A DataWeave 3300 Nike terméket vizsgált meg 2024 és 2025 szeptembere között. Az elmúlt egy évben a Nike jelentősebb áremelkedése 2025 januárjában indult, amikor a kiegészítők és lábbelik ára több mint 10%-kal nőtt. Februártól szeptemberig az árak tovább emelkedtek, különösen az alapvető termékkategóriákban. A DataWeave vezérigazgatója, Karthik Bettadapura szerint a Nike tudatosan alkalmaz szelektív áremeléseket, hogy megtartsa a keresletet és megvédje kulcstermékeit. Mindez egy olyan időszakban történt, amikor a vállalat jelentős külső nyomással –például Donald Trump által kivetett vámokkal is szembesül, amelyek potenciálisan csökkentik a vállalat nyereségét.
Az áremelés stratégiai lépésként jelent meg, mely már májusban elkezdődött, és a legutóbbi negyedéves eredmények alapján pozitív hatást gyakorolt az értékesítésre. A vállalat közölte, hogy a vámok 1,5 milliárd dolláros többletköltséget jelentenek, így az új árstratégia javít a bevételi számokon és ideálisabb befektetési opcióvá teszi a Nike részvényeit. Bár 2024 őszén a vállalat igen nagy visszaesést tapasztalt, a jelenlegi gazdasági mutatók az egyértelmű javulást jelzik előre. Elemzői vélemények szerint a Nike részvény jelenleg is egy jó vétel lehet, és jó esély mutatkozik az emelkedésre hosszútávon.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →
https://youtu.be/-l5ZwD7I8pQ




