Kelet-Ázsia egészében sok évszázadon át a kínai volt a mûveltség és a civilizáció legfõbb közvetítõje, és ma többen beszélik, mint bármely más nyelvet a világon. A legkorábbról ismert írásos emlékek az úgy nevezett „jóslócsontok”, melyek Anyangból ??, a Shang-dinasztia fõvárosából kerültek elõ, és kb. i. e. 1300–1500-ra datálhatók.

 

 

Jóslócsont

A kínai klasszikusok, a Változások Könyve, a Dalok Könyve és az Írások Könyve, a Zhou Dinasztia korában keletkeztek. Több nyelvjárás alakult ki,  részben a földrajzi széttagoltság részben az ország decentralizáltsága miatt. A kínai nyelv hét nyelvjárást különböztet meg. A lakosság 70%-a az északi, mandarin nyelvjárást beszéli. A további nyelvjárások ezen alapszanak, ezért a mandarint az egész országban megértik.

 

Kínai szavak

Az 1039-ben kiadott szótárban 53 525 kínai írásjegyet találunk, míg az 1916-ban megjelent nagyszótár 48 000 írásjegyet tartalmaz, azok magyarázataival együtt. Viszonyításképpen egy 1960-as felmérés szerint egy átlagos kínai értelmiségi 3 500-4 000 írásjegyet ismer.

Az írásjegyek reformját 1950-es években hajtották végre az analfabetizmus felszámolásának jegyében. Leegyszerûsítették az írásjegyeket, ennek köszönhetõen a bonyolult írásjegyek mintegy 80%-át sikerült olykor 10–15 vonással is leegyszerûsíteni. A reformnak jelentõs szerepet szántak az oktatásban is.

A Neologic Animation Inc. Kína egyik legnagyobb oktatási és – játékszoftver gyártója.

 

A vállalat stratégiai partnere a kínai kormány által létrehozott Ifjúsági Fejlesztési Intézet, melynek célkitûzései közé tartozik az oktatás korszerûsítése különbözõ oktatási segédanyagok segítségével. A NANI által gyártott szoftverek eljutnak Kína legtávolabbi zugaiba is. Dr. Zhang a vállalat vezérigazgatója szerint a cég kiváló lehetõséget kapott a kínai kormánytól, amikor lehetõvé tették számukra, hogy az országszerte megtalálható ifjúsági központokat marketing célokra használják. Az általuk kifejlesztett „ Narniya World ” oktató szoftvert országszerte forgalmazzák  az általános iskolákban.

A vállalat az eLearning piac hangsúlyos résztvevõje nem csak Kínában, hanem egész Délkelet – Ázsiában. Az ASEAN országokban, de fõleg Dél – Koreában és Japánban, forgalmazza a kínai nyelvoktató  dvd-t. A hírek szerint 30 000 000 példány vár eladásra. A vállalatban hatalmas növekedési potenciál van.

Szólj hozzá