Az Amazon le szeretné állítatni a saját programját, amely ingyenes mintákat küld a vásárlóknak, hogy azok véleményt tudjanak alkotni az adott termékről.
A vállalat fejlesztés alatt álló mesterséges intelligenciájának feladata a vásárlók vásárlási szokásainak felismerésére, majd ingyenes ízlés szerint összeállított termékminták kiküldése. A mintákban többek között a Maybelline szempillaspirál, a Calvin Klein parfüm és a Kind bár szerepel. Bár az esetek nagy részében a mintatermékek igen nagy sikert arattak, mégis több szakértő úgy véli, hogy az Amazon ezzel megsérti vásárlói személyes jogait és teljesen szembe megy a GDPR alaptörvényeivel. Az Amazon többek közt ezen indok miatt leállítja a programot.
Az Amazon folyamatosan új innovációkat kíván bevezetni az ügyfelek érdekében–derült ez ki az Amazon szóvivőjének a CNBC-nek tett nyilatkozatából. Annak ellenére, hogy néhány ügyfél úgy érezte, hogy a program visszaél személyes adataikkal, mégis ez volt a leghatékonyabb módszer a márkák számára, hogy névleges díj ellenében eljuttassák termékeiket az Amazon vásárlókhoz. A programban részt vevő márkák mintánként 2 dollárt fizettek a cégek. A vállalat valószínűleg új irányt vesz, viszont az eddig gyűjtött információ igen előnyös a vállalat számára a Google és a Facebook ellen a digitális hirdetési piacon.
Az Amazon árfolyama ezen a héten 3,11%-ot menetelt, míg a Google 1185 eurón zárta a hetet és 0,42%-ot menetelt előre.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →