Kelet-Ázsia egészében sok évszázadon át a kínai volt a mûveltség és a civilizáció legfõbb közvetítõje, és ma többen beszélik, mint bármely más nyelvet a világon. A legkorábbról ismert írásos emlékek az úgy nevezett jóslócsontok, melyek Anyangból ??, a Shang-dinasztia fõvárosából kerültek elõ, és kb. i. e. 13001500-ra datálhatók.
Jóslócsont
A kínai klasszikusok, a Változások Könyve, a Dalok Könyve és az Írások Könyve, a Zhou Dinasztia korában keletkeztek. Több nyelvjárás alakult ki, részben a földrajzi széttagoltság részben az ország decentralizáltsága miatt. A kínai nyelv hét nyelvjárást különböztet meg. A lakosság 70%-a az északi, mandarin nyelvjárást beszéli. A további nyelvjárások ezen alapszanak, ezért a mandarint az egész országban megértik.
Kínai szavak
Az 1039-ben kiadott szótárban 53 525 kínai írásjegyet találunk, míg az 1916-ban megjelent nagyszótár 48 000 írásjegyet tartalmaz, azok magyarázataival együtt. Viszonyításképpen egy 1960-as felmérés szerint egy átlagos kínai értelmiségi 3 500-4 000 írásjegyet ismer.
Az írásjegyek reformját 1950-es években hajtották végre az analfabetizmus felszámolásának jegyében. Leegyszerûsítették az írásjegyeket, ennek köszönhetõen a bonyolult írásjegyek mintegy 80%-át sikerült olykor 1015 vonással is leegyszerûsíteni. A reformnak jelentõs szerepet szántak az oktatásban is.
A Neologic Animation Inc. Kína egyik legnagyobb oktatási és játékszoftver gyártója.
A vállalat stratégiai partnere a kínai kormány által létrehozott Ifjúsági Fejlesztési Intézet, melynek célkitûzései közé tartozik az oktatás korszerûsítése különbözõ oktatási segédanyagok segítségével. A NANI által gyártott szoftverek eljutnak Kína legtávolabbi zugaiba is. Dr. Zhang a vállalat vezérigazgatója szerint a cég kiváló lehetõséget kapott a kínai kormánytól, amikor lehetõvé tették számukra, hogy az országszerte megtalálható ifjúsági központokat marketing célokra használják. Az általuk kifejlesztett Narniya World oktató szoftvert országszerte forgalmazzák az általános iskolákban.
A vállalat az eLearning piac hangsúlyos résztvevõje nem csak Kínában, hanem egész Délkelet – Ázsiában. Az ASEAN országokban, de fõleg Dél Koreában és Japánban, forgalmazza a kínai nyelvoktató dvd-t. A hírek szerint 30 000 000 példány vár eladásra. A vállalatban hatalmas növekedési potenciál van.