Ilyen még nem volt. Most is egyedül álló a piacon, hogy különbözõ ruhadarabokra – pólókra, dzsekikre, és még sok más nõi és férfi divatcikkre – díszítésül tetoválások kerüljenek. Ehhez mûvész kellett, lehetõleg valamilyen egzotikus vidékrõl, aki képes különös, a szemnek szokatlan alakzatokat alkotni. Ez az ember III. Horiyoshi, polgári nevén Yoshihito Nakano.

 Yoshihito Nakano

III. Horiyoshi tetoválások iránti rajongása 11 éves korában kezdõdött. Állítása szerint szabályosan sokkot kapott, amikor megpillantott egy tetovált férfit egy helyi nyilvános fürdõben. Középiskolásként a könyvtárban rábukkant egy olyan verseskötetre, melyet egy tetovált ember írt és illusztrált. Úgy véli, ez volt az a pillanat, amikor végleg elkötelezõdött a tetoválások felé. Valamivel késõbb a saját testén kísérletezte ki a megfelelõ tetoválási technikát. Elsõ tetoválását 22 évesen varrattatta hátára, II. Horiyoshi segítségével. 25 évesen, tetováló tanoncként is II.Horiyoshi mellé szegõdött. Horiyoshi úgy tartja, hogy a ruhák leple alatt bárki viselhet tetoválást. „Az emberek öltözéke szociális szimbólum, mely arra utal, hogy például valaki buddhista, keresztény, üzletember, vagy orvos. Ezek társadalmilag megkonstruált jelképek. De egy nyilvános fürdõben, ahol majdnem meztelenül mutatkozunk, senki nem tudja rólunk, hogy zenészek vagyunk vagy éppen jogászok. „A tetoválás az egyén szimbóluma. Ez egy teljesen más világ. A tetoválást viselõ emberek szinte két világban élnek egyszerre, attól függõen, hogy mit takar belõlük a ruhájuk.”

 Õk vajon milyen világban élnek?

III.Horiyoshi 40 év alatt a leghíresebb japán tetováló „Irezumi” mûvésszé nõtte ki magát. Hatalmas gyakorlatra tett szert a nõi és férfi testek dekorálásában. Kezdetben a yakuzák szolgálatában állt, de a bûnözés elleni törvény megszületése óta ügyfélköre jórészt civilekbõl áll. Csak két gyakornokot foglalkoztat, fiát és a német származású Alex Reinkét.

 Tetovált nõi test. Ugye szép?

2009-ben megalkotta saját high-end divat brandjét: a Horíyoshi III.-t, amelyik rögtön hatalmas siker lett. A hagyományos vászon alapanyagot színes szitanyomással készült japán festmények díszítik. A minták a konvencionális japán selyem tekercsek a „kakejikuk” stílusát követik. 

Mostanra a Horiyoshi III. viselése az egész világon trendi lett. A japán mester által alkotott termékeket csak a legjobb butikok árulják, igen borsos áron. Az elmúlt napokban a HHWW 46%-t emelkedett, ami azt is jelezheti, hogy a papírban jelentõs potenciál van. Azt azonban semmi nem garantálja, hogy ez tendencia lenne. A papír vételével nem árt óvatosnak lenni, tekintve, hogy likviditás gondok lehetnek.

Szólj hozzá