Egyedi részvények

Miért is érdemes az Adidas részvénybe hosszútávra fektetni

By 2019.10.28. július 2nd, 2020 No Comments
Az Adidas egy német sportszergyártó cégcsoport, amelyhez az Adidas mellett a Reebok és a Taylormade márka is tartozik.

A cég székhelye 1994-től kezdődően a németországi Herzogenaurach-ban található. A vállalkozást az első világháború után a két Dassler fivér, Adolf és Rudolf alapította. Itt készíti el Adi Dassler első cipőjét, Adi első cipője egy vászonból készült futócipő, mely akkor két márkába került. Adi Dassler három elvet követett munkája során: olyan cipőt alkotni, mely maximálisan kielégíti az adott sport és sportoló igényeit, megvédeni a sportolókat a lehetséges sérülésektől és mindezek mellett tartós, kiemelkedő minőségű terméket készíteni. 1952-ben készítették el az első sporttáskát, 1963-tól indult meg a labdák gyártása, amelyek 1970 óta minden jelentős labdarúgó esemény hivatalos labdája.

A vállalkozás 1989 óta részvénytársasági formában működik.

6 évvel azután, hogy a családi vállalkozásból részvénytársaság lett, az Adidas-t bevezették a tőzsdére. Az Adidas részvény az egyik legérdekesebb új kibocsátás a német tőzsdén. Adidas 1995-ös értéke, bejegyzéskor 9 euró volt (akkori ugyan még márka volt), majd innen indult hatalmas fellendülése. 1998.áprilisában pedig már 42 euró volt az Adidas részvény árfolyamértéke. 2006 májusa óta a cég hivatalos neve Adidas AG. 2006. január 31-én hozták nyilvánosságra a Reebok átvételét, amellyel a cégcsoport forgalma kb. évi 9,5 milliárd euróra nőtt. Az Adidas három fő piacán (Nyugat-Európa, Észak-Amerika, Kína) is erőteljesen pozitív trend figyelhető meg a sportruházati iparágban. A részvénytársaság az utóbbi években látványosan meg tudta lovagolni a pozitív trendet, amely a főbb számainak dinamikus növekedésén is tetten érhető.

A legnagyobb riválisához, a Nike-hez képest csaknem 20 százalékkal alacsonyabb P/E értékeltségen forog a részvény, miközben a kilátások kedvezőbbek. Ugyanakkor októberben jelent meg az a hír, hogy az Adidas sportruházat-óriás új rendszert vezet be az ügyfelek régi vagy nem kívánt ruháinak tisztítására Adidas utalványok ellenében. A kezdeményezés célja a divatipar növekvő hulladékmennyiségének kezelése, figyelve a környezet védelmére. Az Adidas vállalat augusztusi második negyedéves jelentéséből kiderült, hogy 4 százalékkal 5,51 milliárd euróra emelkedtek a vállalat eladásai, kissé elmaradva az elemzői várakozásoktól. Ennek az oka, hogy a labdarúgáshoz kötődő cikkek iránti kereslet a várthoz képest a tavalyi világbajnokság óta visszaesett.

Jelenleg az Adidas kapitalizációs tőkéje 57,6 milliárd euróra rúg, a vállalat 1,22%-os osztalékot fizet ki évente. Az Adidas részvényeinek értéke 1995 óta átlag 50,16%-ot emelkedett, míg az utóbbi 3 év alatt több, mint 80%-ot menetelt az árfolyam.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá