Az e-kereskedelem volumenének serkentése érdekében a kínai Alibaba csoport online vásárlási fesztivált indít 1 milliárd jüan (144 millió dollár) összeg értékben a koronavírus gazdasági hatásának a „kiegyenlítésére”.
Az előző héten a globális járvány jelentős hatást fejtett ki a piacra, melyre még a szakértők sem voltak felkészülve. A döntés akkor fogalmazódott meg, amikor a vállalat ráeszmélt a fogyasztói kiadások csökkenésére Kínában, amely továbbra is „félig karantén állapotban” van a koronavírus járvány következményeként. Az online kiskereskedelmi óriás az összes Kínában online vásárolt és eladott áruk kétharmadát teszi ki. A cég korábbi, november 11-i bevásárló fesztiválja-a Singles Day-rekordszintű 268 milliárd jüan (38,3 milliárd dollár) bevételt hozott. A szakértők viszont az említett globális probléma miatt kevésbé optimisták a most tervezett fesztivállal kapcsolatosan.
Mindeközben a vállalat és a leányvállalata, az Alibaba Health Information Technology bejelentette, hogy olyan mesterséges intelligenciát (AI) fejlesztett, ami komputertomográf-felvételeket elemezve másodpercek alatt képes felismerni a koronavírusos megbetegedést. Az Alibaba vezetői szerint a mesterséges intelligencia 96%-os pontossággal dolgozik és másodpercek alatt képes több adatokat feldolgozni. A mesterséges intelligencia 15 másodperc alatt akár 300 képet és tesztet is letud futtatni, amiből ez a fajta alkalmazás képes elkülöníteni a koronavírusos megbetegedést más tüdőbetegségektől. Azt az Alibaba szóvivőjétől megtudhattuk, hogy eddig három kínai tartomány több mint száz kórházában alkalmazták az Alibaba AI nagyobb sikerekkel.
A vállalat részvényei ezen a héten 2,4%-ot korrigáltak, míg az elmúlt egy év alatt 9,66%-ot emelkedtek.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →