Az adatvédelmi szabályok betartása és a fokozott ellenőrzésekkel szembesülve a Facebook fontolóra vett és venni fog néhány változtatást a politikai hirdetések kezelésének módjában.
Ennek ellenére a társaság még mindig elkötelezett amellett, hogy megengedi, hogy a politikusok ’’hamis’’ hirdetéseket jelenítsenek meg az oldalon. Viszont bevezeti a politikai hirdetések célzására és a hirdetések címkézésére vonatkozó változtatásokat, tehát szigorít. Nagy eséllyel a jövőben további információt nyújt majd a Facebook oldal arról, hogy ki is fizet a hirdetésért.
A YouTube, amely a Google tulajdonában áll, szintén fontolóra veszi politikáinak módosítását, hogy elkerülje a további vizsgálatokat. A Facebook viszont szakértők szerint sokkal pontosabban tudja megcélozni a közönségét a megfelelő reklámokkal, amiből a médiában és a közösségi oldalakon hirdetőknek rettentő nagy előnye származik. Néhány kritikus, köztük néhány Facebook alkalmazott is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy egy ilyen erősen célzott politikai hirdetések alááshatják a politikai fair versenyt. A jelek szerint Donald Trump elnök újraválasztási kampánya lehet a Facebook legnagyobb politikai résztvevője. Így minden nap célzott hirdetéseket futtathat és előnyben tud részesíteni olyan politikai erőt, aki nagyobb összegeket képes kifizetni. A Facebook szerint ebben az évben a kormány több mint 14 millió dollárt költött Facebook hirdetésekre. Demokrata oldalról Tom Steyer és Pete Buttgieg kampányaira alig 9 és 5 millió dollárt költöttek.
A Facebook részvényei ezen a héten 1,05%-ot erősödtek, míg az elmúlt egy hónap alatt 6,19%-ot meneteltek előre.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →