Június elején komoly esésnek indult a palládium árfolyama, melynek során bõ 20%-ot vesztett az értékébõl mindössze másfél hónap alatt. Mivel Oroszország az egyik legnagyobb palládium kitermelõ a Földön és az orosz-ukrán háború megoldása még csak a közelben sincs, így biztos nem ennek a rizikófaktornak a kiiktatása látszik a jó árasított ipari fémen. A másik kézenfekvõ lehetõség, hogy az autóipar csökkenõ ütemben rendeli a karburátorok gyártásához. Kínában mutatkoznak komolyabb gondok a nyugati autók értékesítésében, melyek fõleg az Európában bejegyzett autóipari részvénytársaságok jelentéseibõl derülnek ki, nem pedig a kínai, központilag kozmetikázott makro adatokból.

Mi várható?

A technikai kép rútul fest, azonban a legnagyobb vérzivatarban is lehet aratni, ha okosan játsszuk meg a felpattanásokat, korrekciókat. Jelenleg kissé hisztérikusnak tûnik az esés, ami a piros csökkenõ trend elhagyásával és a narancs támasz szint letörésével indult be. Ez a két vonal együtt egy csökkenõ háromszög technikai alakzatot alkot, melybõl az esetek nagyobb részében lefelé tör az árfolyam. Július elején már történt egy korrekció, de nagyon rövid életû volt, lehetetlenség volt biztonságosan megjátszani. Ebben a helyzetben nem csoda, hogy az MACD indikátor rendesen a mélybe került és a korrekció végeztével ismételten eladási jelet tudott adni. Az RSI és STS azonban mintha vételbe készülnének fordulni, bár egyelõre erõtlen a próbálkozás. Támasz nem igazán látszik a palládium charton, ellenállás pedig minden fent hagyott aljpont, illetve mozgóátlag.

Összefoglalva:

Elképzelhetõ, hogy a felívelõ autóipari ciklus végénél járunk és kifújt a válság utáni nagy fellendülés. Egyelõre korai ezt ezer százalékosan állítani, de valami elkezdõdhetett. Jelenleg nem vennék még longra palládiumot, azonban a shortot se merném kockáztatni. A csökkenõ háromszög célára pedig jó 100 ponttal lejjebb található, így van hová esni még.

Szólj hozzá