A Harley-Davidson Motor Company egy amerikai motorkerékpár-gyártó cég, amelyet William S. Harley és a Davidson fivérek 1903-ban alapítottak.
A legendás márka egyedien átalakított limitált modelljeiről és nagy teljesítményű, szériagyártású motorjairól lett híres. A prototípus még egy 10,2 köbinches (167,15 köbcentiméteres) motorral készült, de már a készülő járművel „lelke” az úgynevezett F-hengeres 24,74 köbinches (405,41 köbcentiméteres) hengerűrtartalmú szívómotor volt, ami mindössze 2-3 lóerős teljesítményű volt. A motor, hogy beinduljon, be kellett pedálozni, a hátsó kereket pedig szíjáttétellel hajtották. 1906-ban Milwaukee-ban építették fel a Harley-Davidson első gyárépületét.
Az első gépeket feketére festették, aranyszínű festékkel csíkozták, vörös és arany betűkkel került fel a másfél gallonos (5,7 literes) üzemtartály oldalára a Harley-Davidson felirat. 1905-ben már 5 motorfajtát készítettek, 1906-ban pedig saját üzemet nyitottak. 1907 szeptembertől részvénytársasággá alakult a „sufnicég”. 1913-ban hivatalos versenycsapatot alakítottak, majd megjelentek a mechanikus hajtású olajszivattyúk és bevezették az elektromos világítást is.1920-ra már a világ legnagyobb motorgyártóvá váltak, ugyanis 28.000 motort állítottak elő évente. A második világháború alatt is használták őket. Az 1941-es Pearl Harbor elleni támadást követően a cég majdnem teljes termelése a szövetséges haderőket szolgálta ki. 1959-ben jelentek meg a vetélytársnak számító japán termékek az amerikai piacon, a Harley-Davidson éppen abban az évben fejezte be a Model S gyártását, mikor a Honda megjelent az ő 50 köbcentisével. Ennek válaszaként jelent meg az új modell, amit ma Fickónak becéznek. Majd az olasz Aermacchi céggel belekezdtek a Sprint gyártásába.
A Sprint az egy egyhengeres250 köbcentis négyütemű városi motor lett. Az új kismotorok bevezetése ellenére a cég alulmaradni látszott a japánokkal folytatott piaci versenyben, 1969 elejére gyakorlatilag a csőd szélére került.
De csődtől egy rajongó megmentette a céget, ugyanis Rodney Gott megvásárolta a cég részvényei többségét. 1981-ben újra erősödött a japán kismotor technológia. Ekkor a cég úgy döntött visszavásárolja a céget Rodney-tól. 1990-től egészen 2000-es évek elejéig dinamikusan fejlődött a cég. Majd 2001-ben a V-Rod gyártását a cég a Porschéval összefogva kezdte meg. Mind a két vállalat 10-10 millió dollárt fektetett be a közös vállalkozásba, melyből a Porsche részesedése 49% volt. 2003-ban a márka a 100. születésnapját ünnepelte. Ebben az évben a cég bevétele 4,6 milliárd dollár volt, a nyereség pedig 760,9 millió dollárra nőtt és ebben az esztendőben 291.147 darab motorkerékpárt adott el. 2016-ban viszont a vállalatnak szüksége volt pénzre, ezért kötvénykibocsátásra adták a fejüket. A kötvény 3,5%-os USD kötvény, ami jelenleg is félévente fizet kamatot. 2019 áprilisa óta viszont elmondhatjuk, hogy az első elektromos Harley-Davidson előrendelhető, ugyanis a Harley LiveWare néven egy olyan városi motort gyártott, ami akár egy akkumlátor feltöltéssel 225km-t is meg tud tenni. Ráadásként a motor maximális fordulatszáma 15.000, végsebessége 176 km/h, 3 másodperc alatt éri el a 100km/h-s sebességet, majd további 2 másodperc alatt gyorsul 130km/h-ra. A 105 lóerős teljesítményhez 115 Nm nyomaték párosul.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →