e-Mobility vagyonkezelt részvénykosár
A BYD hatalmas elektromos busz gyárat épít
A 2013-ban létesült kaliforniai elektromos jármű gyár után a BYD úgy döntött, hogy még egy létesítményt építenek. A több mint 4000 m2 nagyságú gyárnak a kanadai Ontario város ad majd székhelyet. A vállalat úgy nyilatkozott, hogy még idén nyáron 10 db teljesen elektromos buszt fog átadni a torontói tranzitbizottságnak, majd még az idei évben további 30-at. A felmérések alapján a buszok 12 éves életciklusuk alatt mintegy 1700 tonna szén-dioxid kibocsátásától szabadítják meg a városokat. Csak az idei évben a vállalat már 119.000 környezetkímélő busszal látta el megrendelőit, melyből 1467 teljesen elektromos hajtással rendelkezett. Angliában nemrég került forgalomba az első két emeletes EnviroEV 400-as busz, melyből 5 db már közlekedik is a városban. A BYD Corporation Kína legnagyobb villamosított járműgyártója, megnyitotta második villamos busz összeszerelő üzemét az ontario-i Newmarketben. A 45.000 négyzetméteres gyár először a Toronto Transit Bizottság, a kanadai legnagyobb tranzitüzemeltető buszainak összeszerelésére összpontosít. Tavaly a BYD a Torontói Ügynökségtől 10 db 40 láb hosszú elektromos buszra kapott megrendelést.
A SoftBank a robotizált technológiában látja a jövőt
300 millió dollárt fektetett be a Japán vállalat, a SoftBank a világ egyik legnagyobb szoftver robotjának kiépítésébe és fejlesztésébe. A szoftver robotok képesek végrehajtani olyan feladatokat, amelyek nem igényelnek különösebb szakmai tudást, megértést vagy rálátást, hanem egyszerű utasítások és szabályok mentén működnek. Ezen technológia ez egyik legsikeresebb szoftver alapú fejlesztés, mely az idén már 1,3 milliárd dolláros értékkel rendelkezik az informatikai piacon. Az elemzők felmérései szerint ilyen mértékű növekedés mellett még az idei év végére 2 milliárd dollár lehet a szoftver értéke, mivel tavaly óta az informatikai technológia több mint 60%-kal növelte annak értékét. Jelenleg Észak-Amerika birtokolja a rendszer piacának legnagyobb részét, azaz 51%-át. A Cruise cég az amerikai General Motors Co. tulajdonában lévő önvezető jármű, a cég vezetője pénteken azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy Amerika jóváhagyta a japán SoftBank Corp.-nek a 2,25 milliárd dolláros beruházást a Cruise vállalatnál. Így a SoftBank nagy beruházója lesz az önvezető autók fejlesztésének. A SoftBank ugyanakkor egyre növekvő amerikai vizsgálattal néz szembe Amerikában, ugyanis fenntartásokkal kezelik a kínai cégekkel fennálló kapcsolatait. Washington és Peking között a kereskedelmi és technológia háború új szakaszához értünk, ami a SotfBank–ot is érinti. Az első beruházások után a második 100 milliárd dolláros befektetési eszköz, a Softbank Vision Fund alapját emeli, aminek személyesen Donald Trump sem örül, attól függetlenül, hogy az alap támogatja az amerikai gazdaságot is. Az Egyesült Államokban működő külföldi befektetési bizottság (CFIUS) potenciális nemzeti biztonsági aggályokat vizsgál, megnézi, hogy a Cruise cég önvezető technológiája megfelel-e az amerikai jogszabályi feltételeknek. A bizottság eddig mindenben jóváhagyta a beruházást, de a Cruise technológiáját teljesen letiltotta a SoftBank előtt, azért mert szeretnék a szabadalmukat megtartani.
A Tesla-nál újabb áttörést értek el
Az elektromos autókat gyártó Tesla kettős rekordot ért el 2019 második negyedévében. A cég összesen 95.200 autót dobott piacra az elmúlt hónapokban, ebből 77.550 db Model 3-as és 17.650 db Model S-as, illetve Model X volt. Az elmúlt 3 hónapban leszállított összes Tesla autó száma 51%-kal több volt, mint az év első negyedében. Az első fél évben majdnem 160.000 db Tesla model került eladásra. Elon Musk arra számít, hogy idén 360-400 ezer autót értékesítenek majd globálisan. Elemzők szerint nehéz lesz elérni ezt a szintet, főleg mivel a konkurencia (mint például a RIVIAN) is az idén dobja piacra legjobb elektromos járműveit. Ezen felül a Tesla Model 3 megállta a helyét az európai törésteszten, ahol mindent összevetve maximális 5 csillagos értékelést kapott. Ez nem csak az elektromos autók, de a hagyományos járművek közt is igen ritka. A 400 pontból 348 pontot sikerült elérnie a járműnek, ami így felülmúlta az idei csúcstartó Volkswagen Cross biztonsági pontozását. A Tesla Model 3 győzelmében nagy szerepet játszott az autó minden szegmensében alkalmazott fejlett biztonsági segédrendszer. A Model 3-as európai érkezése viszont úgy feltolta a kaliforniai márka eladásait, hogy több fogyott belőle, mint a második Volkswagenből és a harmadik Toyotából összesen. A Tesla szerencséjére, mert az S-re és az X-re már épp kezdett ráunni a norvég piac. A júniusi Top20-at végül is a Tesla 3760 darabos eladásával az élen zárta, amiből 2999 darab volt Model 3.
Az Nvidia a Samsunghoz fordul új generációs processzorok miatt
A The Korea Herald riportja szerint az Nvidia dél-koreai részlegének vezetője, Yoo Eung-joon egy szöuli konferencián hozta nyilvánosságra, hogy a vállalat megegyezett a Samsung-gal az új generációs GPU-ra vonatkozóan, amit a dél-koreai óriáscég fog elkészíteni. A partneri szerződés eredménye, hogy az új generációs RTX kártyák felturbózott változata, a GeForce RTX 2060 Super, a GeForce RTX 2070 Super, továbbá a GeForce RTX 2080 Super videokártya is ki fog kerülni a piacra, még az idei évben. Továbbá a cég tervezi, hogy leveszik az előző verziós videókártyáit a piacról és csak az új Super verziókat fogják árusítani, melyek az eddigi hírek alapján 50-80 dollárral lesznek drágábbak elődjeiknél. A GeForce RTX 2060 Super és a GeForce RTX 2070 Super július 9-én kerülnek majd piacra, míg a GeForce RTX 2080 Super csak július 23-án. A szakértők szerint az Nvidia új videokártyái versengést indított el az AMD-nél, így nagy eséllyel csökkenni fognak az AMD Radeon processzorok árai, hogy fel tudják venni a versenyt a piacon. Az Nvidia hamarosan kiadja saját teljesítménymonitorozó programját, amely az AMD OCAT alkalmazásának kíván konkurenciát állítani. Az Nvidia általi FrameView az alapok tekintetében ugyanúgy a PresentMon-ra épít, ahogy az OCAT, de bizonyos funkciói különböznek, viszont a képkocka sebességet képes mérni és megjeleníteni, illetve az eredmények fájlba is menthetők.
Az Amazon pályázatot nyert, viszont nem örül mindenki
A Joint Enterprise Defense Infrastructure (JEWDI) nevű, 10 milliárd dollár értékű pályázati programot az amerikai védelmi minisztérium hirdette meg, mely a felhő alapú technológiák fejlesztésére került kiírására. A „versenyen” az Amazon került ki győztesként, amit egy másik cég az Oracle Corporation, aki a világ legnagyobb üzleti szoftvermegoldásokat kínáló cége nem nézett jó szemmel. A napokban ki is derült, hogy az Oracle perre viszi az ügyet, mivel az Amazon győzelme nem volt tisztességes állításuk szerint. A társaság azt állítja, hogy a védelmi minisztérium azon munkatársai, akik kapcsolatban voltak Jeff Bezos vállalatával, úgy írták ki a pályázatot, hogy a követelmények az Amazon-nak kedvezzenek. A bírósági ülésre július 7-én kerül sor. Amennyiben az Oracle megnyeri a pert, akkor a minisztérium kénytelen újra kiírni pályázatot. Ebben az esetben várhatóan indulni fog az Oracle mellett az IBM és a Google is. Az Amazon-t kedvezőtlenül érintheti a peren kívül az is, hogy számolniuk kell a Franciaországban kialakult tüntetéssel a terjeszkedő stratégia és környezetszennyező tevékenységek miatt.
A Geely is az önvezető autókba fektet
Kína egyik legnagyobb elektromos autó gyártó vállalata a napokban jelentette be, hogy hosszútávra tervez a svéd autógyártó céggel, a Volvo-val. A korábbi állításokkal ellentétben, miszerint a vállalat eladta volna Volvo részvényeit, a Geely úgy döntött, hogy a svéd vállalata, a Volvo riválisába, a Daimler-be is még többet fektet be. Jelenleg a cég a Volvo részvények 8,2%-át, a Daimler részvények 10%-át birtokolja. Ezen felül a vállalat partneri szerződést kötött a Toyota-val az önvezető autók előretörése miatt. A Baidu vezérigazgatója, Robin Li a szerdai AI mesterséges intelligencia és fejlesztői konferencián bejelentette a vállalat autonóm vezetési vállalkozásának számos frissítését és azt is, hogy stratégiai partnerséget köt Kína legnagyobb autógyártójával a Geely-vel. A partneri szerződés keretén belül még az idén mesterséges intelligencia és az önvezető járművek fejlesztésébe kezdenek. A Geely piaci szempontból 30%-kal kevesebb autót adott el az elmúlt hónapban, mint ahogy azt a szakértők várták, viszont még így is több mint fél millió példány került ki a kezük közül.
Telemedia vagyonkezelt részvénykosár
Káosz a Facebook-nál
Szerda délutántól több helyen is akadozott a Facebook és az Instagram szolgáltatása. A legtöbb panasz a képek megjelenítése miatt érkezett, viszont ezzel kapcsolatban sokan észrevettek egy képfelismerő rendszert, ami a közösségi oldalba van implementálva. Több felhasználó jelezte, hogy bár a képek nem töltődtek be, a helyén egy szöveg jelent meg, hogy mit is tartalmazhat a kép. Egyes esetekben ez csak egy általános leírás volt, mint, hogy egy ember látható a képen, de volt olyan eset is, amikor még az is megmondta a gép, hogy egy kültéri esküvőn készült a fotó. Arról eddig még nem nyilatkozott a cég, hogy ennek a hibának köze van-e a Facebook saját tesztjéhez, melyben az új Libra nevezetű online fizetőeszközüket próbálják fejleszteni. A tervek szerint a Facebook már 2020-ra szerette volna alkalmazni az online fizetőeszközt, de az amerikai politikusok szerint átfogó kockázatelemzésre lenne szükség a bevezetés előtt. A tavalyi évben történt adatvédelmi hiba miatt valószínűleg nem akarja megkockáztatni a cég, hogy még egyszer perre vigyék, így a Facebook szóvivője úgy fogalmazott, hogy együtt fognak működni a hatósággal és igyekeznek a pénzügyi bizottság minden kérdésére választ adni.
A Wirecard és a CreditPilot partneri szerződésben állnak
A Credit Pilot A2A platformja lehetővé teszi, hogy a lakossági vállalkozások és a mobilszolgáltatók pénzügyi szolgáltatásokat nyújtsanak ügyfeleiknek és előfizetőiknek. Ez világszerte közel 100 millió ember számára elérhető. A Wirecard a tervek szerint ebbe a programba szeretné integrálni a digitális fizető rendszerét. A Credit Pilot rendszerén a tavalyi évben csaknem 2.7 milliárd dollár értékű tranzakció került lebonyolításra. A CreditPilot A2A platformon elérhető szolgáltatások közé tartozik a hazai és nemzetközi pénzátutalás, a mobil kereskedelem, a digitális árupiac, a mikrohitelek és a mikrobiztosítás. A Wirecard integrálásával a CreditPilot bővíteni tudja kínálatát annak érdekében, hogy a távközlési és kiskereskedelmi ügyfelek minden csatornán le tudják bonyolítani pénzügyeiket. A Wirecard is ambiciózus célokat tűzött ki. 2025-ig szeretnének 10 milliárd euróra növelni az eladásaikat, aminek eredményeképpen a tranzakció mennyisége, ami a Wirecard-on folyik át, körülbelül 710 milliárd euróra lesz tehető.
