Bayerische Motoren Werke AG egy német holdingtársaság autó-és motorkerékpár-piacon. A tevékenységét három fõ szegmensre osztja: autók, motorkerékpárok, és pénzügyi szolgáltatások.

Tulajdonában három márkanév áll: BMW, MINI és a Rolls-Royce.

A BMW autó változatai az 1-es sorozat, beleértve a háromajtós, ötajtós, kupé és kabrió modelleket, a 3-as – sedan, terepjáró, kupé és kabrió változatok, az 5-ös – sedan és Touring modellek a 6-os sorozatból kupé és cabrio, a 7-es típusból nagy sedan, a Z4 roadster és kupé, a sport terepjárók, X3, X5 és X6 és az M modellek, mint például az M3, M5 és M6. A MINI brand felett is a BMW „õrködik”. A Rolls-Royce márkához tartozik három luxus autó, a Phantom, a Coupe és a Ghost. A gépjármûgyártáshoz  tartozik még szerelési, és értékesítési részleg világ szerte.            A Husqvarna márka 2013-ban eladásra került.

Vállalati Növekedés

Az egy részvényre jutó eredmény, és növekedési ütem az alábbiak szerint alakult az elmúlt öt év során.

BMW EPS

A historikus növekedési ráta az eredményekben, nem korrelál konzisztensen annyira a vállalat méretének növekedésével, mint a bevétel növekedése, mivel az utóbbira a számviteli elszámolások hatása nem fajsúlyos.Miután a nettó eredmény, és a mûködési eredmény a leginkább volatilis értékek, ezért a mértani átlag sokkal jobb indikátora a valós növekedésnek. Az aktuális érték mindig az elõzõ értékkel lett összevetve, és nem a legutolsóval, így peridusonként torzítás mentesebb képet kapunk.

Az bevétel alakulására fókuszált átlag növekedési ütem a 2008-2012 közötti idõszakra: 9,63%!!!

A 2008-2012 között futó projektek sajáttõke-arányos nyereséggel kifejezett teljesítménye 11,64%, ami elmarad a szektorra jellemzõ 19,19%-tól. A növekedési ütem meghatározásának további eszköze az újrabefektetési ráta, ami az elmúlt 5 évre: 4,02%. Ez jócskán alulteljesítõ a szektorra vonatkozó 16,02%-kal.

A jelenlegi árszint szektorhoz mért árazásban alulértékeltnek tûnik:

Nézzük, hogyan alakultak a záróárak az elmúlt 5 évben.

Az árfolyamban az éves átlagos növekedési ütem több, mint 40%!!!, ami az utóbbi év eredményét tekintve kicsit optimistának tûnik. 

BMW napi felbontású árfolyam grafikon

Az árfolyam küzd a 73.85 eurós árfolyammal. A 200 napos SMA, és a támasz vonal 67.2, és 67.3 között van, ami 9-10%-os csökkenést jelenthet.

BMW és a DAX közötti %-os eltérés árfolyam grafikon

Az elmúlt 5 éves periódusban 112,25%-kal van az átlag felett. Tavaly június elejétõl 33,14%-ot emelkedett.

Jövõ és Kockázat

A vállalat az elkövetkezendõ két évben 25 új modellel áll elõ, ez nagyban meghatározza a növekedési ütemet. A vállalat méretének további növekedése továbbra is 9% körülre tehetõ, a nettó árbevétel volumen növekedése túltehet az idein, az eredménynövekedés az elkövetkezendõ évekre 6 – 9%-ra tehetõ. Külön kockázatot jelenthet Brüsszel klímavédelmi programja, ami azt jelentheti, hogy 2025-re a gépjármûvek fogyasztása lecsökken 3 liter üzemanyagra / 100 km.

Érdekesség a fejlesztésekben bõven tapasztalható (STEALTH – A Lopakodó BMW X6 – M) „A cég által kezelésbe vett X6 M igencsak feltûnõ darab lett a vadászgépek és más katonai jármûvek által inspirált „pixel terepminta” fóliázás miatt, azt, hogy a bajor terepkupét egy új bodykittel is ellátták, már nem is venni észre. Az Inside Performance AC Schnitzer elemekkel dolgozott és 10 centiméterrel megszélesítette az autót. A tengelyvégekre a szintén nagynevû Vorsteiner felnijei kerültek, matt grafitszürke kivitelben. Emellett a motorháztetõbe két szellõzõnyílást vágtak.

A mannheimi székhelyû tuner a BMW motorteljesítményét is felsrófolta, mégpedig 555 lóerõrõl kereken 700-ra. A nyomaték egészséges 850 Nm-re gyarapodott. Mindzt különbözõ „technikai trükkökkel”, átprogramozott motorvezérléssel és 200 cellás sportkatalizátorokkal kiegészített sportkipufogó-rendszerrel érték el. Az  Inside Performance emberei a sebességkorlátozást is kiiktatták a rendszerbõl, így az X6 M valószínûleg eléri a 300 km/órás sebességet is.”

Szólj hozzá