E-mobility vagyonkezelt részvénykosár

 

A Geely a globális piacra összpontosít

A Geely Frankfurtban matatta be legújabb villamosított járműveit, ezzel is hangsúlyozva elkötelezettségüket a globális piacok iránt. A Geely EX5 elektromos SUV-t 2024 végén tervezik bemutatni az olyan piacokon, mint Norvégia, Ausztrália, Thaiföld és Indonézia. A Geely elektromos architektúrájára épülő EX5-öt a globális szabványok figyelembevételével tervezték, és hatótávolsága elérheti akár az 530 km-t.

Az év első felében a Geely 320.000 új energiajárművet adott el, ami 117%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ez magában foglalta a hibrideket és a teljesen elektromos autókat is, amelyek a vállalat teljes értékesítésének 33,5%-át adták ebben az időszakban. A Geely Galaxy sorozatból az év első félévben 81.000 darabot adtak el, ami 742%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

 

A Nio negyedéves rekordot döntött

A Nio erős fellendülést mutatott legutóbbi negyedéve során, a gyenge évkezdés ellenére. A második negyedévben a vállalat rekordméretű, 57.000 járművet szállított, ami 91%-os növekedést jelent az első negyedévhez képest és 144%-os ugrást 2023 azonos időszakát nézve. A Nio járműeladásai 2024 második negyedévében 2,16 milliárd USD-t hoztak a cég számára.

Bár a Nio továbbra is veszteséges a K+F-be és a terjeszkedésbe fektetett magas befektetések miatt – beleértve az új üzemet és az Onvo márka bevezetését a tömegpiaci elektromos autók számára -, a vállalat árrése jelentősen, 12,2%-ra javult a költségoptimalizálásnak köszönhetően.

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

A Johnson & Johnson a perek lezárására törekszik

A Johnson & Johnson a közelmúltban ismét reflektorfénybe került a talkumpor termékekkel kapcsolatos, folyamatban lévő peres ügyei miatt. 2024 szeptemberében a J&J 9 milliárd dollárral magasabb egyezséget javasolt, hogy megoldja azokat a pereket, amelyek szerint a talkum alapú babapor terméke petefészekrákot okozott.

Ez 1,1 milliárd dollár többletet jelent a cég korábbi, 6,48 milliárd dolláros ajánlatához képest. Az egyezség több ezer ügy megoldására irányul, amelyek már több éve húzódnak. A hintőporos peren kívül a J&J az Egyesült Államok különböző államaival is egyezségre jutott termékei megtévesztő marketingje miatt.

 

Telemedia vagyonkezelt részvénykosár

 

A Meta erős eredményeket ért el

A Meta erős pénzügyi teljesítményt ért el 2024 első felében, különösen a második negyedévben. A cég 39 milliárd dolláros bevételről számolt be, ami 22%-os éves növekedést jelent. A nettó eredmény 73%-kal, 13,4 milliárd dollárra nőtt, ami 5,16 dollár egy részvényre jutó nyereséget jelent. Ezek az eredmények meghaladták a piaci várakozásokat, ami a Meta árfolyamának több mint 5%-os emelkedéséhez vezetett.

A Meta bevételeinek növekedése továbbra is a reklámozásnak köszönhető, még a folyamatos szabályozási kihívások ellenére is. A vállalat költségei viszont ismét tovább emelkedtek a mesterséges intelligenciába és a metaverzum fejlesztésbe való befektetések miatt.

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

A Nike nyári teljesítménye vegyes eredményeket mutatott

A 2024. első negyedéves pénzügyi jelentésében a Nike 12,9 milliárd dolláros bevételről számolt be, ami enyhe, 2%-os növekedés az előző év azonos negyedévéhez képest. A vállalat nettó bevétele marginálisan 1%-kal csökkent egy év alatt, 1,45 milliárd dollárra. A bruttó árrések stabilan 44% körül maradtak, de az értékesítési és adminisztratív költségek 5%-kal nőttek, részben a magasabb marketing költségek miatt.

A Nike-nak eközben több kihívással is szembe kellett néznie Észak-Amerikában, ahol a bevételek 2%-kal csökkentek. A regionális ingadozások ellenére a Nike megőrizte vezető szerepét a globális sportruházati piacon, és továbbra is a digitális eladások növekedésére helyezi a hangsúlyt.

 

Best of Dividends vagyonkezelt részvénykosár

 

A Pfizer jobb eredményeket vár az év végére

A Pfizer szerény növekedésről számolt be a második negyedévben; a bevételek éves összevetésben 2%-kal, 13,3 milliárd dollárra nőttek, némileg meghaladva az elemzői várakozásokat. A nettó eredmény azonban meredeken, 98%-kal csökkent, ami mindössze 41 millió dollár nyereséget, azaz részvényenként 0,01 dollárt eredményezett. Az egy részvényre jutó korrigált eredmény szintén 11%-kal 0,6 dollárra csökkent.

A Pfizer nem COVID-termékei erősen teljesítettek, 14%-os működési növekedéssel, ami tükrözi a vállalat kereskedelmi portfóliójának bővítésére irányuló törekvését. A bevételek csökkenése ellenére a Pfizer megemelte az egész évre vonatkozó iránymutatást, és 2024-re 59,5 és 62,5 milliárd dollár közötti bevételre számít.

 

Best of Innovations vagyonkezelt részvénykosár

 

A Salesforce számára előnyös volt az AI beépítése

A vállalat 9,33 milliárd dolláros bevételről számolt be az előző negyedévben, ami meghaladja az elemzői várakozásokat, és 8,5%-os éves növekedést tükröz. Az egy részvényre jutó eredmény is felülmúlta az előrejelzéseket, 2,56 dollárt ért el a várt 2,36 dollárral szemben. Ezt a növekedést Salesforce arra irányuló erőfeszítése idézte elő, hogy beépítette a mesterséges intelligenciát platformjaiba.

Az üzleti szegmenseket tekintve a társaság jelentős növekedést ért el az előfizetésből és támogatásból származó bevételeiben, amelyek 12%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest. A Sales Cloud és a Service Cloud is 12%-kal nőtt, míg a Marketing & Commerce Cloud bevétele 10%-kal emelkedett.

 

Smart and Green vagyonkezelt részvénykosár

 

A First Solar negyedéves eredménye

A First Solar a második negyedévben 1 milliárd dolláros bevételről számolt be, az egy részvényre jutó nettó eredmény pedig 3,25 dollárra emelkedett, ami jelentős növekedés az előző negyedévhez képest. A társaság az infláció csökkentéséről szóló törvény értelmében adójóváírásban is részesült.

A gyártás beindításának költségei azonban várhatóan 110 millió dollártól 140 millió dollárig terjednek, mivel a gyártási műveleteket növeli kell a megnövekedett kereslet miatt. E költségek ellenére a vállalat erőteljes bevétel növekedésére számít az év végére.

 

Best of Income vagyonkezelt részvénykosár

 

A Credit Agricole nem tudta tartani a negyedéves növekedését

Az év első negyedévében a bank nettó eredménye 14%-kal nőtt, és elérte a 3,7 milliárd eurót. Második negyedéves eredménye azonban 10%-kal csökkent az előző évhez képest, elsősorban a megnövekedett költségek miatt. Ennek ellenére a csoport 11,6%-os alapvető tőkemegfelelési mutatójával stabil tőkepozíciót tartott fenn, likviditási tartaléka pedig 480 milliárd eurót tett ki.

2024 második negyedévében a Credit Agricole bevétele 1,8%-kal nőtt, de a kockázati költségek változatlanok maradtak. A költség-bevétel arány kismértékben javult; a tárgyi eszközök megtérülése 15,5%-ot tett ki, ami jóval meghaladja a középtávú 12%-os célt. Míg a második negyedéves nyereség csökkent, az első félév általános teljesítményét erősnek ítélték.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

https://www.youtube.com/watch?v=Yq4XKUPWy8s

Szólj hozzá