A Yum! a Kentucky állambeli Louisville-ben található és inkább a kínai területen tevékenykedik, míg a Brands. Inc. több mint 48000 étteremmel rendelkezik, több mint 145 országban és területen értékesít és szolgáltat.

E két cég egyesüléséből alakult a cég 1997-ben a Yum! Brands Inc. néven. A társaság márkái közé több cég tartozik, de kiemelném a KFC-t, Pizza Hut-ot és a Taco Bell-t. A vállalat sikeresen és szenvedéllyel üzemelteti a csirke, pizza és mexikói stílusú ételeket forgalmazó üzleteket, éttermeket. Mára a Yum! Brands Inc. egy vezető világmárkává nőtte ki magát, hiszen átlagosan napi nyolc új éttermet nyit meg, ezzel vezetővé vált a globális kiskereskedelem fejlesztésében.

2018-ban a Yum! Brands márkákat a Dow Jones Fenntarthatósági Észak-Amerika indexének nevezték és ugyanebben az évben a cég bekerült a 100 legnagyobb és legjobb amerikai vállalat közé és megkapta a legjobb befektetési lehetőség díjat is. Ezen díjat két egymást követő évben is megkapta.

A Yum cég 1997-ben vált ki a PespsiCo cégből, azóta elmondhatja, hogy valóban globális nagy cég lett.

2016-ban több, mint 2000 világszínvonalú franchise céget vezetett, viszont azóta sikeresen növekedésnek indult. Itt nemcsak a kínai üzletágra tették a hangsúlyt, hanem nyilvános részvénytársaságként bejelentették a többéves növekedési stratégát Európára, Ázsiára, Észak-és Közép-Amerikára egyaránt. Érdekesség, hogy a cégnek egy magyar származású vezérigazgatója és alapítója volt David C. Novak személyében.

A két társaság, mind a Yum!China és a Brands a mai napig egymástól függetlenül működik.

Ráadásul pont egy hete számolt be a közös cég, a Yum!Brands a második negyedéves eredményeiről. Már az sem meglepő, hogy mind bevételi, mind profit szempontból ez meghaladta a Wall Street elvárásait. Mivel a tavalyi évben elnök-vezérigazgatóvá választották Joey Wattot a Yum!China élére, a keménykezűsége miatt így erőteljes növekedést láthattunk Kínában is. Egyébként a vállalatnál globálisan, különösen a KFC esetében tapasztalunk jó számokat, mert 5%-ban növekedtek az eladások és az üzletfejlesztések, míg a Taco Bell jóval efölött teljesített. A cég üzleti árbevétele 7%-kal növekedett ebben a negyedévben, szemben a várt 3,75%-kal.

Mára már kimondhatjuk, hogy a trió tulajdonosa, a Yum! Brands fejlődésben megelőzi amerikai riválisát, a McDonald’s-ot is.

A Yum!China vezérigazgatója, Greg Creed viszont a jövőben fejlesztéseket és hatékonyabb növekedést szeretne elérni Ázsia összes országában, de főleg Kínában. Az viszont egyértelműen látszódik, hogy a közel 1200 városban üzemeltető Pizza Hut ma pizzát forgalmazó láncolatok közül a legnagyobb franchise tulajdonos bárhol a világon, így a jövőben is kiemelkedő lehetőség lehet a Yum! Brands részvény. A Yum! Brands részvénye az utóbbi egy év alatt 48,54%-ot ért el. A cég részvénye 2000 februárjában 4,76 euró volt, ugyanakkor ma ez a szám meghaladja a 104,5 eurót.

Küldjön üzenetet!