Az Unilever csökkentette termékeinek árait

Az Unilever áremelése 13,3%-os volt 2022 negyedik negyedévében, miközben az otthoni ápolási üzletág árai közel 17%-kal, a fagylalt üzletág árai pedig körülbelül 14%-kal emelkedtek ebben az időszakban. Az áremelések azonban enyhülnek, és a Magnum és a Persil márkákat birtokló Unilever mindössze 5,8%-kal emelte az árakat 2023 harmadik negyedévében. A Procter&Gamble, az Unilever legnagyobb riválisa a háztartási és testápolási kategóriában emiatt csökkentette éves profit-előrejelzését a lassuló áremelések miatt. A befektetők és elemzők az Unilever csökkenő piaci részesedésére hívták fel a figyelmet, amit az árak további csökkentése idézhet elő. 

Az Unilever részvényárfolyama 2,9%-ot korrigált ezen a héten. Az Unilever részvényei az utóbbi időben nyomás alá kerültek, ez nem kétséges. A makrogazdasági ellenszél nem segített, beleértve a költségek emelkedését, ami arra késztetheti a fogyasztókat, hogy olcsóbb alternatívákat keressenek. Ez folyamatos kockázatot jelent, legalábbis rövid távon.

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá