Mivel a járványhelyzet alatt a lakosság nagy része otthon maradt, így jelentősen megnőtt az online rendelések száma, a streaming szolgáltatásokra való előfizetés és a videójátékipar is rekordmagas számokat ért el.
Az Alibaba 21 év alatt az idei évben teljesített a legjobban, mely arra ösztönözte a céget, hogy a jövőben megduplázzák jelentlétüket az online marketing területén, emellett a felhőalapú számítástechnika is szerves részét fogja képezni a vállalat jövőjének, tekintve, hogy a szektor 14,89 milliárd jüan (2,24 milliárd dollár) bevételt hozott a cég számára, szeptember 30-ig tartó három hónapban. Az év eleje óta az Amazon 135 ingyenes „programot” és szolgáltatást vezetett be a kis- és középvállalkozások eladásának növelése érdekében. A következő év folyamán a vállalat azt tervezi, hogy a platformján jelenleg értékesítő vállalkozások közül több mint 500.000-nek online értékesítési útmutatást, oktatást és támogatást fog biztosítani. Az Amazon bevételei az idei évben szinte minden rekordot megdöntöttek. A karácsonyi ünnepek, a Black Friday és a Cyber Monday eseményei alatt a vállalat eladásai átlagosan 20%-kal haladták meg a tavalyi évben elért eredményeket. Csak az idei évben 9 milliárd dolláros bevételt teremtett a cégnek a Black Friday.
A Microsoft piacra dobta eddigi legerősebb konzolját, míg az Nvidia a legerősebb videókártyát. Az XBOX ONE és az új generációs X/S eladásai csaknem 11%-os növekedést értek el a tavalyi évhez képest. Az Nvidia videókártyái csaknem 80%-át birtokolták az új generációs videókártyák piacának. 2021-ben a szakértők úgy vélik a vállalat tovább fogja dominálni a szektort az AMD és az Intel mellett.
A streaming szolgáltatásokkal rendelkező vállalatok (Amazon, Walt Disney, Netflix) számára az idei év kiemelkedő szerepet játszott, tekintve, hogy hatalmasra nőtt a kereslet a szolgáltatás iránt. A Walt Disney társaság bejelentette, hogy december 2-tól a közvetlen fogyasztói szolgáltatások portfóliója meghaladta a 137 millió fizetett előfizetést és köztük 11,5 millió ESPN + előfizető lett a vállalatnál.
Az idei évben kiemelkedő szerepet kapott a felhő alapú rendszerek fejlesztése. Az Oracle bejelentette az Oracle Exadata Cloud Service új generációját. Világszerte immáron több mint 7300 szervezet használja az Oracle Cloud ERP-t üzleti tevékenységének lebonyolításához. Az Amazon Web Services (AWS), az Amazon.com felhőalapú számítástechnikai ága 2022 közepére indít egy második felhőinfrastruktúra-régiót Indiában. Világszerte az AWS-nek 77 elérhetőségi zónája van 24 infrastrukturális régióban. Az amerikai AT&T és a Microsoft együttesen fejlesztik az 5G és a digitális felhő, az Azure rendszerét. A Reuters elmondása alapján az AT&T beleegyezett abba, hogy adatát és munkafolyamatait a Microsoft Azure felhőbe integrálják egy körülbelül 2 milliárd dolláros üzlet keretében.
Az Apple és a Facebook között az év végére igen nagy nézeteltérés alakult ki, viszont hosszú távon szükségük lesz egymásra, hogy közösségi média-alkalmazásaik jól működjenek. A Facebook fellépett az Apple azon terve ellen, hogy az iPhone és iPad felhasználók számára bevezessék a felhasználók nyomon követését. A Facebook a napokban a Messenger alkalmazásán újabb korlátozásokat vezetett be, hogy megfeleljen a GDPR-nak.
A Telemédia vagyonkezelt részvénykosár január 1-től 4,81%-ot emelkedett. 2021-re fontos lehet, hogy a kvantumszámítástechnika a szolgáltatások széles skáláján képes legyen megoldani a kritikus számítási problémákat, ideértve a pénzügyieket, a felhőbiztonságot, a gyógyszerfelfedezést, az ellátási láncot és a logisztikát. A koronavírus-válság miatt szükségessé vált a zökkenőmentes kommunikáció, az adatátvitel, a modell képességeinek növelése és a komplex adatok szimulációja, várhatóan növelni fogja a kvantumszámítástechnikai tanácsadási megoldások iránti igényt.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →