Történelmi pillanatnak nézünk elébe, és nem csak a videójátékosok örülhetnek a frissen bejelentett akvizíciónak. A Microsoft, mely az Xbox sikerkonzol forgalmazója, bejelentette, hogy egy majdnem 70 milliárd dolláros akvizíció fejében felvásárolja a híres járékfejelsztő stúdiót, az Activision-Blizzard-ot. 

A cég nem egy kiemelkedő videójáték címmel rendelkezik. A Blizzard által birtokolt World of Warcraft csaknem 8 milliárd dolláros bevételt szerzett a 2020-as évben, az Activision zászlóshajója, a Call of Duty pedig 5.2 millió dollárt termel jelenleg, NAPONTA.

A cég riválisa, a Sony számára ez hatalmas hátrányt jelenthet hosszútávon a piacon, akár a két fél közötti konzolháborút is eldöntheti ez a lépés.

Nem csak a Sony-t veszélyezteti az akvizíció

Az Activision Blizzard felvásárlása tökéletes lehet ahhoz, hogy a Microsoft hatalmas léptekkel haladjon a metaverzum építésében, mely veszélyeztetheti a META által tervezett közösségi hálózatot. A felmérések szerint az Activision Blizzard felvásárlásával a Microsoft csaknem 380 millió felhasználót (főként gamer) is magával ránt, ami már önmagában egy igen nagy ugródeszka lehet a VR univerzum kialakításánál.

Mi volt a reakció?

A Sony egyenlőre nem kommentálta az esetet, viszont sok elemző “ellenakvizíciót vár”, azaz például az EA vagy a Ubisoft felvásárlását a Playstation-t forgalmazó cégtől. A befektetők a hír hallatán rohamban elkezdték venni a Microsoft “rivális” értékpapírokat, mely következtében az EA és a Ubisoft árfolyama is 7%-ot emelkedett.

A gamer világ a megszokotthoz képest vegyesen fogadta a hírt. Sokak szerint a Microsoft Xbox így is alulmarad a Sony Playstation által nyújtott játékélményben, illetve a exkluzív címek is az utóbbi céget erősítik. Mások viszont úgy látják, hogy az Xbox 1-2 éven belül megfordítja a konzol háború állását, és átveszi a vezető szerepet a videójáték iparban.

Xbox One X és a Playstation 5

Xbox One X és a Playstation 5

Egyenlőre az első játék bejelentések fogják ezt meghatározni, melyre valószínűleg még hónapokat várnunk kell.

Összefoglalva

A Sony és a Tencent még mindig a legnagyobb játékipari cégek, viszont a Microsoft ezen lépése immáron kritikus helyzetbe hozta az előbbi két gyártót. A verseny a márkák között nem idén fog eldőlni, hiszen a szakértők is egyet értenek abban, hogy a Sony túl sok, a kritikusok által elismert címmel fogja támadni a piacot az idei évben, melyre a Microsoft nem tud megfelelő választ adni. Viszont ez nem fog sokáig tartani, ha az Xbox-on elkezdenek megjelenni a PC exklúzív játékok, mint például a Warcraft.

A Microsoft betárazott, és a következő konzolgeneráció “háború” valószínű, hogy mérföldkő lesz a szórakoztatóipar történelmében.

Képek és információk forrása:
www.game-news24.com
www.wired.com
www.pexels.com

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével.  Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

Szólj hozzá

Küldjön üzenetet!