dollárt tettek ki, ami 51 százalékos növekedést jelent az előző negyedévben elért 951 millió dollárhoz képest.

A Becton Dickinson cég a negyedévet 3,15 milliárd dollár készpénzzel és készpénzegyenértékessel, 128 millió dollár korlátozott készpénzzel és 24 millió dollár rövid távú befektetéssel zárta. A vállalat korábban a 2021-es teljes pénzügyi évre 12-14 százalékos bevételnövekedést és 12,75 és 12,85 dollár közötti korrigált hígított EPS-t irányzott elő. A vállalat azzal számol, hogy a 2021-es teljes pénzügyi év bevételei körülbelül 16,5-17,0 százalékkal nőnek majd jelentett alapon, a korrigált hígított EPS pedig 12,85 és 12,95 dollár között lesz.

 

A Fresenius partnersége

A Fresenius részvények jelenleg 2,7%-os osztalékhozamot biztosítanak. A vállalat 2020-as éves jelentése szerint 50 országban több mint 4000 klinikát üzemeltet. A Fresenius és a Cigna kibővíti dialízisre vonatkozó partnerségét. A Fresenius Medical Care North America és a Cigna legalább két évre kiterjesztette partnerségét, hogy a végstádiumú vesebetegségben szenvedő tagoknak több, mint 2600 dialízisközponthoz és otthoni dialízis lehetőséghez biztosítson hozzáférést. A Freseniusszal való partnerség 2017-ben kezdődött, és most legalább 2023-ig meghosszabbították. Az értékalapú ellátást, különösen a krónikus betegségek kezelését tekintik a legjobb módszernek az egészségügyi költségek csökkentésére az ellátás minőségének javítása mellett. A Centers for Medicare and Medicaid Services és más kifizetők az értékalapú ellátási modellek nagyobb mértékű elfogadása felé mozdultak el. A kifizetők a gyógyszergyártókkal is elindították ezeket a szerződéseket.

A Fresenius részvényárfolyama ezen a héten 2,63%-ot korrigált. A Fresenius és a Highmark, illetve a Boehringer Ingelheim között létrejött eredményalapú megállapodás eredményeként a 2. típusú cukorbetegségben és ismert szív- és érrendszeri betegségben szenvedő felnőtt betegek esetében több mint 20%-kal csökkent az ellátás teljes költsége.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével.  Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

Szólj hozzá