Az American Airlines Inc. egy amerikai légitársaság. Leányvállalata az American Eagle regionális beszállító repüléseket végez a nagyobb repülőtereken.
A repülésből befolyó összegeket nézve a cég második a listán, az Air-France-KLM mögött. Az American Airlines vezetése a texasi Fort Worth-ban található meg.
Az American Airlines vállalatot 1920-ban alapították független légitársaság szövetségeként. 1930. január 25-én életre hívták az American Airways közös társaságot. Ekkor még a Bostonból és New Yorkból Chicagóba és onnan Dallasba vezető légi utakat kötötték össze, illetve Dallas és Los Angeles közt jártak a cég repülői. 1934–ben Errett Lobban Cord megvette a társaságot és átkeresztelte American Air Linesra. A második világháborúban a légitársaság sok csapatszállítást végzett. Ma is azokhoz a társaságokhoz tartozik, amelyeket a Pentagon csapatszállításokkal bíz meg. Az első turbólégcsavaros repülőgépe a Lockheed L–188 Electra volt, amellyel az American Airlines megszerezte hírnevét. 1959. január 25-én a vállalat a légiflottájába Boeing 707-es gépeket vásárolt meg. 1984-ben az American Airlines a MD-82-es gépek fő vevőjeként jelent meg a légiflotta piacán. Az American Airlines a mai napig a legnagyobb és legfontosabb üzemeltetője az MD-80 sorozatnak.
Az 1960-as évek elején az American Airlines az IBM céggel együtt kifejlesztette a Sabre nevű első elektronikus jegyfoglalási rendszert.
1981-ben a légitársaság egy olyan programot hozott létre, amellyel az összes légi közlekedési vállalattal együttműködve megkönnyítették a manőverezést, a közlekedést a pilótáknak. Az AAdvantage-Programot ma is a legtöbb légi közlekedés szereplő használja repüléskor. A munkaterhelés, a költségeket és az árak menedzselését is forradalmasította az AA programja. 1999-ben az American Airlines lett az alapító tagja az Oneworld nevű repülőtársaságok szövetségének. 2001 áprilisában felvásárolta a csődbe ment Trans World Airlines (TWA) légitársaságot. 2009. augusztus 25-én landolt az első Airbus A300-600R gépe a John Fitzgerald Kennedy nemzetközi repülőtéren. 2020 januárjában az American Airlines légiflottája a regionális társaságokkal együtt 925 repülőgépből állt.
A Covid-19 vírus miatt több légitársaság jelentett anyagi gondokat az elmúlt hónapban.
Az American Airlines ezen a héten jelentette be, hogy a légi közlekedés hirtelen visszaesése miatt a társaság több mint 2,2 milliárd dollárt veszített 2020 első negyedévében. Ugyanakkor a United Airlines 1,7 milliárd dolláros veszteséget jelentett. Kevés iparág szenvedett olyan súlyosan a világjárvány miatt, mint a légitársaságok, mivel az utasok száma az elmúlt két hónapban 95%-kal csökkent. A Delta Air Lines a múlt héten 534 millió dolláros veszteségről számolt be az első negyedévben. A hét elején viszont a Southwest 94 millió dollár veszteséget jelentett. De eddig a legnagyobb veszteséget az amerikaiak légierő szenvedte el. Az American Airlines társaság szerint napi 70 millió dollár készpénzt égetnek el az utas hiány miatt. „Légitársaságunk és az iparunk még soha nem találkozott ilyen jelentős kihívással”-nyilatkozta ezt Doug Parker American Airlines elnök.
Úgy néz ki, hogy az American Airlines 5,8 milliárd dollár összegű szövetségi támogatást kaphat, amit a pilóták, a légiutas-kísérők, a szerelők, és más alkalmazottak fizetésére kell költeni.
Ezenkívül a légitársaság 4,75 milliárd dolláros állami kölcsönt kért a felszínen maradás érdekében. Mindkét támogatási formát a CARES törvénynek nevezett koronavírus-gazdasági segélycsomag révén bocsátották rendelkezésre, amelyet a kongresszus a múlt hónapban hagyott jóvá. A költségek csökkentése érdekében a légitársaság áprilisban és májusban 80%-kal, júniusban pedig 70%-kal csökkenti tevékenységét.
Az American Airlines 10,75 dolláros részvényei alacsony áron vásárolhatóak meg, így ez hosszútávon egy jó lehetőség. A légiközlekedés dinamikusan fejlődött és lehetséges, hogy a magas kockázat mellett ez a jövőben is folytatódik.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →