A Starbucks éttermi ágazatát súlyosan sújtotta a COVID-19 járvány. A Starbucks befektetőinek szerencsére a vállalat viszonylag jó helyzetben volt a koronavírus ellenére is.

A járvány negatívan érintette a felső kategóriás éttermeket és a hétköznapi gyorséttermeket is. A Starbucks előnye az lett a versenytársakkal szemben, hogy élt a digitális értékesítési infrastruktúrájával. Ennek ellenére 2019-ben a Starbucks 2,92 dollár EPS-t tett közzé 26,5 milliárd dolláros bevétel mellett. A Starbucks részvényeinek mélypontja 50,02 dollár volt a 2020-as márciusi értékesítéskor. Decemberre a Starbucks részvényei ismét minden idők legmagasabb szintjén, 100 dollár felett álltak és a részvények 2021 áprilisában a konszolidációs időszak előtt 119,98 dollárra emelkedtek. A második negyedévben a Starbucks 9%-os növekedést jelentett. Ezen túlmenően a társaság 18%-os emelkedést jelentett az Egyesült Államok aktív clubtagjainak számának növekedésében ebben a negyedévben, ami arra utal, hogy a vállalat továbbra is gyorsan építi ügyfélkörét. A Starbucks friss eredményei biztatóak.

A vállalat részvényárfolyama ezen a héten 0,68%-ot korrigált. Várakozás szerint az elemzők további emelkedést várnak. A részvénnyel kapcsolatban 27 elemző átlagos árcélja 125 dollár lett, ami a jelenlegi szinthez képest 12,8%-os növekedést jelent. Starbucks kávéfogyasztásról ismert, bár kínálata egyéb italokat, és minimális élelmiszert is tartalmaz. A tavalyi év nagy kihívást jelentett: a bevételek 26,5 milliárdról 23,5 milliárdra csökkentek. A cég két legnagyobb piaca, az Egyesült Államok és Kína tovább javulhat, a második negyedév azonos üzletekben történő értékesítése 9, illetve 93%-kal nőtt.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével.  Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

Szólj hozzá