Kopernikus részvénykosár

A Starbucks egy új területre lépett, Kínában kíván terjeszkedni

By 2019.08.12. július 2nd, 2020 No Comments
Az elmúlt években a vállalat igen kedvező volt a befektetők számára, mivel a ma már szinte mindenki által ismert Starbucks egy év alatt 170%-ot emelkedett és a vállalat részvényeinek befektetői búsás hasznot tudtak realizálni.

A cég jelenleg 22.000 kávézóval rendelkezik, a jelek szerint új irányba fordulnának és megcéloznák a keleti világot, majd 1,4 milliárd teafogyasztót szeretnének becsábítani magukhoz a klasszikus és ízesített teákkal és egyéb finomságokkal. A vállalat tervei szerint a következő hónapoktól elkezdődik az új kávézók megnyitása Kínában, ahol már így is igen nagy mennyiségben fogynak a cég termékei. Jelenleg 600 új kávézó megnyitása a terv. Csak Kínában az elkövetkezendő öt év alatt több mint 7000 új Starbucks megnyitását tervezik.

Szakértők szerint a vállalat idén még 14%-kal fogja növelni fogyasztóinak számát Amerikában, Kínában pedig az új kávézók után 36%-os növekedésre számítanak. A Starbucks annak is köszönheti a sikerét, hogy rendkívül népszerű a mai fiatalok körében és képes gyorsan és jól időről időre megújulni. A másik tényező pedig, hogy a Starbucks partneri viszonyban áll az Alibaba kínai e-kereskedelmi óriással is, amely szállítási szolgáltatásokat biztosít közel 2900 üzletében, mindezeket az üzleti tevékenységeket Kína 80 városában folytatja le.

A Starbucks cég részvényeinek értéke 1%-ot nőtt a bejelentés óta, viszont a hét végére a tőzsdei hangulat miatt kis korrekciót láthattunk ennél a részvénynél is.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá