Telemédia vagyonkezelt részvénykosár

 

A Facebook tartja erős pozícióját

Az év első felében nagyot emelkedett a Facebook részvényeinek ára. 37,7%-nál járt eddig a social media legismertebb márkája. A nyáron történt áremelkedés egészen 200 dolláros szintig juttatta a görbét, ugyanakkor nyár végére már visszaesett 200 dollár alá. Ha sikerül újra felfelé menetelni és tartósan ott maradni, akkor a pszichológiai ár leküzdése után tartósabb emelkedésről is szó lehet, ez valószínűleg a következő évben történhet meg.

Mindenesetre a cég a reputációt kívánja tovább erősíteni. Ez látszik egyik legújabb eszközük mondanivalójából is. Létrehozták ugyanis a Facebook Preventive Health eszközt, amely az egészségügyi forrásokhoz és az ellenőrzési emlékeztetőkhöz köti a felhasználót, megkönnyítve ezzel egészség ellenőrzését. Az egészségügyi adatok különösen személyesek, további lépéseket tett a Facebook a magánélet védelme érdekében és korlátozott mennyiségű információt gyűjt az eszköz működése során.

Megjelent a Facebook harmadik negyedéves jelentése. A harmadik negyedévben a Facebook napi átlagfelhasználóinak száma 1,62 milliárdra emelkedett, a negyedévvel korábbi 1,59 milliárdról. A Facebook bevétele éves szinten 29 százalékkal, 17,65 milliárd dollárra emelkedett, miközben szakértők csak 17,35 milliárd dollárt vártak. A negyedéves adózott eredmény 19 százalékkal, 6,09 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 5,14 milliárd dollárról. A Facebook árfolyama csütörtökig 5,29%-ot erősödött.

 

A Walt Disney hónapok óta tartó oldalazása

Nem tud kijönni az oldalazásból a Walt Disney. A közel 100 éves amerikai vállalat részvényeinek árfolyama idén áprilisban emelkedett 25%-ot. A 145 dolláros árfolyamszint elérése óta visszaesett az ár, egyelőre a 130 és 145-ös csatornában oldalazik. A cég megannyi vállalatnak a tulajdonosa. Ilyen a 21st Century Fox is. Amióta ez így van, sok színházmenedzser és filmrendező került nehezebb helyzetbe. A jelentések szerint a klasszikus filmek, mint például a Zene hangja (Sound of Music), most nem érhetők el, így néhány társaság bevétele csökkent. Talán jó hír lehet a Disney vállalatnak, hogy hamarosan mozikba kerülhet a 2013-as Jégvarázs (Frozen) második része. A Disney garantált gyermek közönségsikerrel és hatalmas bevétellel számol jó előre. És nem is megalapozatlanul. A 150 millió dollárból készült első rész 1,276 milliárd dollárt mellett 37 díjat is hozott a társaságnak. Ha a bevétel hozza a várt kasszasikert már csak a Star Wars 9. részére kell várni, amellyel idén újra kilőhet a Walt Disney árfolyama.

A Walt Disney árfolyama csütörtökön 129,7 dolláron tartózkodott, az elmúlt egy év alatt 12,94%-ot emelkedett.

A Philips teljesítménye a Q3 negyedévben

A Philips 66 vállalat 4,7 milliárd eurós árbevételt realizált a harmadik negyedévben, 6 százalékos növekedéssel. A Diagnózis és Kezelési üzletág 9%-os árbevétel növekedést regisztrált, míg a Connected Care 5%-ot, a Personal Health pedig 6%-os növekedést mutatott az előző év ezen időszakához képest. A folyamatos működésből származó bevétel 211 millió euró volt, szemben a 2018. harmadik negyedévi 307 millióval. Frans van Houten vezérigazgató úgy nyilatkozott: „A harmadik negyedévet vegyes eredményekkel zártuk. Az erőteljes árbevétel-növekedést az innovatív termékek erősítik az egész vállalkozásunkban. Az elmúlt 12 hónapban a megrendelésekből származó bevételünk 5 százalékkal nőtt”. Hozzátette, hogy ezen eredmény alakulásához igen jelentősen hozzájárult a Kína és Amerika közötti kereskedelmi háború. A hatalmas tarifák a vállalat elmondása szerint nem csak az összeszerelt termékekre, hanem az alkatrészekre is hatással vannak. Az Egyesült Államok és Kína között a 15 hónapos kereskedelmi vita ebben az évben igen nagy mértéket öltött, ami nem kedvez az olyan vállalatoknak, mint a Philips, mely mindkét ország közt exportálja cikkeit.

A Phillips 66 vállalata ezen a héten 4,64%-ot, míg egy év alatt 12,59%-ot menetelt felfelé.

 

e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Nvidia újítása

Az Nvidia minden tavasszal a Szilícium-völgyi székhelyén rendezi hatalmas GPU technológiai konferenciáját, majd 6000 látogatóval, hogy bővebb betekintést nyerhessenek az Nvidia GPU-k és processzorok jövőjére. A rendezvényen bemutatásra kerülnek a grafikus kártyák, a jövőbeli újítások és persze a vállalat jövőbeli tervei. A jövő héten az Nvidia a GTC konferenciájának egy sokkal változatosabb formáját hozza Washington DC-be. Úgy látszik elmúltak a játékokról szóló ülések és beszélgetések, helyette, a mesterséges intelligencia üzleti lehetőségeire összpontosítanának. Az Nvidia GTC DC az autonóm gépekre, a kiber biztonságra, a nagy teljesítményű számítástechnikára, a robotikára és a kibővített valóságra összpontosít. Az Nvidia cégen kívül lesznek olyan előadók is, akik az amerikai OMB-től (Igazgatási és Költségvetési Hivataltól), a Fehér Ház Tudományos és Technológiai Politikai Irodájától, a NIH-től és még estelegesen más minisztériumtól vagy vállalattól jönnek el bemutatót tartani. A kiállítók több, mint ötven olyan cégből állnak össze, amelyek főleg az AI (mesterséges intelligencia) technológiára és a nagy teljesítményű számítástechnikára összpontosítanak. A legfontosabb kiállítók közt megjelenik a Booz Allen Hamilton, a Lockheed Martin és a Dell Technologies is. Nem meglepő, hogy a vállalat inkább a mesterséges intelligencia felé fordul, mivel annak értéke az elemzők szerint 2025 – re akár a 17 milliárd dollárt is elérhetik a számítástechnikában. A héten az Nvidia hivatalosan is bejelentette a régóta már várt GeForce GTX 1660 Super és 1650 Super jelzésű videokártyákat, amelyet némileg kiegészített egy alacsonyabb árszintre pozícionált Turing architektúrával is.

Az Nvidia ismét kitörni látszik, ugyanis ezen a héten 1,47%-ot, míg az elmúlt hónapban 14,80%-al emelkedtek részvényei.

Az Alibaba és a tanfolyamok

Több, mint negyven szakember gyűlt össze az e-kereskedelemi tanfolyamon, amelyet az Alibaba Group Hangzhou-ban rendez meg. Az október 29-én kezdődött háromnapos tanfolyam keretében bemutatásra kerül a cég tapasztalata az „intelligens város” építésében a mesterséges intelligencia révén, valamint a csoport technológiája és stratégiája is ismertetésre kerül az elektronikus üzleti fejlesztés területén. Az idén olyan országokból is érkeztek szakemberek, mint Thaiföld, Finnország, Indonézia, Malajzia, Nepál és Olaszország, hogy tanuljanak a kínai e-kereskedelmi óriástól, amit majd saját országuk kereskedelmi és AI iparának fellendítésére használhatnak. A tanfolyam alatt bővebb betekintést kapnak a látogatók a Cainiao logisztikai rendszerébe, a Freshhema online-offline friss élelmiszer-platformjába, valamint Mengxiang és Yunqi városaiban található csúcstechnológiás vállalatokba. A képzést az Alibaba Csoport-on kívül az Egyesített Városok és Körzetek (UCLG) kormánya is támogatja. A 2004-ben alapított UCLG TÁRSASÁGNAK több mint 1500 város és 200 önkormányzat a tagja. Az Alibaba vállalatnak már 860.000 főre nőtt az alkalmazottainak száma és a cég évente 57 millió csomagot szállít ki a Cainiao hálózatán, vagyis egyik leányvállalatán keresztül.

Az Alibaba 0,4 százalékkal került feljebb szerdán a New York-i tőzsdén, míg a cég részvényei idén 29,5 százalékot emelkedtek.

A Volkswagen kvantumszámítógéppel segítené a közlekedést

A Volkswagen Lisszabonban indítja el első kísérleti projektjét a forgalom optimalizálására egy csúcstechnológiás kvantumszámítógép segítségével. A csoport felszereli Lisszabon város MAN buszait egy forgalomirányítási rendszerrel. Ez a rendszer a D-Wave kvantumszámítógépét használja, és kiszámítja a leggyorsabb útvonalat a kilenc részt vevő busz mindegyikére külön-külön és valós időben. Ily módon az utasok utazási ideje jelentősen lecsökken, még a csúcsforgalom idején is, nem mellesleg javul a forgalom az érintett útvonalakon. A Volkswagen Lisszabonban a november 4-től 8-ig tartó WebSummit technológiai konferencián teszteli forgalom-optimalizáló rendszerét. Martin Hofmann, a Volkswagen Csoport vezetője, a következőket mondta egy interjúban: „A Volkswagen-nél tovább szeretnénk bővíteni szaktudásunkat a kvantumszámítás területén, és szeretnénk kitapasztalni, hogy ezt a technológiát hogyan lehet értelmesen felhasználni a vállalaton belül. A forgalom optimalizálása az egyik lehetséges alkalmazás. A kvantumszámítógép teljesítményére épülő intelligens forgalomkezelés lehet, hogy teljesen új távlatokat nyit majd meg előttünk további fejlesztési területeken.”

A Volkswagen részvény árfolyama az elmúlt egy hónap alatt 11,48%-ot emelkedett.

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

A Starbucks-ban későbbiekben akár Bitcoin-nal is fizethetünk

A Bakkt digitális vállalat szerdán bejelentette, hogy elindít egy olyan fogyasztói alkalmazást, melynek segítségével a kriptovalutával lehetne fizetni. A Starbucks lesz az első partnere a cégnek, mivel ezt a fejlesztést a Bakkt és a kávézó lánc hatalom már jóval korábban megvitatta és jóváhagyta. Az alkalmazás felhasználói az applikáción keresztül kávét vásárolhatnak, amit kriptovalutával bármelyik Starbucks kávézóban ki is tudnak fizetni. „Most a fogyasztói alkalmazások és a kereskedő portál fejlesztésére összpontosítunk, valamint partnerünkkel a Starbucks-szal való közös projekten dolgozunk, amelyet a következő év első felében szeretnénk bevezetni minden felhasználó számára”-nyilatkozta Mike Blandina, a Bakkt vezérigazgatója egy blogbejegyzésében. A Bakkt először 2018 augusztusában mutatta be tervét, a Starbucks-szal és a Microsoft-tal együttműködve. A terv egy nyitott ökoszisztéma létrehozása volt a kriptoipar számára, biztonságos helyet biztosítva a Bitcoin tárolására, küldésére és fogadására mind a fogyasztók, mind az intézmények számára. A Starbucks az Egyesült Államok kávépiacának csaknem 40%-át birtokolja, és világszerte közel 30000 üzlettel rendelkezik. A Bakkt kísérleti programja reméli, hogy be tud majd integrálódni ebbe a piaci szegmensbe, és minél több embert ér majd el a kriptovalutával. Mindeközben a Trefis amerikai pénzügyi elemző cég jelentése megjelent a Forbes-oldalán a Starbucks vállalatról, becslésük szerint a teljes bevétel 2019 pénzügyi évben körülbelül 27,3 milliárd dollárt érhet el.

A Starbucks vállalat részvényei idén egy év alatt csakugyan nagyot, azaz szám szerint 44,19%-ot emelkedtek.

Vizsgálat alatt a Novartis készítménye

Az amerikai szabályozók megkezdték a Novartis cég Zolgensma kezelésének vizsgálatát, miután egy állatkísérlet biztonsági aggályokat vetett fel, nyilatkozta ezt szerdán a társaság szóvivője. A svájci Novartis társaság terve, hogy ezt a gyógyszerkészítményt kiterjesztené idősebb betegekre is. Az Egyesült Államok Élelmezési és Gyógyszerügynökségének részleges, úgynevezett STRONG vizsgálat alá vettette a vállalat készítményét, amely egy ritka gerinc betegségre specializálódott kezelés, fiatalkorú betegek számára. A Novartis beszámolt az egészségügyi hatóságoknak a gyógyszerkészítmények miatti állatkísérletek eredményeiről és kiderült, hogy vannak olyan esetek, ahol a készítmény mellékhatásokat okoz (pl.: idegsérülések). A Novartis részvényei 1%-kal estek, miközben más európai gyógyszer gyártóké emelkedtek a hír bejelentése után. Az elemzők szerint további információkra van szükség annak értékeléséhez, hogy ezek az eredmények hatással lehetnek-e a Zolgensma hosszú távú forgalmazására. A Zolgensma gyógyszert, amely 2,1 millió dolláros értéke miatt a világ legdrágább kezelése, már engedélyezték a halálos izombetegségben szenvedő, legfeljebb kétéves gyermekek számára is. A vállalat kijelentette, hogy együttműködik a hatóságokkal, hogy minél előbb megoldást találjanak a gyógyszer által okozott potenciális veszélyek feltárása érdekében.

A Novartis részvényei csütörtökre már csak 0,13%-os mínuszban tartózkodtak a múlt héthez képest, míg éves szinten átlag 2,64%-ot tudott emelkedni.

A McDonald’s a média marketing királya

A marketing mix modellezés (MMM) szakértői úgy látják, hogy a McDonald’s ausztráliai területeken a vártnál jobban fektetett be a médiába. Az október 29-én Sydney-ben megrendezett IAB MeasureUp konferencián beszámoltak arról, hogy minden, amit a McDonald’s tesz a médiaterületen, hihetetlen nagy eredményeket produkált a vállalat üzleti stratégiájában. A vállalat decentralizált vállalkozásként működik és a legjobb gyakorlatokat és irányokat követi, amelyek segítenek egy ilyen céget világhírűvé tenni. A cég kulcsfontosságú alapelvei között szerepel a terepfelmérés és a jó ügynökségi vezetés. A negyedéves helyi jelentések kimutatták, hogy a McDonald’s tudja, hogy a média felhasználásával egy „nagyszerű kampányt” építettek fel. Ide tartoznak az évszakos termékek, az ünnepi termékek, illetve a jelentős mennyiségű „nemzeti újdonságok”, melyeket regionálisan árusít a vállalat. Jelenleg a McDonald’s idei halloween-i szezonja zajlik, mely alkalmából az ételek kiszállítása teljesen díjmentes az Uber Eats-en keresztül.

A McDonald’s kapitalizációs tőkéje már meghaladja a 151,7 milliárd dollárt és részvényenként 1,05 eurót fizet.

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

Így teljesített az Amgen ebben a negyedévben

Az Amgen Inc. kedden tette nyilvánossá negyedéves beszámolóját, melyben úgy nyilatkoztak, hogy a régebbi gyógyszereinek forgalmazása 3%-kal csökkent a harmadik negyedévben, ám az új BIO termékük értékesítés erős volt, és a negyedéves eredmények meghaladták a Wall Street becsléseit. A biotechnológiai vállalat, amely tavaly elindította az Aimovig migrén gyógyszert, szintén kijelentette, hogy befejezi az egyéb idegtudományi gyógyszerek kifejlesztésére irányuló programjait. Az amerikai Amgen gyógyszerkészítő vállalat a harmadik negyedévben kiigazított, részvényenkénti 3,66 dolláros nyereségre tett szert, mely az analitikusok becsléseit 13 centtel haladta meg. A részvények visszavásárlása 7%-kal csökkentette az Amgen részvények számát az egy évvel korábbi értékhez képest. Az Amgen termékek értékesítése 173 millió dollárra növekedett az előző negyedév 82 millió dollárjáról.

Az Amgen részvényeinek értéke a héten 5,16%-kal növekedett a New-Yorki tőzsdén, miután kiváló negyedéves számok jelentek meg és a vállalat saját bevallása szerint 22,9 milliárd és 23 milliárd dollár közötti bevételt vár 2019-ben.

Az Abbott Laboratories által új program készül a diákok megsegítésére

Az Abbott Laboratories elindította a Freedom 2 Save programot, hogy segítse az alkalmazottakat stabil pénzügyi helyzetük megteremtésében. Ennek két fő része van, az első az adósságok befizetésének rendezése és a második a megtakarítások megteremtése egészen a nyugdíjig. A program keretében a résztvevőknek be kell mutatniuk, hogy fizetésük 2%-át felhasználják a hallgatói adósság visszafizetéshez és cserébe az Abbot 5%-kal járul hozzá az adott személy egyéb adósságainak rendezéséhez anélkül, hogy a munkavállalót bármilyen további díjtérítéssel/adóssággal terhelnék. Az Abbott Laboratories munkatársai úgy gondolják, hogy a program hasznos lehet olyan emberek támogatásánál, akik a cégnél keresnek állást, viszont gyakran igényelnek további kölcsönöket a felsőfokú diplomájuk kifizetése érdekében. A társaság alkalmazottainak körülbelül kétharmada rendelkezik diplomával vagy PhD-vel. 2019 elején kétoldalú törvényjavaslatot vezettek be Amerikában, amely lehetővé tette a vállalatok számára, hogy évente 5250 dollár adómentes hozzájárulást nyújthatnak a hallgatói adósság visszafizetéséhez. Az Abbott rögtön élt ezzel a lehetősséggel, mellyel igen jelentősen emelte a vállalat image-ét.

Az Abbot Laboratories részvényárfolyama csütörtök 18 óráig 2,24%-ot emelkedett, így elérte a 83,11 dollárt is.

A Colgate-Palmolive hol teljesít a legjobban?

Az FMCG piacán (Fast-Moving Consumer Goods, azaz gyorsan fogyó fogyasztói termékek) az egyik legfontosabb név a Colgate-Palmolive, amely az általa gyártott és értékesített higiéniai termékek forgalmazza. A társaságot William Colgate üzletember alapította 1806-ban és a cég azóta jelentős előre lepéseket tett, és regisztrálta magát az FMCG piacon, a fejlett társaságok között. A társaság márkái közé tartozik a Colgate, a Palmolive, a Fab, az Irish Spring, az Ajax, a Kleenex, a Murphy olajos szappan és az Ultra Brite. Manapság az FMCG piac hatalmas nyereséget hoz a Colgate-Palmolive-nek, viszont ez nem kevés pénzébe került a cégnek. A vállalat tudja, hogy a sikerek ellenére további befektetésre van szüksége, ha meg akarják tartani domináns szerepüket a higiéniai eszközök piacán. Több mint egy hónap telt el azóta, hogy az FMCG kissé lelassult, de a hetekben aztán újra megnőtt a kereslet a termékek iránt, és ez azóta sem esett vissza. A Colgate talán a jelenlegi környezeti válságok és a piac fellendülése tekintetében egy londoni jótékonysági projekt keretében elindította első műanyagmentes csomagolású bambusz fogkeféjét. A Colgate-Palmolive legfrissebb fenntarthatósági jelentésének globális adatai azt mutatták, hogy csomagolásának körülbelül 80%-a újrahasznosítható és a csomagolóanyagok 42%-a újrahasznosított forrásokból származik. A vállalatnak szintén célja, hogy ökolábnyomukat a lehető legkisebbre csökkentsék így 2020-ig és szeretnék, ha termékük 50%-a újrahasznosítható elemekből álljon össze. A héten azt is megtudtuk, hogy a Princeton Global Asset Management ILc. befektetési alapkezelő új részesedést vásárolt a Colgate-Palmolive részvényeiből az első negyedév alatt mintegy 43000 dollár értékben, míg ugyanez idő alatt a Buckingham Capital Management 2.366.000 dollár értékben vásárolta meg ugyanezen időszak alatt a Colgate részvényeket.

A Gilead Sciences a HIV gyógyszereivel tartja magát a piacon

A Gilead Sciences a múlt héten meglehetősen gyenge jelentést tett a harmadik negyedévről. A bevétel évről évre változatlan volt, amihez a hepatitis C franchise értékesítésének 20%-os csökkenése, valamint a Ranexa és a Letairis alacsonyabb árbevétele vezetett. Viszont a Gilead sikeresen váltotta át a HIV-betegeket a hagyományos kezelésekről olyan rendszerekre, amelyek saját maga fejlesztett ki és ezen kezelések már sokkal kevesebb mellékhatással rendelkeznek. Az átváltás és az új betegek befogadása a HIV elleni készítmények bevételét 13%-kal növelte a harmadik negyedévben, ami elősegítette, hogy az általános bevétel évről évre változatlan maradjon. A Gilead legújabb HIV elleni termékét, a Descovy-t, az Élelmiszer- és Gyógyszerügynökségi Bizottság a napokban hagyta jóvá, mint a betegséget megelőző készítményt. Johanna Mercier, a vállalat üzleti stratégia vezetője jelenleg azon ügyködik, hogy meggyőzze az orvosokat a Truvada-ról a Descovy-ra való áttérésről. A Descovy versenyben áll az Eli Lilly, a Pfizer és az AbbVie termékeivel, viszont sok szakértő szerint a Gilead új fejlesztésű készítménye (ha az eddigi statisztikák helytállóak) dominálni fogja a HIV elleni gyógyszerek piacát.

A Gilead Sciences részvényárfolyama az elmúlt 3 hónap alatt 3,51%-ot esett, de hosszú távon befektetésre ajánlott.

A Johnson&Johnson lehet hogy mégsem hibás

A Johnson&Johnson hivatalos sajtóközleményéből kiderült, hogy nem található azbeszt a Johnson&Johnson Baba hintőpor műanyag palackjában, amelyet korábban az Egyesült Államok Élelmezési és Gyógyszerészeti Igazgatósága tesztelt és talált szennyezettnek. A hónap elején a vállalat visszahívott jelentős mennyiségű baba terméket (körülbelül 33000 db palackot), amelyeket tavaly gyártottak és szállítottak az Egyesült Államokba. A visszahívás egy FDA-teszt miatt volt szükséges, amely szerint a palackokban alacsony mértékben megtalálható a krizotil-azbeszt szennyezettség. Az FDA társaság azt tanácsolta az embereknek, hogy ne használják fel a már megvásárolt Johnson’s Baby Powdert és lépjenek kapcsolatba a céggel a visszatérítés miatt. Ezen a héten viszont kiderült, hogy a megállapított szennyezettségi szintek nem haladják meg a 0,00002%-os az azbeszt szintet, ami pedig egyenesen 0 a hintőporokban. A vállalat azt nyilatkozta a hét elején, hogy az FDA 15 új tesztje alatt egyetlen alkalommal sem talált azbesztet a termékekben. A társaság visszahívott tételéből származó további 48 új laboratóriumi teszt szintén nem mutatott ki azbesztet. A nyomozásban így egy új lehetőség is felmerült, hogy az adott termékek hamisítás áldozataivá váltak, így azok tartalmazhatták a nem megfelelő, használatra alkalmatlan összetevőket.

A híreknek köszönhetően a Johnson&Johnson cég részvényei 2,92%-ot emelkedtek.

Az FDA segíti a Medtronic-ot a szívimplantátumuk fejlesztésében.

A Medtronic szóvivője a hét elején bejelentette, hogy egy új eszközt kapott az Egyesült Államok Élelmezési és Gyógyszerügynökségétől (FDA) a szívelégtelenségben szenvedő betegek miatt. Jelenleg a LVAD rendszer tartalmaz egy beépített szívszivattyút, amely növeli a testben keringő vér mennyiségét. A szivattyú egy hajtómű kábelhez van csatlakoztatva, amely a testén kívül helyezkedik el egy vezérlőhöz, amelyet áramforrásokhoz csatlakoztatnak. A jövőbeli rendszert úgy tervezték, hogy teljes mértékben tartalmazza ezeket a vezérlőket. Az FDA programjának célja, hogy segítse a betegeket abban, hogy időben hozzáférhessenek az olyan technológiákhoz, amelyek képesek hatékonyabban kezelni vagy diagnosztizálni az életveszélyes vagy visszafordíthatatlanul romló betegségeket vagy állapotokat. A program keretében az FDA a Medtronic számára elsőbbségi áttekintést és interaktív kommunikációt biztosít az eszközfejlesztés és a klinikai vizsgálati protokollok vonatkozásában, egészen a forgalomba hozatali döntésekig. A Medtronic teljesen beültethető LVAD eszköze még évekig nem lesz piacképes, viszont az FDA támogatása igen nagyban segíti a terméknek a tökéletesítését.

A Medtronic részvénye csütörtök délutánig 2,785 %-ot meneteltek felfelé.

 

Egyedi részvények

Lockheed Martin-nál 2020-ra 7,2 milliárd dollárt várnak

A Lockheed Corporationt (eredetileg Loughead Aircraft Manufacturing Company) egy 1912-ben alapított amerikai repülőgépgyártó vállalat, amelyet 1995-ben a Martin Marietta céggel történt fúziója után a Lockheed Martin cég részévé vált. Az eredeti céget 1912-ben alapította Allan és Malcom Loughead. A céget később átnevezték Loughead Aircraft Manufacturing Company-ra, székhelye a kaliforniai Santa Barbara lett. A vállalat 1929-ben a nagy gazdasági világválság miatt összezsugorodott és a repülőgép gyártási piac miatt szintén csődöt jelentett. A céget 1932-ben egy befektetői csoport állította talpra, alig 40.000 dolláros befektetéssel. A sors fintora, hogy maga Allan Loughead is meg szerette volna vásárolni az általa alapított céget, de „csak” 50.000 dollárnyi tőkét tudott összeszedni, ami viszont szerinte túlságosan alacsony összeg volt ahhoz, hogy komoly ajánlatot tehessen. 1934-től a második világháború végéig több vadászgépet, csatarepülőt és utasszállító gépet terveztek és adtak el. 1956-ban a Lockheed megbízást kapott az UGM–27 Polaris tengeralattjáró-indítású ballisztikus rakéta kifejlesztésére, így a tenger ura lehetett, ami a mai napig tart. Az 1970-es években a F–117 Nighthawk lopakodó vadászbombázóval beindult a cég hírneve. A Lockheed jelentős veszteségeket volt kénytelen elkönyvelni az 1970-es évek során, mivel számos olyan harci helikoptert és repülőgépet fejlesztett a hidegháborúban, ami többletköltséggel járt. Végül a szenátus és azon belül Spiro Agnew alelnök (Nixon időszaka) mentette meg a céget a bajtól. 1994 márciusában kezdődtek meg a tárgyalások a Lockhed Corporation és Martin Marietta cég között. A sikeres fúzió után több műholdas modellt, rakétákat kezdett gyártani és egy űrhajót, aminek ára 193,1 millió dollár volt. 2001-ben befejezte a Repülési és Elektronikai Rendszerek üzletágának, a BAE Systems részére történő értékesítését 1,67 milliárd dollárért, amelyet 2000 júliusában hirdetett meg. 2010-től sorra vásárolta fel a hadiipari cégeket, ma a világ legnagyobb hadihajó, ballisztikus rakétagyártó és tengeralattjáró, repülőgépgyártó hadipari vállalata a Lockhed Martin. 2017-ben Donald Trump Szaúd-Arábiában több tízmilliárd dollárban írt alá fegyverkezési programot a vállalattal. A Pentagon és a Lockhed Martin között szorossá vált a kapcsolat. 2019. szeptember 23-án a Lockheed Martin és a NASA 4,6 milliárd dolláros szerződést írt alá hat vagy annál több Orion-kapszula építésére a NASA Artemis programja számára, hogy űrhajósokat küldjenek a Holdra. A napokban jelent meg, hogy a Lockheed cég eladásai 6 százalékkal emelkedtek 2018 harmadik negyedévéhez képest, a 15,17 milliárd dolláros eredmény az elemzői konszenzusnál is magasabb lett. A cég vezetősége ennek megfelelően megemelte az idei évi profit és eladási várakozásait, azonban csökkentették a 2020-ra várt szabad pénzáramot, mindössze 7,2 milliárd dollárt várnak.

A Lockheed Martin 2005. júliusa óta évente átlag 43,76%-ot emelkedik. Szíria és Észak-Koreai politikai helyzetek miatt a JP. Morgan szerint még mindig érdemes ebbe a fegyverkezési részvénybe befektetni, akkor is, ha az elveinkkel ellenkezik, mert a nagybefektetői alapkezelők vásárolnak a részvénycsomagból.

Rengeteg sztrájk miatt alacsony a Lufthansa részvényárfolyama

A Deutsche Lufthansa AG közismert nevén Lufthansa volt zászlóshajója a második világháborúban a náci hadseregnek. Ma a legnagyobb német légitársaság Európában. A társaság neve a Luft német szóból származik, melynek jelentése levegő, és a Hansa ami a Hanza Szövetséghez köti a céget. A Lufthansa egyike az 1997-ben alakult világ legnagyobb légitársasági szövetség öt alapító tagjának. A Lufthansa csoport több, mint 700 repülőgéppel rendelkezik, így a világ egyik legnagyobb légijármű-flottája van a vállalat kezében. Lufthansa székhelyei és vállalati központjai Kölnben találhatóak. A fő műveleti bázisa, a Lufthansa Repülési Központ, a Lufthansa elsődleges csomópontjában a frankfurti repülőtéren, másodlagos központja pedig a müncheni repülőtéren található.

A Lufthansa története 1926-ig vezethető vissza, amikor Berlinben megalakult a Deutsche Luft Hansa A.G. 1945-ben a náci Németország legyőzése után minden szolgáltatás megszűnt, majd megalakult a Luftag.1954-ben a Luftag megvette 30.000 márkáért a Lufhansa nevét és logóját. 1955-ben a Lufthansa jóváhagyta a menetrend szerinti belföldi járatok indítását. 1955. májusától nemzetközi járatokat indított. 1964-ben a Boeing 727-sel Tokiót és Frankfurtot kötötték össze légifolyosóval és repültek először ezen a szakaszon. 1966-ban kezdték meg a cég részvényeinek tőzsdei forgalmazását. Majd 1979-ben a Lufthansa és a Swissair együttesen huszonöt repülőgép megrendelésével elindította az Airbus-szok vásárlását. 1994-ig a Német Szövetségi Köztársaság nemzeti légitársaságának számított, ekkor csökkent a szövetségi tulajdon aránya 50% alá. Majd 1997-ben a céget 100%-ban privatizálták. A 2000-es évek közepéig folyamatosan fejlődött a vállalat. Majd 2010 első negyedévében 381 millió euró veszteséget, illetve 2011-ben további 13 millió euró veszteséget könyvelhetett el a vállalat. 2013-tól folyamatos sztrájkok jelentek meg a vállalatnál. A cél az, hogy a pilóták 55 évesen fizetésük 60%-ának megtartásával mehessenek nyugdíjba és a munkakörülmények megfelelő biztosítása miatt. De a cég vagyona nem lett azóta sem kisebb. Jelenleg a cég kapitalizációs tőkéje 7,37 milliárd euró. A Lufthansa csoport részvényárfolyama 2018 januárjában elérte a csúcsát, akkor 31,08 eurón állt, mára a cég részvénye a fokozatos sztrájkok miatt 15,75 euróra esett vissza. Viszont úgy néz ki, hogy idén augusztusban megindult a részvény árfolyama, a most 3,74 millió euró értékű értékpapír forgalmazásnak köszönhetően.

Mára már a Lufthansa csoport körülbelül 128.000 embert foglalkoztat és hosszútávon stabil befektetés lehet a részvény egy jól diverzifikált portfolióban. Az utolsó egy hónap alatt 6,13%-ot emelkedett a vállalat részvényárfolyama.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá