Az utóbbi időben Európában erősödik és utat mutat az elektromos autó iránti fogékonyság.
Több autógyártó már nem is fektet hangsúlyt a hagyományos autóinak az értékesítésére, hanem inkább az elektromos járművek népszerűsítését és fejlesztését vették célba. Ez azt eredményezte, hogy meg kell kezdeni Európában a tömeges akkumulátor gyártást, amire jelenleg szinte csak egyetlen vállalat alkalmas. Ez a vállalat az LG Electronics cég lengyelországi leányvállalata az LG Chem Wroclaw. Viszont a friss hírek alapján ez nem megy teljesen zökkenőmentesen az LG-nek. Ráadásul ezt a hiányt most más cégek szenvedik meg különböző autóiknál, mint a Land Rover a Jaguar I-pace gyártásánál. A Jaguar-on kívül a Mercedes és az Audi is innen kapja meg a szükséges alkatrészt, így azért náluk is jelentős gondok léptek fel az utóbbi időben.
A hírek alapján a Mercedes EQC is emiatt késett, mivel 2019-ben szállítási nehézségek miatt a gyártó nem tudta eljuttatni a céghez az akkumulátorokat.
Az I-Pace gyártása viszont teljesen leállt, ami nagymértékben ronthatja a vállalat első elektromos járművének népszerűségét a piacon. A Jaguar egyszer már megpróbálkozott egy másik akkumulátorgyártó vállalattal, a Samsung SDI-vel, viszont ezen akkumulátor fajták nem kompatibilisek az I-Pace-hez. A Jaguár I-Pace-nél a leírásban már olvasható, hogy az I-Pace akkumulátora 90 kw kapacitású nagy energiasűrűségű lítium-ion cellákból épül fel. Tudni kell, hogy a Jaguar I-Pace tisztán elektromos meghajtású, akkumulátoros gépkocsi, amely több vásárló számára élvezetesen vezethető. Azt is elmondhatjuk, hogy a Jaguar I-Pace a világ legintelligensebb ötszemélyes sportautója.
A Jaguár tulajdonosa, a Tata Motors részvényei a héten 2,7%-ot korrigáltak.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →