A Jaguár-Land Rover teljes éves járműértékesítése számaiban 5,9 százalékos csökkenést mutatott egy kihívással teli év után.

Az értékesítési teljesítményét igencsak befolyásolta a gyengülő kínai piac és a csökkenő európai kereslet. 2019-ben összesen 557.706 db céges autót értékesítettek, míg a Land-Rover értékesítése 3,8 százalékkal 396.105 darabra csökkent. Jaguár-Land Rover tavalyi eladási számát Kínában 14 százalékos visszaesés sújtotta. Viszont elmondható az is, hogy az elmúlt hat hónapban a vállalat két számjegyű növekedést jelentett Kínában.

„Az elmúlt hat hónapban jelentős javulást tapasztaltunk Kínában, ahol a kiskereskedőkkel folytatott intenzív munka meghozta az eredményt, a jelentős folyamatok és termékek fejlesztéseivel együtt vonzóvá kezdett válni a vállalat a befektetők számára”-nyilatkozta Felix Brautigam kereskedelmi igazgató. Míg 2019 elején a vállalat bejelentette, hogy munkavállalói kb. 10%-át elbocsájtja költségkímélés miatt, mára inkább strukturális változtatásokat vezetett be. A cég az elkövetkezendő időszakban szeretne összegyűjteni további 2,5 milliárd fontot, hogy újra stabilizálja magát a piacon.

A vállalat kötvények ezen a héten 0,86%-ot emelkedtek.

Küldjön üzenetet!