Egyedi részvények

Az Airbus részvényárfolyama lehetőségeket kínál

By 2020.05.04. október 1st, 2020 No Comments
Az Airbus S.A.S. egy repülőgépgyártó vállalat, melynek székhelye a franciaországi Toulouse városában található.

2005-ben az Airbus több repülőgépet adott el, mint nagy vetélytársa, a Boeing. 2001-től a vállalat a francia törvények szerint egyszerűsített részvénytársaság vagy másképp nevezve „S.A.S.” lett. A cég 50.000 embert foglalkoztat négy európai országban, így például Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban. A repülőgépek gyártása Toulouseban (Franciaország) és Hamburgban (Németország) folyik.

Az Airbust, a Boeing és a McDonnell Douglas cégek óriási piaci részesedésének csökkentésére hozták létre és az 1960-as évekre a konzorcium elég nagy lett ahhoz, hogy ellenfeleivel felvegye a versenyt. 1967 szeptemberében a brit, a francia és a német kormányok aláírták a Megállapodás Jegyzőkönyvét és ezzel megkezdődött a 300 üléses Airbus A300-as gyártása a cég első modelljeként. Ez volt akkoriban a második legnagyobb repülőgépgyártó program Európában a Concorde után. Az első hivatalos bejelentés az új repülőgép gyártásáról 1967 júliusában történt meg, de a helyzeten rontott a British Aircraft Corporation, amely saját maga szeretett volna hasonló repülőgépet gyártani, a BAC 3-11-et, amely a régebbi BAC 1-11 továbbfejlesztett változata lett volna. A brit kormány azonban megvonta a BAC 3-11 kifejlesztésére szánt támogatást és ezt inkább az Airbusnak adta.

1968 decemberében viszont a Sud Aviation és a Hawker Siddeley egy új repülőgéptervet dolgozott ki, a 250 üléses Airbus A250-es tervét, amely később az A300B nevet kapta. A vállalat leghíresebb katonai repülőgépe az A400M teherszállító repülőgép. Ez a teherszállításon kívül csapatszállításra is alkalmas (bár az utóbbi időben egyre több olyan hír terjeng, hogy kezdenek elöregedni, és állítólag az irányításával is gondok szoktak akadni). Másik híres katonai gépük az A330-200 MRTT. A tőzsdéken, a levegőben és az aszfalton is versenyben van két vállalat, a Boeing és az Airbus. Utasszállítóként az A380 és a Boeing 747 áll versenyben.

Mivel az Airbus kapitalizációs tőkéje 45,4 milliárd euró, így egy stabil befektetésre ajánlott cégről beszélünk, annak ellenére is, hogy a koronavírus megjelenése miatt rosszabb negyedéves számokról számolt be az Airbus április végén.

Az Airbus árbevétele 12,5%-kal, 10,6 milliárd euróra romlott a 2019 első negyedévi adatokhoz képest, az üzemi eredmény ennél is nagyobb mértékben 56%-kal esett és 79 millió eurót tett ki. A büntetések és pénzügyi manőverek egyenlege és adózás után az Airbus 481 milliós eurós adózott veszteséget könyvelhet el a tavaly évi 40 milliós eurós nyereség után. 15 milliárd eurós hitelkeretről állapodott meg az Unió és a társaság, illetve 2,5 milliárd euró értékben vállalati kötvényeket bocsájtott ki. A teljesítményt az Airbus Helicopters húzta fel, a forgószárnyas gépeket gyártó részleg 19 százalékkal, 1,2 milliárd euróra növelte bevételét és a tavalyihoz képest közel hatszor akkora üzemi szintű nyereséget produkált, 9-ről 53 millióra nőtt a nyereség.

Viszont ha hosszútávon gondolkozunk befektetésen egy jó portfólióba Morgan Stanley szerint az Airbus részvénye is belefér, hiszen kiváló vállalatról van szó, amit csak pillanatnyi nehézségek korlátoznak, viszont az alacsony részvényár, most kedvező beszállási pont is lehet a befektetőnek.

Az Airbus részvénye ezen a héten 10%-ot emelkedett, így 57,99 eurón zárt.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

Szólj hozzá