A Home Depot Inc. vagyis ahogy ismerik a Home Depot az Egyesült Államok legnagyobb háztartási kiskereskedője, amely háztartási eszközöket, építőipari termékeket és szolgáltatásokat értékesít.

A társaság székhelye Atlanta. A társaság több telephelyet működtet az Egyesült Államok területén valamint, Puerto Ricoban, Guamban és az amerikai Virgin szigeteken, illetve Kanada 10 tartományában és Mexikóban egyaránt.

A cég alapítása 1979-re vezethető vissza, akkor kedvezményes élelmiszerboltot és egyéb háztartási osztállyal nyitottak meg két üzletet. Részvényeinek első nyilvános kibocsátása 1981. szeptember 22-én történt meg. Akkor a cég törzstőkéje elérte a 4093 millió dollárt. A vállalat 1984. április 19-én csatlakozott a New York-i Értéktőzsdéhez. 1989-ben a Home Depot lett az Egyesült Államok legnagyobb kiskereskedelmi háztartási bolthálózata, amely meghaladta az akkor vezető Lowe üzleteit. 1991-ben elindították az EXPO nevű, minőségi lakberendezési cikkek értékesítését, illetve ajtók-ablakok, majd a szőnyegek árusítását is.

Mára a Home Depot cég kapitalizációs tőkéje eléri a 211,2 milliárd eurót és üzleteik megtalálható Kínában is.

A Home Depot a legújabb jelentésében ugyan zsugorodásról beszél, mégis a jelentéséből kiderül, hogy a cég 2291 kiskereskedelmi üzlettel büszkélkedhet. A vállalat jelenleg 108,2 milliárd dolláros éves árbevételről és 11,1 milliárd dolláros negyedéves bevételről számolt be.

A cég a visszaeső forgalma miatt viszont átalakításokat tervez és igénybe vette a Savanna Prescriptive Analytics szolgáltatását, amely segít a kiskereskedelmi szolgáltatások analizálásában és megoldást ad cégeknek a további nyereségek fenntarthatóságában.

A cég részvénye az elmúlt egy év alatt 8,63 százalékot, míg az utóbbi 3 év alatt 51,76%-ot erősödött.

Richard McPhail vezérigazgató szerint a fejlődében sokat segített Carol Tomé pénzügyi igazgatónő az új ötleteivel.”Neki köszönhető a fürdőszoba szalonok megújulása és annak az ötlete, hogy ingyen kávét biztosítunk minden bútor és fürdőszoba szalonunkban.” Az Amazon és a Home Depot között a különbség a vezérigazgató szerint „az emberközpontúság és az, hogy minden boltjuk akadálymentesített és ügyfeleik 45%-a konkrét termékért megy be, pontosan tudja, hogy mire számíthat a boltjaikban és több szuper áruval mehet haza.”

A Morgan Stanley elemzői szerint a Home Depotban még mindig van fantázia, mivel egy magas osztalékfizető részvény, amely közép és hosszú távú vásárlásra egyaránt ajánlatos.

Küldjön üzenetet!