A globális összehasonlítható bolti eladások 2%-kal, az Egyesült Államokban az azonos boltok eladásai pedig 6%-kal estek vissza a negyedik negyedévben. A kritikus növekedési piacnak számító Kínában az eladások 14%-kal estek vissza a versenynyomás és a gazdasági feltételek hatására. E kihívások ellenére a Starbucks teljes bevételének 1%-os növekedéséről számolt be, 36,2 milliárd dollárra az év során, ami az alacsonyabb tranzakciós volumeneket ellensúlyozó áremelkedéseknek köszönhető.

A vállalat stratégiai újrakezdésen megy keresztül új vezérigazgatója, Brian Niccol vezetésével, aki bevezette a „Vissza a Starbucksba” tervet. Ez a kezdeményezés a vállalat gyökereihez való visszatérést hangsúlyozza azáltal, hogy a barátságos kávéházi élmények megteremtésére és a kézműves italok előtérbe helyezésére összpontosít. A Starbucks emellett 0,57 dollárról 0,61 dollárra emelte a negyedéves osztalékát.

 

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá