e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár

 

Szárnyal a Tesla

A Tesla részvények ára hihetetlen módon emelkedett meg az elmúlt hetekben a kínai Gigafactory megnyitóját követően. Tavaly szinte minden téren betalált Elon Musk a piacon és ez az idei év elején is kitart még, jelenleg is szárnyal a Tesla.

A tavalyi évet összefoglalhatnánk annyival, hogy kikerült a Model 3 a piacra és szép szóval kitúrta maga mellől szinte az összes vetélytársát. Persze a piaci siker mellett bejelentésre került az új Tesla Cybertruck, mely még ma is a hírek középpontjában áll. Megalakult a kínai Gigafactory és átadásra is kerültek az első Tesla-k az országban. Fontos megemlíteni, hogy a Model S eladások 2018-óta 117%-kal emelkedtek meg. A részvények értéke 2018 januárjától napjainkig 150%-kal nőttek meg a piacon, 350 dollárról 537 dollárra. Szakértők elmondása alapján nem csodálkoznának, ha még ennél is magasabb értékeket érnének el, például a Cybertruck megjelenését követően, hiszen az autóra már csaknem 200.000 előrendelés érkezett.

Ráadásul a Tesla részvényárfolyama 500 dollár fölé emelkedett, annak hatására, hogy az Oppenheimer&Co elemzőház a korábbi 385 dollárról 612 dollárra emelte a célárat a részvény vonatkozásában. Emellett az is segített a kezdeti emelkedésben, hogy a kínai kormány jelezte, hogy nem kívánja olyan mértékben csökkenteni az elektromos autókra vonatkozó állami támogatás mértékét, mint tavaly, ami nagy segítség lehet a Tesla-nak. Az Oppenheimer céláremelése ellenére fontos megjegyezni, hogy az egyes elemzőházak továbbra is nagyon megosztottak a Tesla-t illetően.

A Tesla részvények értéke 458,64 eurón állt a hétvégére 6,82%-os emelkedés után, úgy, hogy a héten 538 dollár felett is tartózkodott az árfolyam.

Késnek az új videókártyák az Nvidia-nál

A tavalyi év elején az Nvidia az Ampere GPU-k kiadását tervezte az év második és harmadik negyedévének fordulóján. Ezzel szemben ezen kártyák az év későbbi szakaszában kerültek kiadásra, míg az Nvidia Ampere-alapú Tesla GPU-k csak az idei évben kerülnek bejelentésre és nagy valószínűséggel piacra dobásra. A kiszivárgott információk szerint az Nvidia a Tesla kártyák mellett a fogyasztók számára is ki szeretné szolgáltatni a későbbiekben az Ampere GPU-kat. Az Nvidia március 23-26. között tartja a Szilícium-völgyben saját konferenciáját, ahol végre fény derül az új processzorok erősségére. Ezen felül az Nvidia egy új illesztőprogram-kiadással kezdte a 2020-at és az egyik legjobb szolgáltatást adta ezzel mintegy 20 játéknak. A frissítés grafikai és teljesítménynövelést nyújt majd, nem mellesleg ingyenesen hozzáférhető bárki számára. A legtöbb szakértő szerint az Nvidia ezzel „reklámozza” a videókártyáinak teljesítményét, melyek nagy valószínűséggel az új konzolokban is megjelennek majd.

A vállalat részvényei 1,66%-kal feljebb, 224 euróval zárták a hetet.

A Volkswagen nem tud kimászni a dízelbotrányból?

