A Geely Auto rekordbevételt ért el tavaly, annak ellenére, hogy a piacot megszorongatta a tartós chiphiány és a koronavírus járvány. A cég bevétele 45 százalékkal, 147,96 milliárd jüanra, azaz 21 milliárd dollárra nőtt az év végére. A Geely közleménye szerint a tavalyi adózott eredménye 8,5 százalékkal emelkedett, ami meghaladta az elemzői várakozások átlagát. Az akkumulátorok, chipek és egyéb alkatrészek költségének jelentős emelkedése miatt az árrés 3 százalékponttal, 14 százalékra csökkent. Összességében a Geely tavaly 1,43 millió járművet adott el, ami 8 százalékkal több, mint 2021-ben.
A Geely Automobile részvényárfolyama ezen a héten 6,49%-ot menetelt előre. A Geely 2023-ra 1,65 millió darabos értékesítési célt tűzött ki, és azt mondta, hogy meg kívánja duplázni az új energiával és villamosított járművekkel kapcsolatos eladások arányát. A nyugati autógyártók kivonulása miatt az orosz fogyasztók számára szűkülnek a lehetőségek, a kínai autógyártók pedig kitöltik a rést, így az oroszok kénytelenek leküzdeni a kínai márkákkal szembeni vonakodásukat, és megemészteni a magasabb árakat. Az Autostat elemző ügynökség és a PPK tanácsadó cég adatai szerint a kínai márkák, mint például a Haval, a Chery és a Geely, az oroszországi új autóeladások közel 40%-át adják.
Szemben a 2022 január-februári kevesebb mint 10%-kal, kihasználva az olyan cégek, mint a Renault, a Nissan és a Mercedes távozása által hagyott lehetőséget.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →