e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár
A Daimler és a BYD közös új projektje
2010-ben hozta létre kooperációját a Daimler és a BYD, Shenzhen BYD Daimler New Technology Co. néven. Új luxus elektromos autómodellt dobtak piacra. Most egy új típus piacra dobására készül a cég, a tervek alapján Európában.
Mindkét vállalat az elektromos autózás jövőjében meghatározó szereplő. Mexikóban a BYD elektromos buszai már több, mint 15 millió kilométert tettek meg.
Az Xpeng járművei 1 millió km-t tettek meg
A vállalat járművei 1086 tonna szén-dioxidnak megfelelő kibocsátástól szabadították meg az országot alig 1 hét alatt. A Navigation Guided Pilot (NGP) funkció az XPeng autonóm vezetési rendszere, ami a Lidar technológiáját használja fel a navigáláshoz.
Az Xpeng gyártó piaci részesedése 27,101 milliárd dollár és a vállalat a P7-es típusú szedánjai hamarosan egész Ázsiában közkedveltek lehetnek.
Az NVIDIA a modern oktatásban nyújt segítséget
Az NVIDIA oktatási intézete, a Deep Learning Institute a héten kiadott az oktatók számára egy Kit-et (Accelerated Data Science Teaching Kit). A program lényege, hogy könnyebbé tegye az oktatási rendszert a tanárok számára, akik online oktatásban tevékenykednek.
Az Nvidia-nál az eladások 61%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. Az elemzők a tavalyi évhez képest 55%-ot meghaladó bevételnövekedésre számítottak és az Nvidia felülmúlta ezeket a várakozásokat, még a félvezetői hiányok ellenére is.
Healthcare vagyonkezelt részvénykosár
A Novo-Nordisk piacra dobta új gyógyszerét
A Novo-Nordisk piacra dobta a Rybelsus cukorbetegség elleni termékét, mely az első hatékony orális gyógyszere a cégnek. A Novo Nordisk 500 millió dán koronát (82 millió dollárt) tervez költeni a dániai Måløv-i termelőüzemének bővítésére, hogy tovább tudja fejleszteni a terméket, illetve itt kerül sor a Rybelsus tömeggyártására.
2020-ban a Novo-Nordisk árbevétele 126,9 milliárd DKK-ra növekedett. A Novo-Nordisk 12 hónapos, 17 milliárd DKK-os részvény-visszavásárlási programot szeretne hamarosan elindítani, ami részvényáremelkedést eredményezhet.
Telemédia vagyonkezelt részvénykosár
A Facebook új kampánya
A Facebook folytatja a személyre szabott reklámok nyilvános védelmét egy új hirdetési kampánnyal, amelynek címe: „A jó ötleteket meg kell találni”. A vállalat elmondása szerint a kampány célja, hogy segítse az embereket az új dolgok felfedezésében, és ezzel támogatják a közösségük vállalkozásait. A Facebook hirdetése még a jövő héten megjelenik, minden platformon. Szakértők viszont kiemelték, hogy a Facebook ezzel inkább az Apple ellen szeretné felvenni a versenyt, mivel a két cég közti nézeteltérések egyre inkább erősödnek.
A Facebook üzleti tevékenysége erősnek tűnik. Bevétele 22%-kal, 86 milliárd dollárra nőtt a 2020. évi költségvetésben, miközben nettó jövedelme 58%-kal 29,1 milliárd dollárra ugrott.
A Microsoft Indonéziában tevékenykedik
A Microsoft bejelentette Berdayakan Ekonomi Digital Indonesia kezdeményezését, amely jelentős elkötelezettséget jelent Indonézia digitális átalakításának előmozdítása terén. A terv részeként a Microsoft Indonéziában létrehozza első adatközpont-régióját, amely megbízható felhőszolgáltatásokat nyújt, világszínvonalú adatbiztonsággal és adatvédelemmel. A Microsoft bejelentette emellett, hogy további 3 millió indonéz vállalkozót fog segíteni, hogy elérje azt a célját, hogy 2021 végéig több, mint 24 millió lakos digitális tudását erősítse.
A Microsoft már 2019-ben jelentős mérföldkőhöz érkezett, elérve az 1 billió dolláros piaci felső határt. Ma a Microsoft 1759 milliárd dollár tőkével rendelkezik és a cég folyamatosan fejleszti a szoftverjeit és újabb technológiai cégekkel köt szerződést.
Az Amazon újítása
Az Amazon a héten bejelentette, hogy a jövőben minden kiszállító járművét kamerával fogja ellátni, melyek mind az utat, mind a jármű belső terét rögzíteni fogják. A tervek szerint az Amazon új, tisztán elektromos futár járműveiben már alapfelszereltség lesz ez a rendszer. A bejelentést sok Amazon munkás neheztelte, mivel többen is úgy érzik, hogy az Amazon túlságosan kordában akarja tartani a munkásait. A szakértők szerint a vállalat ezzel csak több stresszt helyez a futárokra.