Az SAP eldöntötte, hogy Kínában szeretne tovább terjeszkedni
A német szoftvergyártó vállalatnál úgy tűnik, hogy keleti területeken szeretne partnereket találni. A tavalyi évben a vállalat az Alibabán keresztül fejlesztette ki új felhő alapú szoftverét, mely során közelebb kerültek a kínai piachoz, mivel mindkét vállalat közös megegyezésre jutott termékeik együttes forgalmazásában és reklámozásában. Az SAP szóvivője úgy nyilatkozott, hogy már több mint 3000 fejlesztővel rendelkezik csak Kínában, így egyértelműen szeretnék gyorsítani a terjeszkedést az ottani piac felé. A Kína-USA kereskedelmi háború igen erősen befolyásolja a piacot az ázsiai országokban, a SAP kulturális termék és teljesítmény fejlesztés vezetője, Srinivas Krishnamurthy viszont ezt egy jó lehetőségnek látja, hogy segítsen ügyfelei számára eligazodni a jelenlegi piacon. Emellett a Bain&Company tanácsadó cég szakértői szerint a vállalatok idővel fontolóra veszik az ellátási területek Délkelet-Ázsiába történő áthelyezését, melynek eredményeként a régió kis- és középvállalkozásai több technológiát tudnak alkalmazni mindennapi tevékenységeik során, amelyek potenciálisan 1 billió dolláros bevételt teremthetnek.
Healthcare vagyonkezelt részvénykosár
A United Health Group a jövő generációjába fektet
Az UnitedHealth Group több, mint 8 millió dollárt fektet be „fekete” főiskolák és egyetemek konzorciumába, hogy azok adatelemző szakértőket tudjanak képezni. Az összesen 8.25 millió dolláros befektetés összege 5 év alatt kerül majd teljesen az atlantai kollégium hálózathoz, mely magába foglalja a Clark egyetemet, a Morehouse Egyetemet és a Spelman kollégiumot. A befektetett pénz segít elindítani az egyetemek új adatkutatási szakot, mely segít a diákoknak a megfelelő technológiai készségek elsajátításában különböző kutatási területeken. Az egészségügyi ellátásban az adatok elemzése elengedhetetlen a kezelési díj megállapításában. Az elemzők szerint a helyes adatvizsgálatokkal átlagosan több mint 18.000 dollárt spórolhatnak majd meg a cégnek egy-egy kezelés során. Az UnitHealth Group részvénye a sok kezdeményezés hatására a héten 4,47%-ot, míg az utóbbi három évben 74,65%-ot emelkedett.
Sikeres, de egyben veszélyes a Medtronic egyik legkeresettebb terméke
A Forbes szakértői szerint az írországi vállalat, a Medtronic bevétele a cukorbetegséget kezelő termékekből még idén el fogja érni a 2,4 milliárd dollárt, majd 2021-re a 2,8 milliárdot, mindez köszönhetően a MiniMed inzulin adagoló készítményüknek. 2015-ben a termék piaci bevétele még csak 1,8 milliárd dollár volt, viszont éves szinten azóta több mint 8%-kal nőtt a cég jövedelme csak a MiniMed-ből. A termék egyedisége, hogy internetes hozzáférés és egy egyszerű applikáció segítségével megtudja állapítani a szükséges gyógyszer adag mennyiségét a cukorbetegség csökkentésére. Nemrégiben az Amerikai Egészségügyi Központ felhívta viszont a cég figyelmét, hogy a termék, mivel a világhálón működik, ezért több esetben is ki van téve a hackerek támadásának. A Medtronic azóta több mint 4000 ügyfelét kereste fel a hibával kapcsolatban és azonnal elkezdtek dolgozni a termék szoftverének biztonságosabbá tételében. A Medtronic vállalat részvényei az előző hónaphoz képest 91 dollárról 98 dollárra, 2,75%-kal emelkedtek.
Hatalmas pert akasztott Oklahoma városa a Johnson&Johnson nyakába
Az oklahomai főügyész, Mike Hunter körülbelül 355 millió dolláros büntetést javasolt az alpereseknek egy olyan állami perben, amelyben a Johnson&Johnson is érintett. A per alapja, hogy az államban árusított gyógyszergyárak saját opioid (fájdalomcsillapító) termékeiket megtévesztően reklámozzák és ez sok esetben vezet a drogfüggőség kialakulásához a felhasználóik körében. A Johnson&Johnson-t ezek mellett azzal is vádolják, hogy termékeikben túl nagy mennyiségben alkalmaznak olyan anyagokat, melyek elősegítik a függőség kialakítását. A Johnson&Johnson úgy nyilatkozott, hogy ők minden termékeiket legális és törvényes úton árusítják és a krízishelyzet valójában az oklahomai drogcsempészek miatt alakult ki. Mike Hunter szerint a cég felelőtlen terméktervezése a piacon több mint 7000 oklahomai rezidens életébe került, így a károk mentesítésére több mint 17,5 milliárd dollárt követel a vállalattól az elkövetkezendő 30 év leforgása alatt.
De azért nem árt azt tudni, hogy a Johnson&Johnson adóssága nagyon elenyésző, a vállalat kintlévősége a 0,5%-os adósságküszöböt is alig lépi át. A vállalat évente átlag 13,14%-ot erősödött 1996. novembere óta a Johnson&Johnson cég törzstőkéje eléri a 338,9 milliárd eurót.
Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár
A McDonald’s nem mond le a húsról
A napokban igen sok étterem és gyorsétterem jelentette be átállását a Beyond Meat és Impossible Foods által gyártott húsmentes hamburgerek árusítására. A zöldség és növényi alapú húspogácsa igen nagy trendnek örvend már az USA-ban. Több híres celeb, mint Serena Williams, a híres énekesnő Katy Perry, és az egyik legismertebb rapper Jay-Z együttesen több mint 300 millióval támogatták már az Impossible Foods programját. Ezzel szemben a McDonald’s egyetlen változtatást hozott a húspogácsa terén idén, hogy friss és nem fagyasztott termékeket használnak a hamburgereik elkészítésénél. Ezzel a technikával a felmérések alapján több mint 40 millióval több sajtburger kelt el az idei évben. Csak Amerikában több mint 14.000 darab McDonald’s gyorsétterem működik, ami miatt igen nehéz lenne az átállás az új húspogácsára. Emellett az új friss húsok miatt a McDonald’s sajtburgerei 50%-kal több eladást produkáltak az előző hónapokban, így a szakértők szerint a vállalat még hosszú ideig nem fog átállni a „műhúsra”, de nagy lehetőséget látnak abban, hogy a termék megjelenjen a McDonald’s egy-két szendvicsében.
Több, mint 10 napig műanyagmentesen értékesítettek egy berlini McDonald’s-ban, csatlakozva a környezetvédelmi programhoz. A hamburgereket kizárólag olyan papírdobozokban adták el, amelyek alapanyaga közel fele részben zöld hulladék volt, a ketchupos kis dobozokat ehető, ostyaszerű tésztába rakták. A papír szívószálakkal még kísérleteznek, a hamburgerek szinte biztosan zöld hulladék alapú papírba kerülnek, és a saláták is papírtálcába kerültek. A vevők az újdonságot jól fogadták. Mint kiderült 2020-ig a McDonald’s azt tervezi, hogy csak Németországban közel ezer tonnával csökkenti a műanyagszemét kibocsátását.
Az Unilever egy jobb világért harcol
Az angol vállalat elnöke, Paul Polman teljesen új jövőt képzel el a vállalatnak, melynek központjában a környezettudatosság és világ szegénységének a csökkentése áll. A vállalat már most bejelentette, hogy kezdésként partneri szerződésbe lép az Imagine nevezetű vállalattal, mely ügyfélszolgálatot nyújt a hátrányos helyzetben élő személyek számára, hogy azok megtalálják a hozzájuk közel álló munkahelyet. A Unilever a tervek szerint több ilyen nonprofit kft-vel fog szerződni a közel jövőben.
Július 4-én a vállalat bejelentette, hogy megvásárolja a román Good People részvényeinek 75%-át. A cég főleg az egészséges ételek készítéséről és forgalmazásáról híresült el, amiből a cégnek több mint 1,1 millió dolláros bevétele származott a 2005-ös megalakulásuk óta. Ezen felül az Unilever elkezd több figyelmet fordítani azon termékeikre, melyek nem nyújtanak elegendő szociális értéket. A vállalat CEO-ja, Alan Jope úgy nyilatkozott, ha ezen termékek „csak fényesebbé teszik a hajat, vagy a fogakat, vagy a bőrt” akkor inkább legyenek felvásárolva egy másik cég által. A vállalathoz globálisan több mint 1000 márka tartozik, mint például a Dove, és több mint 2,5 millió embert foglalkoztatnak világszerte. Az Unilevernél már ezen a héten megjelentek az első csomagolásmentes jégkrém multipackok, amelyet egy közös papírburok vesz körül. Az Unilever vezetése eldöntötte, hogy 2025-re műanyag csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatóak vagy komposztálhatóak lesznek.
A Novartis ötven új kezelés bevezetésére készül
A svéd gyógyszervállalat a kínai piacon tervezi 50 új gyógyszere elfogadtatását, melyek főleg olyan kezeléseket tartalmaznak, amiben az ország hiányt szenved. A legtöbb gyógyszer főleg tumorok, légzési betegségek, illetve szembetegségek kezelésére fognak szolgálni. A legtöbb új kezelés beiktatása igen nagy nehézséget jelenleg Kínában, egyrészt a szigorú szabályozások miatt, másrészt az USA kereskedelmi háborúja is megnehezíti a kínai piac minden szegmensét. Viszont, ha a Novartis új gyógyszerei kikerülnek a piacra az IQVIA szakértői szerint, a kínai medicina piac akár a 170 milliárd dolláros értéket is elérheti 2021-re. Eközben Amerikában a Novartis 2.1 millió dolláros génterápiája hihetetlenül nagy problémát okozott több biztosító cégnek, melyek közül csak az USA legjobb 10 befektetői vállalata talált alkalmas megoldást a kezelés fedezésére az ügyfelek számára. Többen a Wall Street szakértői közül viszont rizikósnak tartják a kezelés sikerességét a piacon annak költsége miatt. A Novartis szerint egy beteg kezelése hagyományos módon sokkal többe kerülne éves szinten, mint évi 425,000 dollárt kifizetni saját kezelésükre 5 éven keresztül.
Egyedi részvények
Church&Dwight részvénye
A cég alapítás még 1846-ra tehető vissza. A vállalat fogászati és orvosi eszközöket gyárt. A vállalat kihasználta már az első időkben is a szódabikarbóna előnyeit a fogászatban. 2001-ben megvásárolta az Orange Glo International-t. Innentől kezdve nemcsak fogászati, hanem piperecikkeket, tusfürdőket és óvszereket kezdett el gyártani és forgalmazni a vállalat . Ma a Church&Dwight gyártja és forgalmazza az Oli Cleant, PB8-t, Trojant, Feline Pinet, Toppik-ot. Ma a cég legjobb amerikai vállalat az S&P500-ba tartozik. A cég kapitalizációs tőkéje meghaladja a 16,2 milliárd eurót. A héten megjelenő Global Detergent Powder Market elemzése szerint 2019 és 2025 között a mosószerpiac látványosan meg fog változni és ehhez az Unilever, a Henkel és a Procter&Gamble mellett a Church&Dwight is hozzájárul. A jelentés szerint a globális folyékony mosószerpiac mérete 2018-ban elérte a 25,6 milliárd dollárt. A mosószerpiac értéke 2024-re várhatóan 35,5 milliárd dollárra emelkedhet, míg előreláthatóan 2019-2024 között éves 5,6%-os növekedést láthatunk a fogyasztás területén. Több amerikai elemző a Church&Dwight-nál lát kitörési pontokat. A vállalat 2000-ben került a tőzsdére, azóta éves szinten átlag 16,34%-ot emelkedik. Osztalékfizető részvényként is érdemes megvásárolni, hiszen negyedévente részvényenként 0,20 eurót fizet. A vállalat részvénye az elmúlt héten is 2,45%-ot emelkedett.
Még mindig kiugró lehetőség a Netflix részvénye
A Netflix amerikai cég, ami filmek és sorozatok streamelését kínálja interneten keresztül. A céget 1997. augusztus 29-én alapította Marc Randolph és Reed Hastings. Kezdetben a cég DVD lemezeket kínált kölcsönzésre, postán keresztül. A vállalat 2007-ben elindította streaming szolgáltatását az Egyesült Államokban, ami mára világszerte elérhető vált. 2013 óta már saját sorozatok és filmek gyártásával is foglalkoznak, az első ilyen vállalkozásuk a “House of Cards” című sorozat volt. 2016-ra az ilyen típusú tartalom, más néven Netflix Originals száma 126-ra nőtt a szolgáltatás keretében. 2013 februárjában a Kártyavár (House of Cards) című sorozattal indították el saját projektjeik sorát, majd ugyanebben az évben különböző animációs és gyermekműsorokkal folytatták. Júliusban debütált az Orange is the New Black, mely máig az egyik legsikeresebb, és még mindig futó Netflix Original. Ugyanebben az évben indult az egyik legnagyobb sikerű és leghosszabb projektjük is, melyben a Marvel Television-nel kötött szerződésük értelmében elkezdhették több képregény feldolgozását is. 2013 és 2017 között elkészült két 13 részes évad a Daredevil-ből, egy-egy 13 részes évad a Luke Cage-ből, Jessica Jones-ból és Iron Fist-ből, majd az előbbi történeteket összekötő The Defenders-ből. Legközelebbi együttműködésük a Marvel–lel a The Punisher című sorozat volt, mely 2017 novemberében jelent meg. 2017 áprilisában a Netflixet jelölték a Broadcaster of the Year díjra az Egyesült Királyságban a Diversity in Media Awards-on. Idén januárra már a Netflix streaming szolgáltatásának 139,259 millió fizető előfizetője lett, ma már ez a szám meghaladja a 150 milliót. A streaming szolgáltatások bevételei 29 százalékkal nőttek az elmúlt negyedévben, az értékesítés közvetlen költségeit és a marketingköltségeket tartalmazó profit 24 százalékkal emelkedett és a cégszintű profit 93 százalékát adta. Az Amerikán kívüli tevékenységek húzzák a növekedést főleg, viszont a hazai tevékenységen erősebb nyereséget ér el a cég. A BBC News szerint a Netflix a Pinewood Csoporttól bérelt produkciós stúdióban 14 műtermet, műhelyet és irodákat alakított ki. A Shepperton Filmstúdióban korábban olyan filmek forogtak, mint a Gladiátor, a 2001: Űrodisszea és a Mamma Mia 2. Június 20-án viszont Sir David Attenborough és a Netflix adott ki egy közös sorozatot, ami a mi bolygónkról és a természeti csapásokról szól. A közös vállalkozás több milliárd dollárt ölel fel, de a negyvenperces részekből tanulhatunk, megláthatjuk, hogy tevékenységeinkkel milyen szinten romboljuk a Földet, lépésről lépésre bemutatja a klímaváltozás következményét. A sorozat informatív, sok esetben megdöbbentő és őszinte alkotás.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →