e-mobilitás

A Volkswagen tervei nem úgy alakultak, ahogy arra számítottak

By június 25, 2019 július 2nd, 2020 No Comments
2025-re három millió akkumulátor kell majd a Volkswagen-nek, hogy a villanyautóikat ne lábbal kelljen hajtani a vásárlóknak. Ez igen nagy kiadást jelent a cég számára, ha külsős vállalattól akarja beszerezni az akkumulátor packokat, így logikus volt, hogy a Volkswagen elgondolkodik a saját gyár építésén.

Itt jön képbe a koreai LG Chem akkumulátor vállalat, ami a mai napig szolgáltatja a Volkswagen-nek az elektromos autókhoz elengedhetetlen alkatrészt. A Gigafactory ötlete negatívan érintette a koreai céget, mivel elveszítenék egyik legnagyobb bevételforrásukat. Miután ráeszméltek, hogy a német cég már az SK Innovaton koreai céggel tárgyal az építmény terveiről, rögtön bedobtak egy “visszautasíthatatlan ajánlatot”. Szimplán megfenyegették őket, hogy ha belekezdenek a gyár kiépítésébe, akkor kereshetnek új beszállítót.

Herbert Diess, a Volkswagen csoport elnöke megerősítette, hogy igaz az Automotive News Europe tájékoztatása, miszerint nagyon közel került a Ford és a Volkswagen vállalat ahhoz, hogy a jövőben együttműködjenek az elektromos és önvezető autózás területén. Wolfsburgban állítólag 500 felsővezető előtt kijelentette, hogy a Ford-dal folytatott tárgyalásaik jól haladnak és közel vannak a sikeres lezáráshoz. A Ford-dal történő együttműködés keretében ráadásul könnyen lehet, hogy a Volkswagen is befektet majd az Argo AI vállalatba, amelybe az amerikai autógyártó már 2017 elején beszállt.

Szólj hozzá

Küldjön üzenetet!