e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár
A Volkswagen csak az elektromos autózásra koncentrál
A Volkswagen bejelentette, hogy további költségcsökkentést fontolgat a koronavírus miatt bekövetkezett visszaesés rendezése érdekében. Az idei évre a szakértők jelentős visszaeséseket jósolnak az autópiacon és a Volkswagen ezt figyelembe véve tervezi a jövőbeli gyártást, leginkább az elektromos autók fejlesztésére és értékesítésére helyezik a hangsúlyt. A Volkswagen ID.4 alapvetően ugyanaz az autó, mint az ID.3, de eltér a karosszéria és a teljesítménye. Továbbá a Volkswagen hozzáférhetővé tette a saját technológiai megoldásait az e-mobilitás területén, így a Volkswagen technológiát használja pl.: a Ford.
A Volkswagen részvénye ezen a héten 4,3%-ot esett, miután Amerikában rossz foglalkoztatási adatok jelentek meg és ezzel párhuzamosan a koronavírus második fázisát vetítették elő. Emiatt a héten eladási hullám jelent meg, ami érintette a Volkswagen vállalatot is, így hétvégére 132,88 euróra estek vissza a cég részvényei.
A BYD új akkumulátorral szeretne megjelenni a piacon
A kínai elektromos autógyártó, a BYD az év végére nyolcszorosára szeretné növelni az új típusú lítium-vas-foszfát (LFP) elem gyártását, azzal a céllal, hogy nagyobb piaci részesedést szerezzen. Az LFP technológia amellett, hogy környezetkímélőbb, jelentősen költséghatékonyabb a vállalatok számára. A BYD mellett a jelenleg csak a Tesla a sanghaji gyártású Model 3 járműveiben található meg ez az akkumulátor. A BYD új LFP-változatát „penge akkumulátornak” nevezi és azt állítja, hogy lehetővé teszi akár 600 kilométer hosszú út megtételét egyetlen feltöltéssel. A tervek alapján jövő márciusra már az európai piac autóiban is megjelenhet az új akkumulátor.
A BYD vállalat részvényei ezen a héten 0,55%-ot erősödtek. A vállalat részvénye elsőrangú befektetés hosszútávon. Warren Buffett 2016-ban vásárolt részvényt a cégből és hosszútávon a cég befektetésre ajánlott minősítést kapott.
Az Alphabet hatalmas támogatása
A Google anyavállalata, az Alphabet 12 millió dolláros támogatást fog nyújtani olyan cégek és csoportok számára, akik a faji esélyegyenlőség területén tevékenykednek. A vállalat emellett 200 új kezdeményezést indított a COVID-19-hez kapcsolódóan, melyben 800 millió dolláros reklámtámogatások és kölcsönöket biztosítanak a kisvállalkozások számára. Az érintettek az Alphabet saját platformjain kedvezményesen tudnak majd hirdetni. A Google számára ez nem az első alkalom, hogy kiáll a közösségek mellett. Az Alphabet leányvállalata az elmúlt 5 év alatt 32 millió dollárral járult hozzá a fekete közösségek segítségéhez.
A Google vállalat részvényei az Alphabet részvények ezen a héten 2,59%-ot korrigáltak. Az Alphabet vállalat az internet és a robot technológia területén is elég sok újdonságot szeretne bevezetni. Hosszútávon többször képes volt változtatni és jó cash-flow-val rendelkezik.
Healthcare vagyonkezelt részvénykosár
A UnitedHealth Group társadalmi felelősségvállalása
Az UnitedHealth Group 10 millió dollárt adományoz olyan vállalatok számára, amelyek az utóbbi időszakban kialakult tüntetések következtében súlyos anyagi károkat szenvedtek, illetve több civil szervezet is bekerült a vállalat támogatási körébe. Emellett a UnitedHealth Group egy különálló Diverse Scholars alapot hozott létre, amely az elhunyt George Floyd gyermekeinek oktatását támogatja majd, egészen az egyetemig. A Diverse Scholars Initiative a United Health Alapítvány jótékonysági szervezete, amely főként a kisebbségi közösségek számára biztosít megfelelő támogatást.
A UnitedHealth Group vállalat részvényei ezen a héten 6,41%-ot korrigáltak. A héten viszont az is kiderült, hogy Minnetonka UnitedHealth Csoportnak a nyeresége kétszer olyan gyorsan növekedett, mint az elmúlt évben, mivel a cég több százezer Medicare Advantage egészségbiztosítási taggal növelte a vállalati szolgáltatást igénybe vevőit, és az elmúlt negyedévben folytatta jövedelmező Optum termékeinek gyors bővítését. A vállalat 2000. augusztusától található meg a tőzsdén. Az UnitedHealth Group tavalyi 242,2 milliárd dolláros bevétele 13,8 milliárd dollár nettó nyereséget jelent, 15%-os növekedés mellett.
Az Abbott Laboratories tesztjei
Az Abbott Laboratories kibővíti a koronavírus törzs ellenanyag-tesztelését. A bejelentést megelőzte az Egyesült Államok egészségügyi szervezetének felmérése, mely sürgőssé tette a COVID-19 elleni oltóanyagok azonnali kifejlesztését. Az Abbott úgy nyilatkozott a hét elején, hogy az Egyesült Államok Élelmezési és Gyógyszerészeti Igazgatóságától „sürgősségi felhasználási engedélyt kapott” az „új generációs” COVID-19 teszt nagymértékű tesztelésére. Az Abbott tesztjei igen jól teljesítettek és a vezetők szerint kulcsfontosságú szerepet játszanak majd a vírus globális megfékezésében.
Az Abbot Laboratories vállalat részvényei ezen a héten 1,04%-ot emelkedtek. Az Abbot Laboratories vállalat egy stabil lábakon álló cég, amely a koronavírus időszakot kihasználva a legnagyobb tőkét injekciózta a vállalat fejlesztéseibe. Az Abbott Laboratories világszinten leányvállalatok és viszonteladók segítségével értékesíti termékeit és jelen van mind a gyógyszeripar, mind a kutatás területén. A cég kapitalizációs tőkéje meghaladja a 199 milliárd eurót.
Már élesben tesztelik a Gilead gyógyszerét
A Gilead Sciences hivatalosan is engedélyt kapott a koronavírus elleni készítményének tesztelésére, élő szervezeteken. A vírusellenes gyógyszer, a Remdesivir megakadályozta a koronavírussal fertőzött makákók tüdőbetegségének kialakulását. A vizsgálat során 12 koronavírussal fertőzött példány esett át a tesztelésen. Szakértők szerint ezen eredmények tovább növelték a vállalat pozitív megítélését. A Remdesivir használata engedélyezésre került már súlyos betegségben szenvedők számára az Egyesült Államokban, Indiában és Dél-Koreában. Egyes európai nemzetek is használják a készítményt sürgősségi beavatkozás keretében.
A Gilead Sciences vállalat részvényei ezen a héten 4,93%-ot korrigálva 64,77 eurón zártak. A Gilead Sciences egy amerikai gyógyszercég, amely gyógyszereket kutat, fejleszt és forgalmaz. A társaság elsősorban a HIV, hepatitis B, hepatitis C és influenza kezelésében alkalmazott vírusellenes gyógyszerekre fókuszál, ideértve a Harvoni és Sovaldi gyógyszereket is.
Telemedia vagyonkezelt részvénykosár
Az ausztrál SAP segíti a gazdaság fellendítését
Az ausztráliai kormány hatalmas erőfeszítéseket tesz a koronavírus okozta gazdasági válság felszámolása érdekében, melyhez segítséget kérték több, az országban székhellyel rendelkező vállalattól is. A SAP, válaszolva a felhívásra, kiadott egy nyilatkozatot, amelyben új módszereket ismertet. A vállalat dokumentuma nem csak azt fedi le, hogyan is segítheti a kormány az ausztrál munkavállalókat abban, hogy gyorsan áttérjenek az otthoni munkavégzésre, hanem az „új normál” gazdaságra való áttérésre is felhívja a figyelmet. A SAP hivatalos közleményében kifejti, hogy a kisvállalkozások támogatása az egyetlen mód a gazdaság fellendítésére, mivel ezen területek adják az ország GDP-jének 35%-át. A SAP jelenleg a kis – és közép vállalkozók számára fejleszt programokat, az online munkavégzés elősegítése érdekében.
Az SAP vállalat részvényei ezen a héten 4,55%-ot korrigáltak. Több mint 82.000 ügyfelével aligha meglepő, hogy az SAP piacvezető az üzleti szoftverek között, s a világon ma már több, mint 120 országban kínál ágazatspecifikus integrált üzleti szoftver megoldásokat.
Az Alibaba munkahely teremtése
Az Alibaba az év végéig 5000 munkahelyet kíván létrehozni a felhőalapú számítástechnikai részleg területén, mivel a koronavírus okozta válság jelentősen megnövelte a streaming, a video hívások és az adattárolás iránti igényt. Az új munkahelyek olyan területeket érintenek mint, az adatbázis kezelés, szerverek, chipek és a mesterséges intelligencia működtetése. Az Alibaba jelenleg Ázsia legnagyobb felhő-szolgáltatója, világszerte pedig a harmadik legnagyobb szolgáltató. „A kínai vállalkozások digitális átalakulási útja, amelyre három-öt évet vártunk, most valószínűleg felgyorsul és egy éven belül befejeződik”-nyilatkozta Jeff Zhang, az Alibaba elnöke. A vállalat emellett továbbra is kiemelten támogatja az otthoni munkavégzést.
Az Alibaba részvénye ezen a héten 1,75%-ot korrigáltak, míg az elmúlt három hónap alatt 15,07%-ot emelkedett. Az Alibaba vállalat részvényei 190,87 eurón zártak, a vállalat kapitalizációs tőkéje meghaladta a 496 milliárd eurót. Az Alibaba pénzügyi vezetője, Maggie Wu szerint cégük mindenben megfelel a jelenlegi szabályoknak és továbbra is arra törekszik, hogy megfeleljen az amerikai elvárásoknak is.
Az Apple új stratégiája
Az Apple jövő héten elindít egy Mac számítógépek kereskedelmére irányuló programot az Egyesült Államokban és Kanadában található kiskereskedelmi üzleteiben. A program lényege, hogy a vásárló a használt Mac számítógépét beszámíttathatja bármely Apple termék vásárlása során. A technológiai óriás a napokban tájékoztatta a kiskereskedelmi alkalmazottakat, hogy az új program június 15-én kezdődik hivatalosan az Egyesült Államokban. Az Apple a vírushelyzet miatt még 200 üzletét tartja zárva.
Az Apple vállalat részvényei ezen a héten 2,3%-ot emelkedtek. Az Apple vállalati részvénye hosszútávon a stabilitásról és a jó hozamokról szól, hiszen az Apple-nél évek óta folyamatos fejlődést láthatunk. A napokban derült ki a hír, hogy tartotta a harmadik helyét az okostelefonok eladása terén az amerikai Apple, sőt a piaci részesedése még növekedni is tudott 11,9 százalékról 13,7 százalékra. Az idei első negyedévben 40 millió 920 ezer készüléket érékesített, 8,2 százalékkal kevesebbet a tavalyi első negyedévinél.
Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár
Per indult a Novartis ellen
Több cég emelte fel a hangját a Novartis gyógyszergyártó egyik legsikeresebb egysége, a Sandoz miatt, azzal érvelve, hogy a generikus gyógyszerek árait több mint 1000%-kal emelték meg az elmúlt időszak alatt. A rivális cégek még a héten pert kezdeményeztek a Novartis ellen. A hivatalos információk alapján 2009 és 2016 között több, mint 80 termék ára lett radikálisan megemelve a vállalatnál. „Hatalmas csalást követnek el az amerikai nép ellen”-mondta a sajtótájékoztatón William Tong ügyész. Ez az eset immáron a harmadik az elmúlt 6 éves periódusban, melyben gyógyszeripari társaságokat vádolnak árrögzítés és helytelen piaci verseny miatt.
A Novartis vállalat részvényei ezen a héten 80,01 eurón tartózkodnak. Hosszútávra már csak azért is jó lehet a Novartis részvénye egy jó portfolióban, mert a Novartis innovatív gyógyszereket, eszközöket és diagnosztikai teszteket fejleszt, gyárt és forgalmaz, melyek jelentős hatással vannak a betegek egészségi állapotára. A Novartis globális léptékű és erős vásárlói kapcsolatokkal rendelkező üzletágakat működtet, melyek innovatív, szabadalom-védett gyógyszerek és generikumok gyártására fókuszálnak.
A Mastercard további terjeszkedése
A Mastercard és egy elektromos fizetési szolgáltatásokat biztosító szervezet, az EedenBull a héten jelentette be a stratégiai partnerségük meghosszabbítását az Európai Gazdasági Térségben. A Mastercard folyamatos támogatása lehetővé teszi az EedenBull Oslo és Edinburgh-i tevékenységeinek folyamatos növekedését, valamint az innovatív kiadáskezelési platformjának, a Q Business-nek a terjeszkedését. Az új megállapodás részeként a Mastercard támogatni fogja az Eedenbull termékfejlesztését és innovációját, ideértve a mindennapi szolgáltatások digitalizálását. A Q Business magában foglalja a kártyás fizetéseket, a web-alapú kezelő modulokat, a mobilalkalmazásokat és a bevételek digitalizálását.
A Mastercard vállalat részvényárfolyama péntek estére 5,25 %-os korrekcióval zárt. A Mastercard plasztikkártyái jelenleg a világ egyik legelterjedtebb fizetőeszköz családjába tartoznak. A Mastercard részvénye azért is lehet jó választás, mert az online rendelésnél a plasztikkártyák használata felerősödött. Egy nemrég végzett felmérés alapján Európában 36 százalékkal nőtt az alapvető cikkeket online térben megvásárlók száma, 32%-kal a könyvek, 19%-kal a hajvágó és borotválkozó szerek megrendelése és fizetése, amelyet a Mastercard plasztik kártyával fizetnek ki.
Az Essilor segíti a biztonságos újraindításokat
A helyi közösségek támogatására, valamint a COVID-19 világjárvány idején a biztonságra összpontosító erőfeszítések keretében az Essilor, a világ vezető szemészeti lencsék gyártója és az Essilor Vision Alapítvány (EVF) több mint 100.000 db egyéni védőeszköz adományozásával járult hozzá a vírus okozta veszélyhelyzet leküzdéséhez. Az Essilor továbbra is biztosítja a megfelelő védekezést minden alkalmazottja számára. „Tudjuk, hogy az újbóli megnyitás egyik leginkább stresszes része az, hogy garantálni tudjuk-e alkalmazottjaink, családjaink, ügyfeleink és betegeink biztonságát”-nyilatkozta Rick Gadd, az észak-amerikai Essilor elnöke.
Az Essilor vállalat részvényei ezen a héten a nagy korrekció miatt 7,76%-ot estek. Viszont a vállalati részvényárfolyam az elmúlt három hónapban 10,02%-ot erősödött. Ugyanakkor azt is kijelenthetjük, hogy 2020 a látás éve, így a cég egyre több kezdeményezéssel jelent meg az idén, többek között több millió dollár keretében biztosítottak ingyenes szemészeti ellátást Bronxban és Minessotában. Az Essilor vállalat stabil alapokon és jó cash flow-val rendelkezik, ezért befektetésre ajánlott.
Best of Dividens vagyonkezelt kosár
A Coca-Cola innovatív védekezése
A Coca-Cola Japánban működő részlegének vezetője ezen a héten nyilatkozatott adott ki, amiben elmondták, hogy körülbelül 700.000 automatájából kb. 30 000-et szeretnének vírus és baktérium ellenállóvá tenni. A hét elejétől kezdve az ország egész területén a nyilvános területeken (pl.: a kórházakban és a vasútállomásokon) működő 30.000 italautomata termékválasztó gombjait és adagoló nyílásait antivirális és antibakteriális filmbevonattal kívánják borítani. A társaság szerint jelenleg ez a leghatásosabb védekezési módszer, melyet termékeiknél be tudnak vezetni, tekintve, hogy a Coca-Cola csomagolásánál nem kivitelezhető ilyen típusú bevonatok alkalmazása. A filmbevonatot hathavonta újra cseréli a vállalat, melyhez a Coca-Cola egy teljesen új részleget hozott létre, ezáltal új munkahelyeket teremtett.
A Coca-Cola vállalat részvényei ezen a héten 7,795 %-ot korrigáltak. A vállalat részvényei jelenleg 40,20 eurón tartózkodnak. A Coca-Cola vállalatnál elmondhatjuk, hogy a cég termékei szinte minden országban megtalálhatóak, kivéve Kubát és Észak-Koreát. A Coca-Cola megközelítően 400 márka tulajdonosa, termékeivel jelen tud lenni az egészséges élelmiszereket forgalmazó piacon is, ezáltal az élelmiszer gyártás nagy szegmensét tudja piacvezetőként lefedni. A vállalat termékei hosszútávon közkedveltek és a cég, mind a társadalmi szerep vállalásának és mind a klímavédelemnek nagy szószólója és mindent megtesz ezért.
A 3M pert indított a csalók ellen
A 3M prioritásnak vette az N95 maszk értékesítésének ellenőrzését a világ legnagyobb online piacterén. A vállalat saját gyártású, újra felhasználható maszkjának hamisított változatai tömegesen tűntek fel a nagyobb webáruházakban. Az elmúlt héten két további társaság ellen indított pert a vállalat az említett ügyben. Ezen kívül a Wall Street Journal hivatalos bejegyzése alapján a 3M egy Amazon.com weboldalán értékesítő harmadik fél kereskedő ellen is pert indított, aki darabonként 23,21 dollárért árusította a vállalat termékét, azaz több, mint tizennyolcszoros áron.
A 3M Company vállalat részvényei ezen a héten 6,72%-ot korrigáltak. A 3M vállalatnak több mint 70 képviselete van a világon. A közel 200 országban kapható, 55.000 termékkel rendelkeznek. Ezen kívül a cég folyamatosan és a világ minden táján támogatja a kulcsfontosságú ökoszisztémák megóvását. A 3M alapítványa, a The Nature Conservancy-hez hasonló partnerekkel együttműködésben több mint 21 millió dollárt fordított mintegy 1 millió hektárnyi élőhely megmentésére.
A BHP is home office-ban gondolkodik
A BHP vezetői szerint a technológia lehetővé teszi az otthonról való munkát. A vállalat továbbra is veszélyhelyzetként tekint a koronavírus helyzetre, így alkalmazkodnak a jelenlegi helyzethez és az új digitális munkamódszerek segítségével támogatják a home-office-t. A BHP jelenleg egyetlen nehézséggel küzd, néhány programok használatához szükséges az iroda felkeresése. Ennek érdekében a vállalat erőforrásmérnöki csapata (TCE) megkezdte ezen programok fejlesztését, hogy akár otthonról is hozzájuk lehessen férni, akár egy átlagos számítógép segítségével.
A héten látott napvilágot az a hír, hogy a BHP Group és a Fortescue Metals Group Ausztráliában több, mint 3 milliárd dollárt szeretne elkölteni vasércbányászat fejlesztésre.