A lengyel fogyasztóvédelem, az UOKiK a napokban úgy nyilatkozott, hogy több mint 120 millió zloty, azaz 31,6 millió dollár pénzbírságot szab ki a Volkswagennek az ügyfelek félrevezetése miatt. A pénzbírság a globális kibocsátás-csalási botrány legfrissebb fejezete, amely a Volkswagennek már kb. 30 milliárd eurós pénzbírságot, jármű-visszatérítési problémákat és jogi költségeket okozott. Több országban a vállalatnak vissza kellett hívnia járműveit. „A reklámanyagokban szereplő hamis információk félrevezető információt okoztak-utaltak a Volkswagen pro-ökológiai hozzáállására. És kiderült, hogy az autók valójában nem is környezetbarátak”-nyilatkozta Marek Niechcial, az UOKiK vezetője. A Volkswagen 2015-ben beismerte, hogy meghamisította az USA-ban a dízelmotorok kibocsátási vizsgálatát, ezt ma a nagy dízelbotrány néven emlegeti a közmédia.

A Volkswagen AG húsz százalékos részesedést készül vásárolni a kínai Guoxuan High-tech Co. Ltd. akkumulátorgyártó vállalatban-értesült a Reuters hírügynökség a cégekhez közel álló forrásoktól. A német autóipari konszern részvénykibocsátás révén szerez részesedést a sencseni tőzsdén jegyzett kínai vállalatban. Az ügyletre heteken belül sor kerülhet. A Guoxuan 2,8 milliárd dolláros piaci tőkeértéke alapján a 20 százalékos részesedés vásárlása 560 millió dollárjába kerülhet a Volkswagennek. A hírügynökséget tájékoztató források szerint a felek már megállapodtak a befektetésben, mindössze a részvénykibocsátásra és a részvények árazási mechanizmusára vonatkozó új, rugalmasabb szabályozás életbe lépésére várnak. A befektetést követően a Volkswagen lesz az elektromos autókhoz akkumulátorokat gyártó kínai vállalat második legnagyobb részvényese.

A Volkswagen cég részvényei 180,2 eurós áron, 1,82%-os korrigálással zárták a hetet.

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

A United Healthcare lemond egy teljes kórházláncról

A napokban hivatalossá vált, hogy a Houston Methodist létesítményei és orvosai már nem tartoznak a UnitedHealthcare hálózatához. A hírek szerint ez a változás több 100.000 beteget sújthat extra kiadásokkal. A szervezetek nem tudtak megállapodni a visszatérítési arányokról, így a Houston Methodist hét kórháza és ambulanciája már nem tekinthető hálózaton belüli létesítménynek a UnitedHealthcare kereskedelmi és a Medicare Advantage kötvénytulajdonosok számára. Az egészségügyi szervezet a UnitedHealthcare-t azzal vádolta, hogy az utóbbi hónapokban kevesebb támogatást adott a betegek kezelésére profitszerzés céljából. A UnitedHealthcare, a UnitedHealth Group egészségbiztosítási csoportja szerint a Houston Methodist sokkal nagyobb díjat számított fel a páciensek kezelésére, mint más területi szolgáltatók, ami magasabb egészségügyi költségeket eredményezett a cég számára. A Houston Methodist ismert a megfelelő korházi ellátás vonatkozásában, viszont a szakértők szerint ezen partneri szerződés megszűntetése igen súlyosan érintheti a jövőben.

A UnitedHealth Group vállalat részvényei 1,225-kal magasabban 268,65 euróval zárták a hetet, míg az elmúlt három hónap alatt 24,84%-ot nőttek.

A Novo-Nordisk kelet fele terjeszkedik

A cukorbetegségre és más súlyos krónikus betegségekre szakosodott dán székhelyű Novo Nordisk úgy döntött, hogy kibővíti működését és Törökország legnagyobb metropoliszát, Isztambult szeretné a regionális irányítási bázisává megtenni. A cukorbetegség, az elhízás, a hemofília és növekedési rendellenességek kezelésének vezető globális gyógyszergyártója 2019 utolsó hónapjaiban már 73 országban volt jelen, az előző évi 22-höz képest. A Novo Nordisk Isztambulban található székhelye a keleti régiók üzletágáért felel majd, amelynek együttes népessége körülbelül 1,6 milliárd fő. Ezen beruházás során olyan országokat érinthet majd a vállalat, mint Törökország, Oroszország, Izrael, Pakisztán, Kazahsztán, Libanon, Ukrajna és Jordánia, mely területeknek összesen mintegy 680 millió lakosa van. A vállalatnak több mint 5 millió betege van már az afrikai területeken, ahol a nem megfelelő életmódok miatt igen gyakoriak a diabétesszel diagnosztizált betegek száma.

A Novo-Nordisk részvényei 55,47 eurón zárták a hetet, 29%-kal magasabban, mint az előtte levő héten.

Diverzifikáció a Medtronic-nál

A Medtronic-ot, az orvostechnika egyik globális vezetőjét, hatalmas kitüntetés ért a 2020-as Catalyst-díjátadón, amely során elismerték a vállalat úttörő kezdeményezéseit, amelyeket azért tett, hogy támogassa a női egyenjogúságot a munkahelyeken. A Medtronic elismerésben részesül a Medtronic női hálózat kialakításában, a Nők a tudományban és a műszaki tudományban tett akciói miatt, mely MWN néven lett közismert. A vállalat munkavállalói igen diverzifikáltak, ami a vállalat vezérigazgatója szerint hatalmas stratégiai előnyökkel jár. Az MWN 68 országban több mint 15.000 taggal rendelkezik, akik vezetői és funkcionális tapasztalatokat szereznek karrierjük során. Az MWN stratégiái 2013 óta vannak érvényben a vállalatnál. Ezen időszak óta a szakértők elmondása szerint jelentősen megnőtt a vállalat teljesítménye minden területen. Napjainkban a Medtronic terápiai osztályának dolgozói 40%-ban női alkalmazottakból vagy főnökökből áll össze.

Az olasz Medtronic vállalat részvényei 107,85 eurón áron zárták a hetet.

 

Telemédia vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Amazon hatalmas ígéretet tett

Az Amazon alapítója, Jeff Bezos ígéretet tett arra, hogy 1 milliárd dollárt fektet indiai kisvállalkozásokba, annak ellenére, hogy az ország nagyobb helyi kereskedői egyre növekvő ellenállást mutatnak az online kiskereskedőkkel szemben. Háromnapos indiai látogatás során, ahol az Amazon célja az egyre növekvő e-kereskedelem piacának növelése volt, Bezos nagyszabású tervekről számolt be az indiai befektetéseit érintően az elkövetkező öt évben, ideértve a kisvállalkozások millióinak digitalizálását. „Ez a kezdeményezés az Amazon legújabb fejlesztéseit fogja felhasználni, hogy 2025-ig 10 milliárd dollárt teremtsen az indiai exportban”-mondta Bezos, aki Delhiben a kisvállalkozások csúcstalálkozóján beszélt. A vezérigazgató azt ígérte, hogy a támogatás akár 10 millió indiai kis- és középvállalkozásra is kiterjedhet, beleértve a gyártókat, eladókat, kis helyi üzleteket és bármilyen méretű márkát. Az Amazon ismét az ún. Billió dolláros klub részévé válhat. A klub olyan cégek gyűjteménye, amelyek piaci értéke legalább 1 billió dollár és magában foglalja a Microsoft és az Apple technológiai óriásokat, valamint a Google vállalatot. A Microsoft piaci értéke 1,27 billió dollár, az Apple piaci értéke 1,38 billió dollár, az Alphabet (Google anyavállalata) piaci értéke pedig kb. 1 billió dollár, jelentette a CNBC. Az Amazon először 2018. szeptemberében vált a trillió dolláros klub részévé. Ennek ellenére értékének egy részét elvesztette az akkori értékhez képest az egynapos kézbesítésbe, az élelmiszerboltba történő szállításba és az Amazon Prime Video streamingbe bekövetkezett jelentős beruházások miatt.

Az Amazon vállat részvényei 1682,2 euróval,098%-os gyengüléssel zárták a hetet.

Frissítések armadája az Oracle-nél

Az Oracle az év első hónapját nem teljesen az új termékeinek bejelentésére szánja, hanem inkább a fontosabb frissítések kivitelezésére. A vállalat 334 javítást adott ki az első napokban, orvosolva több biztonsági hibát rendszerükben. A vállalat statisztikája szerint nagyon minimális a meghibásodott CPU-k száma. A hivatalos bejelentés szerint 94 processzorból csak 1 szenved valamilyen minimális hibában, amit viszont a Patch-ek teljes mértékben orvosolnak. A CPU-k mellett frissítésre került az Oracle WebLogic Server, az Oracle Communications üzenetküldő szerver, az Enterprise Manager Ops Center, az Oracle Application Testing Suite, a Hyperion Planning és a JD Edwards Enterprise One Orchestrator. A vállalat egy közleményben kijelentette, hogy még az idei év júliusáig minden „hibás” termékét lefrissíti, vásárlói beavatkozás nélkül.

Az Oracle részvényei 49,56 eurón áron fejezték be a hetet.

Magyar filmes a Walt Disney történelmében

A Star Wars: Skywalker kora megjelenésével a Disney ismét a legnagyobb játékosa lett a 2019-es box office-nak. A stúdió filmjei a Quartz szerint a filmipar bevételének az USA-ban csaknem egyharmadát adták ki ebben az évben. A Disney + streaming szolgáltatás elindításával a vállalat azt reméli, hogy hasonlóképpen tudja majd uralni a web TV-t is. Míg a Disney hihetetlen növekedése és a Walt Disney által alapított animációs stúdió kialakulása közismert tény, az kevésbé ismert, hogy az egyszer csődbe ment fiatal Walt Hollywoodban egy személynek, Margaret Winklernek köszönhetően érte el az egyik legnagyobb mérföldkövét. Margaret kilencévesként 1904-ben költözött Amerikába Magyarországról. A filmiparban Harry Warner, a Warner Brothers személyi titkárjaként szerzett hírnevet, melynek köszönhetően később saját filmes társaságot alapított. A Felix the Cat menedzsment az első női filmterjesztő volt a férfiak uralta világban. Emellett a Motion Picture Producer Guild első női tagja volt az immáron sikeres üzletasszony. Walt Disney 28 évesen találkozott Margaret-tel, akinek eladta egyik félkész ötletét, az Aliz csodaországban animációs mese filmtekercseit. Margaret Winkler 1500 dollárért szerezte meg a tekercseket, melyből végül az évszázad egyik legsikeresebb meséjét készítette el.

A Walt Disney vállalat részvényei 130,78 eurón zárták a hetet, mára már a cég kapitalizációs tőkéje meghaladja 235,7 milliárd eurót.

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

Új arcot ölt a Starbucks

A Starbucks úgy döntött bebizonyítja, hogy a társaság több, mint egy hagyományos 4 dolláros kávészolgáltató a gazdagok számára. A seattle-i kávé óriás azt mondta csütörtökön, hogy bővíti erőfeszítéseit, hogy több kávézót hozzon létre-és ezzel több munkahelyet teremtsen-a szegényebb környékeken. A Starbucks azt tervezi, hogy 2025-ig 85 üzletet nyit vagy alakít át az Egyesült Államok vidéki és városi közösségeiben. Mindegyik üzlet helyi személyzetet fog felvenni, ideértve az építőipari személyzeteket és a művészeket is, és közösségi rendezvénytermekkel fog rendelkezni. A vállalat együttműködik a helyi önkormányzatokkal az egyes üzletekben induló programok kidolgozása érdekében. Az újabb kávézók a tervek alapján tavasszal nyílnak meg George Prince megyében, illetve Maryland-ben. A Starbucks becslései szerint az üzletek több mint 300 új munkahelyet hozhatnak létre.

A Starbucks vállalat részvényei 4,19% emelkedés után 84,45 eurón zárták a hetet.

