Míg egyes gyorsétteremláncok a vírus miatt a fennmaradásért küzdenek, a Starbucks arra törekszik, hogy 2023-ra az üzleteinek 45%-ára növelje a drive-thru lehetőségeket, szemben a jelenlegi 35%-kal.
Világszerte 33.295 üzletet üzemeltet, amelynek 62%-a Kínában és az USA-ban található. A vállalat 2021 harmadik negyedévében 7,5 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le, ami 78%-os növekedést jelent, és az üzletenkénti eladások 73%-kal ugrottak meg.
Összehasonlításképpen, a Starbucks 130 dolláros értékelése szerint a jelenlegi árfolyamhoz képest körülbelül 12%-os felfelé irányuló potenciál van. A Starbucks igyekszik megkülönböztetni magát más gyorsétteremláncoktól, amelyek a drive-thru-t egy gyors rendelés-fizetés-felvétel opciónak tekintik. A részvényelemzők 2022-re 32 milliárd dolláros bevételt prognosztizálnak részben azért, mert ez egy olyan vállalat, amely nem pihen a múltbeli sikereken.
A cég részvényárfolyama ezen a héten 2,36%-ot emelkedett. A vállalat látja a drive-thru trendet, ezért üzleti megfontoltságból nagyobb százalékában több drive-through-t helyez el. Reméli, hogy 2023-ra 55.000 üzlete lesz. A Starbucks 2022-es célja az 500 millió dollár plusz nyereség.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →