A Henkel AG ipari, kereskedelmi, és vegyi termékeket állít elő.
Fritz Henkel 140 évvel ezelőtt, 1876. szeptember 26-án alapította meg két üzlettársával együtt a Henkel&Cie vállalatot a németországi Aachenben. A Henkel mára közel 50 ezer főt foglalkoztató globális vállalattá alakult, melynek éves árbevétele meghaladja a 18 milliárd eurót, és többek között olyan jól ismert nemzetközi márkák tartoznak a portfóliójába, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite.
A 28 éves Fritz Henkel, kereskedői pályafutását egy általános mosószerrel kezdte, amit ő maga készített. 1878-ban hatalmas sikert ért el a „Henkel’s Bleich-Soda” névre keresztelt márkatermékével, amelyet már külföldre is exportált. 1907-ben két fiával együtt bevezette a világ első „önműködő” mosószerét, a Persilt a piacra. A vállalat 1922-ben kezdett el ragasztókat gyártani saját felhasználásra, majd egy évvel később ezek már kereskedelmi forgalomban is megjelentek. Az üzletág mára a világ vezető ragasztó, tömítőanyag és felületkezelő anyagok szolgáltatója lett. Dr. Konrad Henkel, Fritz Henkel unokája és az igazgatóság 1961 és 1980 közötti elnöke alatt vált a Henkel egyre nemzetközibbé. A vállalat piacvezető lett Európában, de Japán, Latin-Amerika és az Egyesült Államok piacain is megjelent. Mára a Henkel mintegy 170 helyszínen folytat termelést világszerte, és árbevételének több mint 85 százaléka keletkezik Németországon kívül. A Henkelnek jelenleg két gyára van Magyarországon.
A Henkel részvény sikertörténetét jól mutatja a Henkel fejlődése: az 1985-ben 4,7 milliárd eurónak megfelelő árbevétel a 2015-ös pénzügyi évben 18,1 milliárd euróra nőtt.
A részvénykibocsátás pedig további mozgásteret adott a vállalatnak a növekedésre. A legnagyobb akvizíció a Henkel eddigi életében 2008-ban történt, amikor a vállalat a National Starch ragasztás és elektronikai üzletágát vásárolta fel. Az akvizíció jelentősen megerősítette az Adhesive Technologies üzletágat, amely globális piacvezető a ragasztóanyagok, tömítőanyagok és felületkezelők terén. Az elmúlt évtizedekben további három fontos felvásárlás alakította a Henkel történetét: a Schwarzkopfot 1995-ben, a Loctite-ot 1997-ben és a Dialt 2004-ben vásárolta meg a Henkel. A három legerősebb márkájával-Persil, Schwarzkopf és a Loctite – a Henkel teljes árbevétel elérte a mintegy 6 milliárd eurót 2015-ben. A Henkel volt az egyik első cég Németországban, amely fenntarthatósági jelentést tett közzé 1992-ben.
A Henkel új technológiákkal bővíti a tömítés portfólióját, új teljesítményű tömítést mutatott be a napokban az autóipar számára.
Nagyobb olajállósággal és bizonyítottan alacsonyabb gázáteresztő képességgel a Loctite AA 5884 termék jelent meg, amely egy új poliakrilát tömítéstechnikát is tartalmaz. „Noha ez negyedév még nem ért véget, egyértelmű, hogy nehéz negyedév lesz” –fogalmazott a napokban Carsten Knobel, a Henkel vezérigazgatója egy online beszédében. „A leállási időszakban sok ország termelése esett vissza” -tette hozzá. A düsseldorfi vállalat áprilisban visszavonta előrejelzését. A világjárvány következményei már az év elején lelassították a Persil, a Pritt és a Schwarzkopf gyártóját. Különösen a fontos ragasztókkal foglalkozó üzletág esetében mutatkoznak alacsonyabb számok.
A vállalat részvényárfolyama a héten 4, 74%-ot korrigált, míg az elmúlt három hónap alatt 19,17%-ot erősödött.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →