Az Egyesült Államok ismét automobil lázban ég, népszerû autóipari fejlesztések és új projektek ezrei indulnak be. Létszükséglete mindennek a rendelkezésre álló megfelelõ mennyiségû és minõségû Palládium. Ahogy ez a bumm beindult, úgy indult növekedésnek a kereslet, mely fundamentálisan hajtja fel az árakat. Oroszország az egyik legfontosabb palládium exportõr, ezért kiemelt figyelmet érdemel a piaci spekulánsok részérõl. Tavaly 3,4%-kal nõttek a világ autóeladásai, mely összesen 81,6 millió jármûvet jelentett. Ha mindegyik katalizátorhoz csak pár grammot használnak fel az ártalmas kipufogógázok csökkentésére, akkor 2015-ben, sorozatban negyedik éve fogják felszívni a teljes piacon lévõ kapacitást a drága ipari fémbõl.
Mi várható?
Az árfolyamgörbe a napos charton kirajzolódott, narancssárgával kiemelt emelkedõ irányú ékbõl letört. Számítottunk már erre, és nem is kellett csalódnunk. Nagy, fekete gyertyával zuhant ki a három hónapja épülõ alakzat langymeleg ölelésébõl. Nagyjából a korábbi aljpontok környékéig esett, mely erõs támaszként megfogta és emelkedésnek indította. Jelenleg az 50%-os Fibonacci-szint jelent számára ellenállást. E felett a mozgóátlagok és az ék alsó szára állíthatják meg. Támasz ezen az idõsávon már nem látható.
Az MACD indikátor a gigantikus csökkenõ napon beadta a menekülési jelzést. A sztochasztikus oszcillátor, mint legfürgébb a három közül, szintén nem késlekedett. A támaszról fordulva viszont vételi szignálra váltott, ami egyelõre kitart. Az RSI hónapok óta semleges tartományban mozog, lehet érdemes lenne a 40-60-as sávot alapnak venni és ehhez mérni a vételi és eladási jeleket?