Távozik a Caterpillar egyik alelnöke a cégtől

A Caterpillar a napokban bejelentette, hogy Jean Savage, a Felszíni Bányászati és Technológiai Divízió jelenlegi alelnöke kilép a cégtől, hogy egy új vállalatnál folytassa tovább karrierje építését. Az alelnök a Trinity Industries nevezetű szállítástechnikai vállalatnál fog elhelyezkedni, mint vezérigazgató. Savage 2002-ben csatlakozott a Caterpillar-hez, és számos vezető szerepet töltött be a Caterpillar Progress Rail divíziójában, mielőtt 2014-ben az Advanced Components and Systems divízió alelnökévé nevezték ki. Ezen túlmenően az alelnök kilenc évig szolgált a hadseregben katonai hírszerző tisztként. Denise Johnson, a Caterpillar erőforrás-ipari csoport elnöke elmondta: „Köszönjük Jeannek a Caterpillar-ban nyújtott 17 éves szolgálatát. Jean fontos szerepet játszik a Caterpillar bányászati termékek és szolgáltatások fejlesztésében, amelyek célja az ügyfelek biztonságának elősegítése volt mindig is. Nagyra értékeljük minden hozzászólását, és sok sikert kívánunk neki a Trinity Industries új vezérigazgatójaként.”

A Caterpillar vállalat részvényei 132,84 euróval zárták a hetet.

Új irányba halad a Novartis

A Novartis vezérigazgatója, Vas Narasimhan szerint ezen a héten a cégnek lépnie kell, hogy a jelenlegi és a közelgő befektetések mihamarabb megtérüljenek. Ezen erőfeszítéseinek kulcsa a gyógyszerész részleg vezetője, Marie-France Tschudin új víziója, aki új korszerűsítési megoldásokat dolgozott ki a vállalat számára. A múltban a szektor a legegyszerűbb megközelítést alkalmazta a gyógyszerek értékesítésében. A szakértők szerint viszont a gyógyszerészeti marketing már nem elég egy sikeres termék megteremtéséhez, így a jövőben a vállalat inkább a páciens alapú megközelítést fogja alkalmazni, azaz személyre szabott szolgáltatásokkal szeretné fellendíteni az üzletet. Ennek első lépéseként a Novartis Japánban keres partnereket új applikációjuk fejlesztése és népszerűsítése érdekében, melyről a hírek szerint még a napokban beszámolnak.

A Novartis vállalat részvényei 80,19 euróval, kisebb gyengüléssel zárták a hetet.

A McDonald’s teljesen bevette Angliát

Rutland megye, Anglia egyik legkisebb megyéje, évek óta változatos gasztronómiai lehetőségeket kínál: pub ételeket, indiai konyhákat és akár egy Michelin csillaggal rendelkező éttermet. Rutland, egy vidéki terület, amelynek lakossága a legfrissebb népszámlálás szerint körülbelül 37.000 fő. A Halifax bank 2015-ben Nagy-Britannia legjobb életminőségű vidéki térségének nevezte ki a területet. Napjainkig ez volt az egyetlen angol megye, ahol eddig nem volt jelen a McDonald’s. A helyi tanács kedden jóváhagyta a McDonald’s megyei új étterem iránti kérelmét, amely döntést úgy ítélte meg, hogy a környéket sokan Anglia utolsó „kívülálló” területének tartották éttermek szempontjából. A McDonald’s ígéretet tett arra, hogy legalább 65 új munkahelyet fog biztosítani a beruházással. Sok lakos viszont kevésbé örül ezen hírnek, mivel igen sokan tartanak attól, hogy a megye polgárjai így nagyobb eséllyel lesznek elhízottak vagy cukorbetegek.

Miután 2,34%-ot erősödtek a McDonald’s vállalat részvényei 191,68 euróval zárták a hetet.

Vezérigazgató váltás az Unilever-nél keleten

Amir Paracha veszi át az új vezérigazgatói szerepet, aki jelenleg az Unilever Pakisztán ügyfélfejlesztési és értékesítési alelnöke. 2000-ben csatlakozott a szervezethez, miután karrierjét az olaj- és gázipari ágazatban kezdte. Az Unilever-nél az elmúlt húsz év során Amir jelentős szerepet játszott az értékesítés és marketing átalakításában, Pakisztánban, valamint az észak-afrikai és közel-keleti üzletben. A Pakisztán ügyfélfejlesztési és értékesítési ügyvezető igazgatójaként Amir bíztató eredményeket hozott és sikeresen megvalósítva a jövőre összpontosító vízióit. Shazia Syed, az eddigi vezérigazgató az Unilever globális teaüzemének alelnökeként fogja tovább folytatni pályafutását Hollandiában. Shazia pakisztáni hivatali ideje alatt kritikus mérföldkő volt a 120 millió dolláros bővítési projekt sikeres befejezése, amely felszabadította a vállalkozás további gyártási kapacitásait az országban. Szakértők szerint az új vezérigazgató hasonló sikerekkel fogja vezetni az Unilever értékesítési szektorát.

A hír bejelentése után a vállalat részvényei 1,41%-kal emelkedtek meg.

Virtuális applikáció fejlesztése és a Mastercard

A Mastercard a napokban bejelentette egy új kibővített valóság (AR) alkalmazás fejlesztését, mellyel vásárló barátibbá tudják tenni bankkártyáikat. A Mastercard által támogatott hitelkártyával rendelkező vásárlók fotó realisztikus AR élmény révén láthatják, felfedezhetik és hozzáférhetnek a kártya előnyeihez. Ezt nem szabad összekeverni a VR-ral (Virtuális valóság), mivel ezekhez a szolgáltatáshoz nem szükséges semmilyen innovatív szemüveg, hanem a telefon kameráját használva tekinthetünk meg virtuális objektumokat a valóságban. „Az AR dizájn kihasználásával a kártyatulajdonosok könnyen megtalálhatják és felfedezhetik az előnyöket, amelyeket egyébként figyelmen kívül hagynának”-mondta sajtóközleményben Raja Rajamannar, a Mastercard marketing és kommunikációs igazgatója. Mindent, a felbecsülhetetlen értékű információktól a biztonsági előnyökig az alkalmazáson keresztül meg lehet tekinteni, bárhol, bármikor.

A Mastercard vállalat részvényei 291,65 eurón,3,98%-os pluszban zárták a hetet. A Mastercard részvények árfolyama az elmúlt 3 hónap alatt 16,31%-ot, míg az elmúlt három év alatt 188,40%-ot emelkedtek.

 

Global High Yield Bonds vagyonkezelt kötvénykosár

 

A Teva különféle kutatásai

A Teva kutatásai szerint Kanadában a családtagok 36%-a gondozza otthon családtagját. Tehát amikor az izraeli gyógyszergyártó cég megjelent Kanadában a globális márkanevével, úgy döntött, hogy az ápolói és gondozói csoportra összpontosít. A Teva a gondozóknak különböző gyógyszerészeti írásokat jutatott el, majd digitalizálta azt. Később kapcsolatot alakított ki a gyógyszertárakkal. Kanadában a gyógyszertárban adott és ajánlott recept nélküli készítményt jobban elfogadják, mint amit a háziorvos vagy a belgyógyász ír fel. Így a Teva gyógyszervállalatnak szinte könnyű helyzete volt, ugyanis az ápolók 83%-a sem azt a gyógyszert ajánlja, amit a vezető háziorvos ajánl, hanem azt, amit ő talál hatásosnak, illetve amit egy orvos látogató ír fel. A gyógyszertárak gyorsan átvették ezt a programot és a lakosság mintegy 15%-a kezdte el heteken belül vásárolni a Teva termékeit. A gyógyszertárak szeretnék meggyőzni az ápolókat is arról, hogy a páciensek ettől függetlenül az orvosok által felírt gyógyszereket vegyék meg. Viszont a statisztikák azt mutatják, hogy a gondozók, ápolók sok esetben homeopátiás készítményt vásárolnak maguknak gyógyszer helyett. A Teva mindenképpen a tisztességes verseny elkötelezettje és fontos szempont a vállalatnál, hogy a hatóanyagok és mellékhatások legyenek feltüntetve a külső csomagoláson is

A Teva vállalati kötvénye ezen a héten 2,89%-ot emelkedett.

A Jaguár-Land Rover éves jelentése

A Jaguár-Land Rover teljes éves járműértékesítése számaiban 5,9 százalékos csökkenést mutatott egy kihívással teli év után. Az értékesítési teljesítményét igencsak befolyásolta a gyengülő kínai piac és a csökkenő európai kereslet. 2019-ben összesen 557.706 db céges autót értékesítettek, míg a Land-Rover értékesítése 3,8 százalékkal 396.105 darabra csökkent. Jaguár-Land Rover tavalyi eladási számát Kínában 14 százalékos visszaesés sújtotta. Viszont elmondható az is, hogy az elmúlt hat hónapban a vállalat két számjegyű növekedést jelentett Kínában. „Az elmúlt hat hónapban jelentős javulást tapasztaltunk Kínában, ahol a kiskereskedőkkel folytatott intenzív munka meghozta az eredményt, a jelentős folyamatok és termékek fejlesztéseivel együtt vonzóvá kezdett válni a Jaguár-Land Rover a befektetők számára”-nyilatkozta Felix Brautigam kereskedelmi igazgató. Míg 2019 elején a Jaguár Land-Rover bejelentette, hogy munkavállalói kb. 10%-át elbocsájtja költségkímélés miatt, mára inkább strukturális változtatásokat vezetett be. A Jaguár-Land Rover cég az elkövetkezendő időszakban szeretne összegyűjteni további 2,5 milliárd fontot, hogy újra stabilizálja magát a piacon.

A Jaguár-Land Rover kötvények ezen a héten 0,86%-ot emelkedtek.

3,6%-os dollár kamatlehetőség a GAP ruházati cégnél

A ruházati cég nők, férfiak és gyerekek részére árusít lezser ruházatot, kiegészítőket, valamint szépségápolási cikkeket. A The GAP cég USA-ban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Írországban és Japánban rendelkezik üzletekkel. 2011-ben a vállalat 1,25 milliárd USD-ben bocsátott ki kötvényeket, hogy fedezze a beruházásait. Eközben a vállalat fejlődött. Jelenleg a GAP vállalat részvényesinek évi 5,35%-os osztalékot fizet és 6,16 milliárd eurós kapitalizációs tőkével rendelkezik. 2011-ben 2000 USD-s árfolyamon bocsátotta ki kötvényeit 5,95%-os kamattal. Gap 5,95%-os kötvény lejárata pedig 2021.04.15. lett. A GAP ruházati cég támogatja a gazdálkodókat, ugyanis a vállalat célja a minőségi gyapot felhasználása. A GAP emiatt sokat támogatja a fenntartható életet és az ivóvíz fenntartást, ugyanis egy farmer átlagos vízfelhasználása akár 1600 liter is lehet. Ebből a vízfelhasználásból a farmerek kb. 64%-ot használnak gyapot termesztésre. A Bloombergnek a GAP Inc. ügyvezető igazgatója, Art Peck arról nyilatkozott, hogy a cég az idei évben mintegy 5%-ban újrahasznosított gyapotot tartalmazó farmert tervez és készít a piacra. A GAP azt tervezi, hogy 2020-ban leválasztja az Old Navy-t és más márkáit a vállalat struktúrájából. Viszont tőkeerőt nem csökkent és nem bocsát ki ehhez új kötvényeket. Nemrég a GAP ruházati áruház éves jelentéséből kiderült, hogy a GAP saját tőkéjének megtérülése 22%-os volt az elmúlt évben. Ez azt jelenti, hogy minden 1 dollár értékű saját tőkéjénél 0,22 dollár nyereséget generált. A GAP nyeresége az elmúlt egy év alatt 811 millió amerikai dollár lett. Azóta elmondható az is, hogy a GAP sokkal jobb értékesítési kiskereskedelmi számokkal rendelkezik, mint hasonló iparának átlaga.

A GAP 2011-ben kibocsájtott kötvénye jövő év áprilisában jár le és még mindig nettó 3,6%-os kamatot fizet a befektetőik részére fixen.

A Procter&Gamble kötvénye biztonságot nyújt a befektetőknek

A Procter&Gamble Co. (rövidítve:P&G) egy amerikai fogyasztási cikkeket gyártó multinacionális vállalat, amelynek központja Ohio államban, Cincinnatiben található. A vállalatot 1837-ben alapította a brit származású amerikai William Procter és az ír-amerikai James Gamble. A Procter&Gamble cég jelenleg is világszínvonalon ismert termékeket gyárt és forgalmaz tisztítószerek és a testápolási, illetve higiéniai termékek kategóriáiban. Termékei közt megtalálhatóak az Always, a Braun, Ariel, Duracell, Gillette, Fusion, Head&Shoulders,Oral-B, Old Spices. Ma a P&G több mint 300 márkát forgalmaz 160 országban, közel 5 milliárd fogyasztónak.

1837-ben az új vállalkozást Gamble, mint szappanfőző, sógorával, William Procterrel összefogva indította el. 1887-ben már nevet szerzett a cég, akkor a munkásosztálynak az alapító unokája részvényeket osztott egy esetleges zavargás megállítása miatt. 1890-re a P&G már több mint 30 különféle szappant gyártott. Az újfajta reklámozás, többek között az országos magazinokban megjelenő egész oldalas, színes reklámok eredményeképpen folyamatosan nőtt a P&G szappanok iránti igény.1924-ben már kérdőívek és adatok után tudatosan adta el termékeit. Azon gondolkodott a cég felső vezetése, hogy megértse a fogyasztói igényeket és kielégíthesse azokat termékeivel, amelyek megkönnyítik az emberek hétköznapjait. 1939-ben csupán öt hónappal a televízió amerikai megjelenése után, a Procter&Gamble már TV reklámban hirdette Ivory nevezetű szappanját, az első televíziós baseballmeccs-közvetítés alatt. 1945-re a cég közel 350 millió dolláros üzletté nőtte ki magát, termékei az Egyesült Államokban és Kanadában is nagy népszerűségnek örvendtek. Az 1950-es években a vállalat egyre erőteljesebben koncentrált a nemzetközi terjeszkedésre: elsőként Mexikóban, majd Japánban és Európában is forgalmazni kezdte termékeit. 1991-ben a Procter&Gamble megnyitotta első irodáit Magyarországon, a korábbi Csehszlovákiában, Lengyelországban valamint Oroszországban. 2000-ben Magyarországot választották Közép-Európa régiós központjának. 2011-ben megalakult a Procter&Gamble Central Europe régió, mely kilenc országot ölel fel, köztük Magyarországot.

A Procter&Gamble cég 1996 februárja óta található meg az amerikai tőzsdén. Akkor még 15 eurós részvényárfolyamon került a tőzsdére, ma ugyanez már 114,45 euró. Mindeközben a vállalat a S&P100 és az Amerika 500 legnagyobb vállalatait rangsoroló S&P500 közé került. Jelenleg a cég piaci kapitalizációs 285 milliárd euró. A cég magas osztalékot, 0,67 eurót fizet negyedévente befektetőinek. De 2018-ban a vállalatnak szüksége volt tőkére, így 8%-os kamatra kötvényt bocsájtott ki, ami 2024 szeptemberében jár le.

Azóta mivel a vállalat teljesítménye kiváló, így emelkedett az árfolyama, de így is nettó 1,758%-os kamatot fizet lejáratig dollárban.

Küldjön üzenetet!