A LG Chem jóvoltából felépül a legnagyobb dél-koreai lítium-ion akkumulátorgyár Lengyelországban.
Úgy gondolják, hogy a tömeggyártás nagy lendületet adhat az elektromos autók gyártásának a földön. Az LG Chem invesztálása nem véletlen, hisz az európai autógyártók egyre nagyobb számba jelentik be, hogy az elkövetkező években rengeteg új, részben vagy teljesen elektromos autót dobnak majd piacra. Azonban a gyártáshoz szükség akkumulátor erőforrással nem rendelkeznek. Ennek köszönhetően kénytelenek az egyik legfontosabb elemét a hajtásláncnak, az akkumulátort Kínából és Dél-Koreából importálni.
Az LG Chem a sejthető igény növekvés kielégítése érdekében 1,63 milliárd dollárt fektet be a Wroclawtól dél-nyugatra felépülő akkumulátorgyárba. A dél-koreai gyártó elképzelése szerint éves szinten mintegy 100 ezer akkumulátort gyárthatnak majd 2018-tól, aminek jóvoltából 2500 embernek adhatnak munkát.
Egyelőre még nem tisztult le, hogy az akkumulátorokat teljes mértében az üzemben állítják majd elő, vagy lesznek olyan szegmensek, amelyeket importálnak majd. A komplexumban fejlesztés és kutatás is történik majd, és közel 400 mérnöknek adnak munkát a legkülönfélébb területeken.
A vállalat menedzsmentje beszélt az akkumulátorgyártás során felhasznált nyersanyagokkal kapcsolatosan, hogy elsősorban, majd anyavállalattól szerzik be azokat, illetve reményeik szerint meg tudnak majd egyezni a helyi beszállítókkal is.
A 100 ezer darabos gyártással kalkulálva (új Nissan Leaf 40 kWh)számításuk szerint egy évi 4 GWh-s kapacitású gyárat kapunk. A tervek szerint összehasonlításképpen a Tesla nevadai Gigafactoryje éves szinten 35 gigawattóra kapacitásra lesz képes. A Tesla üzeméhez képest tehát elenyészik majd az LG Chem lengyelországi gyára, ennek ellenére még így is Európa legnagyobb üzeme lehet, egyelőre. Ugyanis a svéd ABB szeptemberben csatlakozott ahhoz a projekthez, melynek a keretei között egy 32 GWh-s lítium-ion akkumulátorgyárat építenek fel Svédországban 2023 végéig.
Néhány hónappal ezelőtt a Samsung a lengyelnél kisebb nagyságrendű invesztíciót indított Gödön, ahol 600 új munkahelyet teremtenek majd100 milliárd forintból.
Az akkumulátorok gyártása, melyeket az európai piacra szántak, már 2018-ra teljes kapacitást vehet igénybe. Remélhetőleg a gödi üzem képes lesz 50 ezer elektromos autóhoz akkumulátort konstruálni. Egyébként már 2001-ben megépítette azt a gyárat a Samsung, amelyet majd átalakítanakannak annak érdekében, hogy ott gyárthassanak majd akkumulátorokat.
forrás: Autósajtó