Az Air Berlin Németország második legnagyobb légiforgalmi társasága a Lufthansa után. A Földközi-tenger, a Kanári-szigetek és Észak-Afrika kedvelt üdülõhelyeire, valamint Európa világvárosaiba repül. Magyarországról Berlinbe naponta indulnak járatok. Az Air Berlin-t egy korábbi Pan Am kapitány Kim Lundgren alapította az Egyesült Államokban, Oregonban. Az Air Berlin elsõ járata 1979. április 28-án indult Berlin-Tegel repülõterérõl Palma de Mallorca városába Boeing 707 típusú repülõgéppel. 

Németország újraegyesülése után, 1990-ben német befektetõk vették át az irányítást, és regisztrálták a német bíróságon a céget.  A vakációs járatok ezután már Németország más városaiból is közlekedhettek, így elindultak a   járatok Bréma, Düsseldorf, Hamburg, Hannover, München, Nürnberg repülõtereirõl is többek között. Ezek a szabályozások megszüntetése következtében már menetrendszerinti járatként üzemelhettek az Európai Unión belül.

Az 1990-es évek vége felé indította el a társaság a City Shuttle névre keresztelt járatait, amelyek a fontosabb németországi városokat kötötték össze számos európai világvárossal, mint például London, Zürich, Bécs. Ez idõ tájt a gépek a reggeli és kora esti órákban repültek ezekbe a pénzügyi központokba, napközben pedig az üdülõhelyekre közlekedtek.

2004 januárja óta együttmûködik az egykori Formula–1-es pilóta, Niki Lauda által alapított Niki nevû légitársasággal, melyben 24%-os részesedéssel is rendelkezik. 2006. április 17-én pedig bejelentette, hogy felvásárolja a szintén német dba légitársaságot. A flottaharmonizáció azóta is nagy erõkkel folyamatban van. 2007-ben tovább erõsítette pozícióit a társaság a német LTU felvásárlásával, aminek köszönhetõen a hosszú távú járatok szegmensébe is belépett. Ugyancsak jelentõs akvizíciónak tekinthetõ a svájci központú Belairben történõ 49%-os részesedés megvétele, amivel 2 nagy kapacitású Boeing 757-eshez jutott a társaság és így javíthatja a távolabbi célpontok megközelítésének jövedelmezõségét. A B757-esek jellemzõen nem Zürichbõl repülnek az átvétel óta. 2007 legjelentõsebb fejleménye a Condor légitársaság átvételérõl szóló megállapodás, aminek versenyhatósági jóváhagyása esetén a cég az üdülõ-desztinációk megközelítésének szinte kihagyhatatlan szereplõjévé válik Németországban. Másrészrõl piaci pozíciója jelentõsen javul, ezáltal a Lufthansa-t megközelítõ utaslétszámot fog elérni a teljes integrációból eredõ szinergiahatások kiaknázása nyomán. Ez is erõsíteni fogja hosszútávú jelenlétét és az a 25 fix + 25 opció gépes rendelés is, amit 2007-ben adott B787-es gépekre.

Az Air Berlin flottája 2011. szeptember 30-án a következõ gépekbõl állt:

  • 15 db A330 A330-200/300
  • 11 db Airbus A319-100 (további 12 megrendelve)
  • 47 db Airbus A320-200 (további 20 megrendelve)
  • 14 db Airbus A321 A321-200
  • 26 db Boeing 737-700
  • 40 db Boeing 737-800 (további 20 megrendelve)
  • 10 db Bombardier Q400-as
  • 7 db Embraer E–190

Szólj hozzá