A BHP Group vállalat részvényei ezen a héten 3,08%-ot estek, miután a kőolaj hordónkénti, azaz a WTI ára 7,23%-ot esett. Már csak azért is lehet jó befektetés a BHP Group részvénye, mert a vállalat a kőolaj és vasérc kitermelésében és portfólió részesedésében 47, 4%-ot ért el az elmúlt három hónapban. A BHP vezetői a napokban arról is nyilatkoztak, hogy az egyéb iparágban pedig 37,7% -kal növekedett a cég.
Global High Yield Bonds vagyonkezelt kötvénykosár
Az 1980-as évek végétől a Chesapeake a karizmatikus McClendon alatt a legismertebb palaolajkitermelő vállalat volt. A Chesapeake Energy egy évtizeddel ezelőtt az palaolaj-forradalommal vezette az Egyesült Államok energiafüggetlenségének korszakát, ekkor vált 35 milliárd dolláros társasággá. A cég a csőd szélére került, amit a koronavírus által okozott zavar és a túltermelés okozott. Ha a céget nem segítik ki, vagy nem jön létre valamilyen fúzió, akkor a cég lehet az amerikai olaj- és gázipari ágazat egyik legnagyobb vesztese. Részvényei január óta 90 százalékkal zuhantak, piaci kapitalizációja mindössze 130 millió dollárra csökkent. A kötvénypiacok ilyenkor alapértelmezés szerint áraznak. Az áprilisi fordított részvény-felosztás a közelgő fizetésképtelenség félelmét hozta el. A Chesapeake egyik hitelezőjének szerkezetátalakítási tanácsadója szerint több átalakításra került sor a csőd elkerülése érdekében. Meglátása szerint indokolt lenne egy fúzió, illetve a cégnek szüksége lenne arra, hogy a kőolajtermelési ágazatát más forrásokból tudja finanszírozni, akár szerkezetátalakításokból. A szerkezetátalakításból valószínűleg egy méretében kisebb Chesapeake vállalat alakulhatna ki, amely mentesülne a kötelezettségektől és erőteljesebben összpontosíthatna a földgázra az USA északkeleti részén lévő Marcellus területén. Doug Lawler, a Chesapeake 2013-tól kinevezett vezérigazgatója évek óta küzd azért, hogy megtisztítsa a társaság mérlegét, és lecsökkentse azt a 23 milliárd dolláros adóssághalmot, amelyet még az elődje halmozott fel a robbanásszerű növekedési időszakban. Ráadásul a koronavírus járvány és a magas olajárak összeomlása felgyorsította a visszaesést.
A Chesapeake Energy Corp. kötvénye 2024-ben jár le és megtalálható a Global High Yied Bonds vagyonkezelt kötvénykosárban.
Jaguár Land Rover-nél egyelőre óvatos nyitás várható
A Castle Bromwichben található üzemnek kétezer dolgozója van, és itt készülnek a Jaguar XE, XF és az F-Type autók, valamint itt gyártották volna az elektromos XJ-t is, melynek bemutatása a válság miatt csúszik. A cég szerint az autók iránti kereslet visszaesése, illetve a válságból való túl lassú kilábalás miatt kénytelenek zárva tartani az üzemet minimum augusztus 10-ig. A Jaguár Land Rover megerősítette a korábbi híreszteléseket és a piac állapotára hivatkozva nem nyitja újra a Castle Bromwichben található üzemét augusztus 10-ig. Minimális előkészületi munkák viszont lesznek az üzemben, ami arra enged következtetni, hogy az XJ bemutatását nem szeretné sokáig halogatni a Jaguar Land Rover és talán már az ősszel bemutatkozhat az elektromos jármű. A Jaguar Land Rover-nek Nagy-Britanniában közel 38 ezer dolgozója van, közülük 20 ezren tartózkodnak jelenleg szabadságon a járvány miatt. A cégnél az XE és az XF kínai eladásaiban bíznak, Európában ugyanis jelentősen visszaesett a kereslet az autók iránt, Kínában viszont már feléledt az autópiac.
A Jaguár Land Rover autógyártó Solihull-ban található üzeme május 20-tól újrakezdte a termelést.
A Jaguár Land Rover 2019-ben bocsájtotta ki a 2,2%-os fix kamatozású vállalati kötvényét. Ez a kötvény a 6,5%-os kamatozású, amely megtalálható a Global High Yield Bonds kötvénykosárban, amit a Partner Bank állított össze 10.000 eurónál nagyobb összeget elhelyezők számára.
Egyedi részvények:
A Henkel tömítőanyagot és ragasztóanyagot fejlesztett
A Henkel AG ipari, kereskedelmi, és vegyi termékeket állít elő.
Fritz Henkel 140 évvel ezelőtt, 1876. szeptember 26-án alapította meg két üzlettársával együtt a Henkel&Cie vállalatot a németországi Aachenben. A Henkel mára közel 50 ezer főt foglalkoztató globális vállalattá alakult, melynek éves árbevétele meghaladja a 18 milliárd eurót, és többek között olyan jól ismert nemzetközi márkák tartoznak a portfóliójába, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite.
A 28 éves Fritz Henkel, kereskedői pályafutását egy általános mosószerrel kezdte, amit ő maga készített. 1878-ban hatalmas sikert ért el a „Henkel’s Bleich-Soda” névre keresztelt márkatermékével, amelyet már külföldre is exportált. 1907-ben két fiával együtt bevezette a világ első „önműködő” mosószerét, a Persilt a piacra. A vállalat 1922-ben kezdett el ragasztókat gyártani saját felhasználásra, majd egy évvel később ezek már kereskedelmi forgalomban is megjelentek. Az üzletág mára a világ vezető ragasztó, tömítőanyag és felületkezelő anyagok szolgáltatója lett. Dr. Konrad Henkel, Fritz Henkel unokája és az igazgatóság 1961 és 1980 közötti elnöke alatt vált a Henkel egyre nemzetközibbé. A vállalat piacvezető lett Európában, de Japán, Latin-Amerika és az Egyesült Államok piacain is megjelent. Mára a Henkel mintegy 170 helyszínen folytat termelést világszerte, és árbevételének több mint 85 százaléka keletkezik Németországon kívül. A Henkelnek jelenleg két gyára van Magyarországon.
A Henkel részvény sikertörténetét jól mutatja a Henkel fejlődése: az 1985-ben 4,7 milliárd eurónak megfelelő árbevétel a 2015-ös pénzügyi évben 18,1 milliárd euróra nőtt. A részvénykibocsátás pedig további mozgásteret adott a vállalatnak a növekedésre. A legnagyobb akvizíció a Henkel eddigi életében 2008-ban történt, amikor a vállalat a National Starch ragasztás és elektronikai üzletágát vásárolta fel. Az akvizíció jelentősen megerősítette az Adhesive Technologies üzletágat, amely globális piacvezető a ragasztóanyagok, tömítőanyagok és felületkezelők terén. Az elmúlt évtizedekben további három fontos felvásárlás alakította a Henkel történetét: a Schwarzkopfot 1995-ben, a Loctite-ot 1997-ben és a Dialt 2004-ben vásárolta meg a Henkel. A három legerősebb márkájával-Persil, Schwarzkopf és a Loctite – a Henkel teljes árbevétel elérte a mintegy 6 milliárd eurót 2015-ben. A Henkel volt az egyik első cég Németországban, amely fenntarthatósági jelentést tett közzé 1992-ben.
A Henkel új technológiákkal bővíti a tömítés portfólióját, új teljesítményű tömítést mutatott be a napokban az autóipar számára. Nagyobb olajállósággal és bizonyítottan alacsonyabb gázáteresztő képességgel a Loctite AA 5884 termék jelent meg, amely egy új poliakrilát tömítéstechnikát is tartalmaz. „Noha ez negyedév még nem ért véget, egyértelmű, hogy nehéz negyedév lesz” –fogalmazott a napokban Carsten Knobel, a Henkel vezérigazgatója egy online beszédében. „A leállási időszakban sok ország termelése esett vissza” -tette hozzá. A düsseldorfi vállalat áprilisban visszavonta előrejelzését. A világjárvány következményei már az év elején lelassították a Persil, a Pritt és a Schwarzkopf gyártóját. Különösen a fontos ragasztókkal foglalkozó üzletág esetében mutatkoznak alacsonyabb számok.
A Henkel részvényárfolyama a héten 4, 74%-ot korrigált, míg az elmúlt három hónap alatt 19,17%-ot erősödött.
Az American Water Works erősödése
Az American Water Works Company egy amerikai vízellátó társaság. A társaság a víz-és szennyvízszolgáltatás területére specializálódott. Az American Water kiemelte a víz óriási jelentőségét az élet minden területén, és ennek megfelelően elkötelezett a klímaválság megoldása mellett. Az American Water Works nemrégiben 621 millió dollár nettó jövedelemmel rendelkezett. A társaság 3,61 milliárd dollár értékű árukkal és szolgáltatásokkal rendelkezik. Az American Water egy amerikai közüzemi társaság, amely az Egyesült Államokban és Kanadában működik.
1886-ban alapították American Water Works&Guarantee Company néven. A társaság 2001 és 2008 között a német székhelyű RWE csoport leányvállalata volt, de a társaságot 2008. április 23-án elidegenítették egy kezdeti nyilvános vételi ajánlat (IPO) keretében a NYSE-n. Az American Water legtöbb szolgáltatásának helyileg irányított közüzemi leányvállalata van, amelyet az Egyesült Államok szabályozza. Az American Water olyan leányvállalatokkal is rendelkezik, amelyek szerződés alapján irányítják az önkormányzati ivóvíz- és szennyvízkezelő rendszereket, valamint más részei vízgazdálkodási termékekkel és szolgáltatásokkal látják el a vállalkozásokat és a lakosságot.
2003-ban az American Water létrehozta az American Water Military Services Group-ot, amely szerződéses vízszolgáltatóként szolgál az Egyesült Államok számos katonai támaszpontja számára. Katonai szolgálatainak csoportja együttműködik az Egyesült Államok katonaságával a víz kezelése és ellátása, valamint az ország egész területén katonai létesítmények szennyvízének összegyűjtése és kezelése céljából. A mai napig az American Water Katonai Szolgáltató Csoport 11 katonai támaszponthoz nyújt szolgáltatásokat.
Az American Water Works Company olyan szolgáltatásokat nyújt, mint a vízvezeték védelme, a csatornavezeték védelme, a házon belüli vízvezeték-vészhelyzeti program, az elektromos vezeték védelme, a fűtési és a hűtési rendszer védelme, a túlfeszültség-védelem és a vízmelegítő védelme.
A New Jersey-ben, Camdenben található American Water mintegy 7.100 alkalmazottal rendelkezik és 46 amerikai államban körülbelül 14 millió ember számára nyújt szolgáltatásokat. 2017-től kezdve az American Water részvényeivel elsősorban intézményi befektetők rendelkeznek. A napokban derült ki, hogy az Iowa American Water és az American Water Charitable Foundation 15.000 dollár támogatást jelentettek be három helyi szervezet számára a COVID-19 okozta károk miatt. A koronavírus miatt a cég leányvállalata az Iowa American Water volt az egyik első vízszolgáltató, amely felfüggesztette a rezsifizetés elmaradását és helyreállította a korábban már megszakított lakossági ügyfélszolgálatot. Az Iowa American Water további felmondásig felfüggesztette a késedelmi díjak befizetését és szeretne együttműködni a nehézségekkel küzdő ügyfelekkel, ideértve a fizetési programok (részletfizetés) igénybevételének lehetőségét.
Az American Water részvényei a héten 3,77%-ot korrigáltak. A cég kapitalizációs tőkéje eléri a 20,4 milliárd eurót.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →