Az új televíziós eszközzel a Google beszáll a televíziós iparágba és vissza akarja szorítani az Applet. Az eszköz neve Chromecast és úgy néz ki, mint egy többdimenziós USB Stick. Az online Pandora nevû rádió is nemsokára a támogatott szolgáltatások között szerepel. Az új kütyü minden hálózatban szereplõ videót képes lejátszani, mert nemcsak a Google saját androidos szoftverével, hanem Windowst használó laptopokkal, MacBookokkal és iPhoneokkal is kompatibilis. Lényeges, hogy a Google Chrome Browser is telepítve van a készülékre. És mindezt az Apple televízió alig harmadáért. Így jut be a Google a nappalikba és nyújt egy új megoldást?
Technikai oldal
Mi történt? A Google részvény eddig bizonyította, hogy bombasztikus befektetés lehet, árfolyama folyamatosan újabb csúcsok meghódítására volt képes. A kurzus 2011 októbere óta tiszteletben tartja a hosszú távú mozgóátlag vonalát, annak érintésétõl eltekintve komolyabb, lélekrázó korrekciók elkerülték az internetes óriás árfolyamát. Az idei évben jelentõs szerep jutott az 50 napos mozgóátlagnak, hiszen az árfolyam áprilist kivéve fölötte fejlõdött. Májusban már majdnem megtörtént a 100%-os (926,03) Fibonacci szint elérése, de a grafikonba épített technikai indikátorok támogatásával az árfolyam visszafordult és egészen júliusig építkezett a következõ vételi hullámra. Júliusban a 100%-os (926,03) Fibo ellenállás érintésével újabb lokális maximumpont alakult ki. A 100%-os (926,03) Fibo áttörése viszont július óta nem következett be.
Mi várható? Jogos a kérdés: Lesz még följebb a Google? Az 50 és 200 napos mozgóátlag felett helyezkedtek el a Google részvény jegyzései, így a növekvõ trendet egyelõre semmi sem veszélyezteti. A kurzus további felíveléséhez szükséges a 100%-os Fibonacci fölötti konszolidáció és ezzel újabb csúcsok bevétele. Ebben az esetben a 161,8%-os Fibo szintje elvileg 1105 dollár környékén van, így lehet még tere az emelkedésnek. Az elmúlt idõszak alapján a befektetõk bízhatnak 1000 dollárt meghaladó árfolyamban is, ha a bikák erejének lendülete tartósnak bizonyul. Óvatosságra adhatnak okot az egymást erõsítõ technikai indikátorok (RSI, MACD, Stochastic) eladási jelzései, amelyek a szinte korrekció nélkül fejlõdõ árfolyam túlvett állapotát tükrözték vissza.
Fundamentális oldal
Az új televíziós eszközzel a Google beszáll a televíziós iparágba és vissza akarja szorítani az Applet. Ez túl szép, hogy igaz legyen. Július végén a Google csendben, kicsit titokban bemutatta legújabb kütyüjét, amely megváltoztathatja a teljes ágazatot. Az eszköz neve Chromecast és úgy néz ki, mint egy többdimenziós USB Stick. A Google Chromecast nevû csodaeszköze nagyjából 6 centiméter hosszú és 34 gramm. Az eszköz képes az otthoni internetes hálózathoz csatlakozni és lejátszani az internetes tartalmakat. A chromecast egy okostelefon vagy táblagép összekapcsolásával web-videó szolgáltatást ad a youtuberól, amely által elérhetõ a Google-Play szolgáltatás és a Netflix nevû online videotéka. Az online Pandora nevû rádió is nemsokára a támogatott szolgáltatások között szerepel. Az új kütyü minden hálózatban szereplõ videót képes lejátszani, mert nemcsak a Google saját androidos szoftverével, hanem Windowst használó laptopokkal, MacBookokkal és iPhoneokkal is kompatibilis. Lényeges, hogy a Google Chrome Browser is telepítve van a készülékre. És mindezt az Apple televízió alig harmadáért. Így jut be a Google a nappalikba és nyújt egy új megoldást.
Olyan televíziós koncepció, amely videókat képes lejátszani az internetrõl, nem számít újdonságnak. Az Apple is így tesz a televíziójával vagy a Microsoft az Xboxal. Képes erre a Roku készüléke és az Intel WiDi-Chipje is. A Google mégis veri a mezõnyt. A siker kulcsa az új eszköz ára: 35 dollár.
Már a megjelenés elsõ órái megmutatták, hogy a kis eszköz iránt óriási kereslet mutatkozik. A kereslet olyan óriási volt, hogy a Google kénytelen volt az elsõ nap után beszüntetni akcióját, hogy a Chromecast vásárlók egy hónapig ingyenesen használhatják a Netflix online videotékát. Ezért csökkentették 11 dollárra az eszköz árát.
Az eszközt egyelõre az Egyesült Államokban forgalmazzák, de nemsokára az európai országok következnek, ahol kedvezõek a kilátások. A prognózisok szerint 2014-ben sokmillió okostelefont fognak eladni és a táblagépek száma is igen gyorsan nõ, így tudja a Google tovább építeni piaci pozícióját. A mai napig minden második okostelefon a Google Android szoftverével fut. Ezen kívül a Chromecast hozzájárulhat a vele egy idõben megjelenõ és átdolgozott Google Nexus 7 nevû tablet eladási számainak felpörgetéséhez. A kis táblagép tökéletes kiegészítõje a televíziós eszköznek. A Google saját tabletjét veszik, mint a cukrot: A Google Nexus 7 tavalyi debütálása óta körülbelül 7 millió darab fogyott, amely az összes androidos tablet 10%-át jelenti. A Gartner kutatóintézet szerint az idei elsõ negyedévben az összes eladott okostelefon 75%-a androidos készülék volt. Ez hozzávetõleg 20%-os növekedés az elõzõ évhez képest.
A Google tudja, hogy mit csinál. A Chromecast egy trójai faló, amely rákényszeríti használóit a Google Chrome Browser nevû böngészõ használatára és ezáltal a konszern még több információhoz jut a háztartások szórakozási szokásairól. Mivel az eszköz minden operációs rendszeren, táblagépen és laptopon fut, ezért a Google tudja, hogy mit és mikor használunk és nézünk. Így a reklámok célzottabban és precízebben illeszkedhetnek. Jelenleg 750 millió ember használja a Google böngészõjét, de a Chromecast elterjedésével ez a szám várhatóan gyorsan növekedni fog.
A Google két legyet üt egy csapásra a Chromecast eszközzel. Az internetes filmek és videók lejátszása nem az egyetlen, amelyre az eszköz képes. A készülékkel gyorsan és egyszerûen kivetíthetjük egy táblagép képernyõjét a televízióra. Így a televíziót egy hatalmas képernyõként használhatjuk és ehhez nem szükséges a teljes képernyõt szabaddá tenni. Ez a funkció hozzájárulhat a Chromecast elfogadásához.
A második negyedév számaival elégedetlenek az elemzõk. Semmi pánik, az internet óriás szépen keres, a második negyedévben 20%-al növelte forgalmát 14 milliárd dollárra. A BCG Partners elemzõi a reklámokra klikkelések számában látják a problémát, amely 6%-al esett. Ez azt jelenti, hogy a Google felhasználók kevesebbet klikkeltek a reklámokra. Nem jó hír a Google számára, ha kisebb szeletet hasít ki a reklámpiacból.
Ezeket a félelmeket más tényezõk ellensúlyozzák. A Google egy sor zseniális eszközzel lép piacra, amelyek megváltoztatják a gazdaságot és forradalmasítják az életünket. írja az amerikai pénzügyi blogger, Bill Zielinsky. A Chromecast úgy megváltoztathatja a kábeltelevíziózást, mint ahogyan az Apple zenelejátszó iPodja megváltoztatta a zeneipart.