A Daimler megy elõre, mint a gõzhenger. Az autógyár eladásai erõsen emelkednek. Ehhez még számos új modell csatlakozik. A Daimler AG folytathatja a felfelé ívelõ pályát. A modelloffenzíva különösen jót tehet a részvényesek számára. A visszatesztek folyamán érdemes lehet vételekben gondolkodni.

Technikai oldal

Mi történt? Tipikus zuhanást láthattunk a Daimer AG tõzsdei jegyzéseit nézve a 2008-ban kirobbant subprime válság során. Az árfolyam a közel 80 eurós csúcsról 20 euró alá zuhant. A fordulat 2009 márciusában jött el, amikor a vevõk átvették az irányítást. A bikák lendülete 37 euróig röpítette a papírt ugyanebben az évben, majd 2010 sem volt rossz év az autógyár részvényei számára, amikor 55 euró környékén is forogtak a papírok. A technikai indikátorok jelzéseinek megfelelõen a 2011-es év elejére a kurzus jelentõsen túlvetté vált és ennek megfelelõen komoly korrekció indult, amely során a medvék tombolása 30 euró alá küldte az árfolyamot. A feketével jelölt emelkedõ trendvonal elég erõs támasznak bizonyult, a kurzus 2012-ben többször megközelítette azt, de a piac tiszteletben tartotta az említett támaszvonalat. A kurzus feltámadása egyértelmûen 2013-ra tehetõ. Tavaly áprilistól egy emelkedõ trendcsatorna alakzat formálódott, amely napjainkig érvényes maradt. A Daimler árfolyama 71 euró fölötti csúccsal ünnepelt, és még így is a 2007-es jegyzések alatt helyezkedett el.

Mi várható? A luxusautógyár árfolyama stabilizálódott az 50 és 200 napos mozgóátlagok fölött, amely alapján optimisták lehetünk. A növekvõ trendnek megfelelõen az emelkedés valószínûbb lehet. Ha az árfolyam képes az emelkedõ trendcsatornában maradni, akkor idén mindenképpen újabb csúcsot láthatunk. Reális lehet a 80 eurós álomszint megközelítése vagy akár meghódítása is. Elbizonytalanodásra adhat okot a technikai indikátorok együttes eladási jelzése, amely a közelmúltban számtalanszor megtörtént. Az RSI oszcillátor magas értékei mellett az MACD és SLow Stochastic eladási szignálját emelhetjük ki. Az elmúlté években komolyabb korrekcióktól sem volt mentes az árfolyam fejlõdése, az utóbbi egy évben azonban komolyabb visszateszt nem történt. Ezt támaszthatja alá, hogy a kurzus jelentõsen eltávolodott a mozgóátlagoktól. Fontosabb támaszvonalak sorrendben: emelkedõ trendcsatorna alsó támaszvonala, 50 napos mozgóátlag vonala, 61,8%-os (54,77) és 50% (47,60) Fibonacci szintek, 200 napos mozgóátlag vonala, feketével jelölt emelkedõ trendvonal.

A sztori

Egy jó adag önbizalommal lépett fel Dieter Zetsche a Dailer AG április 9-én tartott közgyûlésén. A részvény árfolyama az elmúlt egy évben 65%-al emelkedett. Összehasonlításképpen: A BMW kurzusa 35%-al, a VW jegyzések 29%-ak lettek kövérebbek. Tény: Zetsche nagyszerû munkát végzett. „Ugyanazzal a tempóval kezdünk, mint ahogyan a 2013-as évet befejeztük.½- foglalta össze az aktuális helyzetet a cég elsõ embere. A részvény és az üzlet fejlõdése egy dolog, de Zetsche közelebb került a nagy rivális Audihoz és BMW-hez. Éppen ezért sok minden van a Daimler menedzser eszköztárában. „Új ügyfeleket akarunk megnyerni.” A pekingi autókiállításon április 20-án már ott volt az új crossover, amely egy kupé és egy terepjáró keveréke. Eddig a konkurens BMW-nek volt hasonló modellje az X6-ban testet öltve. Már márciusban prezentálták az új Mercedes GLA terepjárót. De ez csak a kezdet. A Daimler 2020-ig összesen 12 új modellt szeretne piacra dobni. Persze nagyon jók a Merci számai. Az utolsó három hónapban 13,5%-al nõtt az értékesítés az elõzõ év hasonló idõszakához viszonyítva. Ehhez hozzájárult, hogy az európai autópiac javul, a kínai pedig virágzik. És itt ki kell emelni: kiépítették Kínában a kereskedõi hálózatot. 

Szólj hozzá