Charles Goodyear-t régóta foglalkoztatta a gumi, mint anyag. Meggyõzõdése volt, hogy egyszer majd nagyon sokan fogják használni. Sokáig kísérletezett, míg a véletlen sietett segítségére. Egy este éppen kénnel kezelte kísérleti gumiját, amikor váratlanul beállított élete párja. Goodyear ijedtében a forró kályhába rejtette a gumi darabot. Amikor órák múlva visszatért, döbbenten látta, hogy egy rugalmas, tartósnak látszó anyagot tart a kezében.
Charles Goodyear
Felfedezése sajnos nem segített rajta. A nagy gyárak ellopták szabadalmát, hiába perelt érte. Hatvan éves korában hatalmas adósságot hátrahagyva halt meg. Ezzel ért véget a vulkanizált gumi történetének elsõ fejezete. Egészen 1898-ig várni kellett a Goodyear históriájának második fejezetéig. Charles Goodyear már rég halott volt, amikor beköszöntött az automobil korszaka. Ekkor nyílt meg az elsõ gyár az Ohio béli Akronban. A gyárat Frank Augustus Seiberling alapította 3.500 dolláros kölcsönbõl és a Goodyear Tire&Rubber Company nevet adta neki Charles Goodyear tiszteletére.
A fiatal Frank Augustus Seiberling
Seiberling meglehetõsen határozott és kitartó egyéniség volt. A kis ohioi városkát hamarosan a gumi fõvárosává tette.
1906-ban Seiberling a vállalat negyedik elnöke lett, és ezt a posztot 1921-ig töltötte be. A kis napoleon, ahogy Seiberlinget kedvesen becézték, rendkívüli vállalkozó kedvvel és nagy szociális érzékenységgel volt megáldva. Több millió dollárt adományozott Akron városának jótékony célra, és oroszlánszerepe volt az akroni egyetem létrehozásában. 1912-ben kísérletet tett egy transzatlanti léghajó járat elindítására, de a léghajó felrobbant és a legénység odaveszett.
Goodyear léghajót az USA haditengerészet szolgálatára gyártotta, viszont a léghajó projekt így tragikus véget ért, de ha emberek utaztatására már nem is használnak léghajót, az egyik leg figyelemre méltóbb reklámhordozó lett.
A válság a Goodyeart is alaposa megtépázta. 2009-re 5 dollár közelébe esett az árfolyam. Az elmúlt négy esztendõ alatt a papírok értéke megnégyszerezõdött, jórészt köszönhetõen a gépkocsi ipar fellendülésének. Az elemzõk a papírokiat nagy többséggel vételre illetve tartásra ajánlják 10%-s hozamot vizionálva.