A labdarúgó világbajnokság környékén felreppentek a pletykák, miszerint érdemes vásárolni a legnagyobb beszállításokat bonyolító sportszergyártó részvényeit a hatalmas megrendelések miatt. A vb láz lecsengése után  nézzük át, hogy tényleg megérte-e adni a szóbeszédnek és ha igen, mennyire volt szükség a jó idõzítésre!

A megrendelések méretét illetõen igazak voltak a híresztelések, ráadásként az már a végsõ mérkõzés elõtt eldõlt, hogy az Adidas a döntõ valódi nyertese, ugyanis a német illetve az argentin csapat is egyaránt a német sportszergyártó mezeiben lépett pályára. Külön eredménynövelõ tényezõ, hogy a vb hivatalos labdáját is Õk szállították, amelybõl 14 millió darabot terveznek értékesíteni, valamint a játékosok javarészének a cipõin is az Adidas logóval találkozhatunk. A világbajnokságnak köszönhetõen rekord árbevételre tehet szert a cég, pontos számokhoz még augusztus 7-éig kell várnunk, a cég ekkor teszi közzé a negyedéves jelentését.

Technikai oldal

Mi történt? A grafikon éles ellentétben áll az elõzõekkel, miközben az indexek folyamatosan ütötték az új csúcsokat, addig az Adidas árfolyam meredeken esik év eleje óta. Januárban másodjára is nekiment a 93 eurós szintnek az árfolyam, de a lendület nem bizonyult elégségesnek a további emelkedéshez, így megkezdõdött a profitrealizálási idõszak, amely eddig 22.2%-os esést hordozott magában

 

Mi várható? Az indikátoron kezdenek mutatkozni a megtorpanás jelei, ez azonban kevés még a technikai alapú vételekhez. Az MACD már minimálisan elkezdett emelkedni, az RSI pedig a túladott szintjérõl pattog vissza, ám egyelõre nagy felfutás nem tudott bekövetkezni. Az 50 és a 200 napos exponenciális mozgóátlagok viszont még nem közelítenek egymáshoz, így egyelõre még vegyes képet mutatnak technikai tárház eszközei az elõrejelzésekben.

Összegzés

Különösen igaz volt az utóbbi idõszakban az Adidas sportszergyártó ármozgására a híres tõzsdei mondás: „Buy the rumor sell the news!”, azaz vedd meg a pletykát add el a hírt. Aki a vb lázból következett felfutásra spekulált akkor tette jól, ha már tavaly õsszel betárazott és januárban, fél évvel a bajnokság kezdete elõtt borította a piacra a pakettjét. Aki késõn kapcsolt és csak a vb alatt tartotta a papírokat, 7.27%-os veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.  

Amiért rövidesen mégis fantázia lehet a német vállalatban, az a közelgõ gyorsjelentés ténye, amelyben könnyen meghaladhatják a számok a várakozásokat. A tapasztalatokat mindenestre ajánlatos nem elfelejteni, négy év múlva felfrissíteni és már jó elõre betárazni a világbajnokságból várhatóan profitáló cégek papírjaiból. 

Szólj hozzá