Nem jó most Volkswagennek lenni. Folyton csak kudarc éri , róla cikkez a világsajtó, kitiltják, visszakérik a támogatást tõle. Az a legkevesebb, hogy lecsalózzák, de ráadásul az ambícióit is vissza kell fognia. Svájc kitiltja a dízel VW-t az országból, Spanyolország több mint 600.000 kocsi után kéri vissza a darabonkénti 1.000 eurós vételár támogatást. Amerika hallani sem akar az eddig oly népszerû márkáról. 11 millió kocsi. Szörnyûséges szám! 11 millió csalfa kis szoftver, amit belecsempésztek, és aminek köszönhetõen úgy nézett ki, hogy teljesíteni tudják az euro 6-os normát. Most pedig kiborult a bili.
Ki is akarna hamis gulyást enni, ha ott van az igazi? Nem tudni még mit hoz a jövõ. Kibírja e a vállalat a rá nehezedõ iszonyú nyomást, vagy összeroppan? Ha a meglévõ mûszaki paraméterekkel hozni akarják a normát, a kocsik teljesítménye jelentõsen csökken. Ha ekkora számú autónál megváltoztatják a mûszaki tartalmat, iszonyú pénz és presztízs veszteség. De, hát hol is van az a presztízs? Nem lennék most felsõvezetõ a Volkswagennél, sem részvényes. Mindkettõ káros az egészségre!
Itthon törhetik a fejüket az okosok, vajon milyen következményei lesznek a VW botránynak a magyar gazdaságra és vajon hogyan lehet azt a jövõben ellensúlyozni. Az mindenesetre biztos, hogy több mint kétmillió motort gyártott az Audi Hungária. Felsõbb hatalmak kezébe került a magyar gazdaság. A remény hal meg utoljára.
Az elõzményektõl függetlenül, ismét aktivizálta magát a jegybank. Az ismételt kamatcsökkentés még a döntéshozókat is meglepte. Jól fogynak az állampapírok és a kincstárjegyek. Konjunktúra köszöntött a feldolgozóiparra. Ismét romlott a magyar gazdaság versenyképessége. Jól megy a Wizz Airnek, megemelte profit várakozását. Ismét beköszönt a negatív infláció az eurózónában.
Európában a spanyolok örülhetnek leginkább. Jó bizonyítványt kaptak az S&P-tól, felminõsítést. Jókora bírságot kapott a Gazprom, erõfölénnyel való visszaélés miatt. Az Axel Springer megveszi a Business Insider többségi tulajdonrészét.
Amerikában meglehetõsen hektikus volt ez a hét. A részvényindexek mozgását elég nehéz volt követni. Végsõ soron mindegyik USA index 1% feletti pluszban zárt. A versenyszféra foglalkoztatási adatai felülmúlták a várakozásokat. A Yahoo mindenképpen eladja Alibaba részvényeit. Még az idén elkezdõdik a kamatemelés több felvonásban. Új rekordot állított fel az Apple. 13 millió Iphone6-ot és iphone6 S-t adott el egyetlen hétvégén. Új negyedéves értékesítési rekordot állított fel a TESLA.