A Meta betilthatja a politikai hirdetéseket

Az Európai Unió bizottsága olyan szabályok bevezetését javasolja, melyek köteleznék az online technológiai csoportokat, hogy hozzák nyilvánosságra a politikai hirdetésekkel összefüggő információkat. Ez kötelezővé tenné a Meta Platforms számára, hogy bejelentse mennyibe kerültek a hirdetések, ki fizette a tartalmat, és mekkora elérést is értek el. A politikai reklámokra vonatkozó új szabályokat megszegő vállalatok akár globális forgalmuk 4 százalékát is elérő bírságot kaphatnak a hírek szerint. A Meta, aki már Amerikában korlátozta a politikai tartalmú hirdetéseket bejelentette, hogy hasonló eljárásokat fog bevezetni Európában. 

A Meta Platforms részvényárfolyama ezen a héten 2,91%-ot emelkedett. A Meta részvényei 2023 elején emelkedtek, mivel a befektetők értékelik, hogy a vállalat vezetősége újra a nyereségességre összpontosít. A Meta Platforms „hatékonysági éve” során a közösségi média hirdetési óriás az elmúlt négy hónapban kb.21 ezer munkahelyet (a Meta csúcslétszámának ~25%-át) szüntetett meg [beleértve a 2023. március 14-én bejelentett második elbocsátási kört].

Miközben a digitális hirdetési piac továbbra is nyomás alatt maradt a kihívásokkal teli makrogazdasági környezet közepette, a Meta újonnan megtalált költségvallása csodákat művel a vállalat részvényesei számára. A Meta részvényei 2023-ban eddig idén 76,71%-kal emelkedtek, ami a tavalyi veszteségek nagy részét eltörölte.

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

 

Szólj hozzá