Az Amazon vállalat hosszabb távon a jövőben is jó befektetés lehet a Commerzbank elemzői szerint. A fogyasztói vásárlási szokások változása jót tehet az Amazon részvényeinek a következő években. Sőt, azok a vállalkozások, amelyek áttérnek a digitális technológiára, nagyobb ösztönzést kaphatnak az Amazon-nal való partnerségre és az online értékesítésre.
Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár
Az Unilever követendő példa a piacon
Az Unilever 2010-ben tűzte ki első fenntarthatósági célját, ami azóta radikálisan megváltoztatták a vállalat image-t. A nemzetközi vállalat tavaly novemberben közzétette legújabb céljait, melyek között szerepel az élelmiszer-hulladék radikális csökkentése 2025-re. A célok között szerepel, hogy az elkövetkező öt-hét évben 1 milliárd euró értékben bővítik a növényi alapú értékesítéseket, csökkentve ezáltal a káros anyagok kibocsátását. Szakértők szerint az Unilever a fenntartható fejlődés mellett a vásárlók érdekeit is képes kielégíteni.
Az Unilever-nél az előrejelzések szerint az Egyesült Államok, India és Kína 2030-ra a csoport forgalmának 35%-át adja, de az Unilever továbbra is arra törekszik, hogy az amúgy is erős bázisára építsen az Egyesült Királyságban.
A Walt Disney tavaszi nyitásra készül
Egy tipikus tavaszi szünet alatt az Orlando városi szállodák mintegy 80%-a le van foglalva, főleg olyan turistákkal, akik a Disney Land tavaszi szezonjára érkeztek. Szakértők szerint ez az időszak 75 milliárd dolláros turisztikai bevételnek felel meg, de jelen helyzetben, a pandémia miatt ez az összeg a szinte a nullával egyenlő. Az idegenforgalom csökkenése a tavalyi évben a Disney park bezárását idézte elő, illetve arra kényszerítette a vállalatot, hogy megváljon több munkatársától is. A Walt Disney World vezetői új tavasz szünetre vonatkozó nyitási tervet jelentettek be.
A Walt Disney birtokolja a világ legértékesebb és legnagyobb bevételt hozó filmjeit például a Star Wars-t, illetve filmstúdióit, Marvel-t, a Pixar-t, valamint a Disney saját animációs és élőszereplős klasszikusait, mint az Aladdint és a Toy Story-t.
A McDonald’s és a Beyond Meat
Szakértők szerint az alternatív húspogácsák piaca az elkövetkezendő években akár duplájára is nőhet. A Beyond Meat kiemelkedő helyet foglal el ezen szektorban, olyannyira, hogy több sztár is pénzt fektetett a vállalat sikerébe. A McDonald’s a napokban bejelentette, hogy hároméves partneri kapcsolatot kötött az említett vállalattal, hogy beépítse a terméket saját hamburgereibe. A partneri kapcsolat részeként a McDonald’s saját vega húspogácsa gyártásában is segítséget kap. A gyorsétterem tervei közt immáron prioritást foglal el a „zöldebb” élelmiszerek fejlesztése és értékesítése.
Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár
A Shell zöldebb jövője
A napokban a Shell hivatalossá tette, hogy felvásárolja a német Next Kraftwerke virtuális és szélerőművet. A Next Kraftwerke villamosenergia-termelők, fogyasztók és tárolók ezreinek összesítését teszi lehetővé. A Next Kraftwerke jelenleg Németországban, Belgiumban, Ausztriában, Franciaországban, Lengyelországban, Hollandiában, Svájcban és Olaszországban működik.
A Royal Duth Shell „A” részvényárfolyama ezen a héten 3,62%-ot emelkedett. A Royal Dutch Shell már 2018-ban is 1.2 milliárd dollárt fektetett megújuló energiával kapcsolatos stratégiákba. Ez az éves beruházási mennyiségének 4-6%-át teszi ki. A közelmúltban a Shell lépéseket tett kémiai műveleteinek „zöldítésére”.
Egyedi értékpapírok
A Clorox átűtő ereje
A Clorox pénzügyi évének második negyedévére a Clorox szóvivője azt nyilatkozta, hogy a vállalat 259 millió dollárt, vagyis részvényenként 2,03 dollárt keresett, szemben az egy évvel ezelőtti 1,46 dollárral. A bevételek 27%-kal, 1,84 milliárd dollárra emelkedtek. A Clorox fertőtlenítő- és higiéniai termékek gyártó részvénye 159 dollárról 184 dollárra nőtt a legutóbbi mélypontról, ami ugyan sokkal kevesebb, mint az S&P500 indexe, amely 70%-kal nőtt a mélypontjától. A Clorox vállalat részvényeit a Morgan Stanley és a Deutsche Bank elemzői vásárlásra javasolják.
A Clorox részvényárfolyama ezen a héten 3,21%-ot korrigált. A koronavírus globális terjedése megnövelte a higiénia és fertőtlenítőszerek iránti igényt, növelve a Clorox termékei iránti igényt. A Zacks elemzője szerint a Clorox részvényára középtávon akár 30%-ot is emelkedhet a jelenlegi szintről a 2020-as 237 dollárra, a megnövekedett higiéniai követelmények miatt.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →