Egyedi részvények

Egy év alatt nagyot erősödött a Coloplast csoport

By 2019.08.26. július 2nd, 2020 No Comments
A Coloplast A/S egészségügyi termékeket és szolgáltatásokat fejleszt és kínál. A szájsebészet, inkontinencia, maszektómia, sebkezelés és bőrgyógyászat területén is kínál termékeket.

A Coloplast kutatási projektjei szakápolók szoros együttműködésével és felhasználói csoportokkal kerülnek lebonyolításra. Termékei az egész világon értékesítésre kerülnek ápolók, kereskedők és végfelhasználók számára egyaránt. Világszerte több, mint 11.000 alkalmazottat foglalkoztat, beleértve két magyarországi gyárat is, a magyar gyárban a dolgozók létszáma már meghaladja a 2.700 főt.

A Coloplast története egészen 1954-ig nyúlik vissza. Elise Sørensen ápolónő nővére, Thora éppen sztóma műtéten esett át, és nem mert elmenni hazulról, attól tartva, hogy a sztómája esetleg szivárogni kezd. Nővére panaszait hallgatva Elise fejében körvonalazódni kezdett a világ első öntapadós sztómazsákjának ötlete. Elise ötlete alapján Aage Louis-Hansen általános mérnök és műanyag gyáros, valamint felesége, a képzett ápolónőként dolgozó Johanne Louis-Hansen elkészítette a sztómazsákot. A sztómazsákot, amely segített Thorának és több ezer sorstársának abban, hogy úgy éljenek, ahogyan szeretnének. Egyszerű, mégis drámai változást hozó megoldás.

Jelenleg a következő területekre fókuszál a cég, a sztómaellátás, inkontinencia ellátás, sebkezelés és bőrápolás, valamint urológiai ellátás. Az egészségügy nemcsak nekem, hanem mindenki számára egyre fontosabb és egyre többen fordulunk a magánrendelőkhöz, finanszírozott ellátáshoz, egyre többen vásárolunk egészségügyi vagy bőrápolási terméket.

A Coloplast 1995-ben került tőzsdére. A dán Coloplast egészségügyi vállalat tovább növekedett 2019 második negyedévében is. Elmondhatjuk, hogy az értékesítés és a profit újra jelentősen megnőtt. Áprilistól júniusig a Coloplast 617 millió euró árbevételt realizált, 9 százalékkal többet, mint 2018. év hasonló időszakában. A nyereség 13 százalékkal, 143 millió euróra nőtt az elmúlt időszakban. Az „Intervencionális urológia” és a „Sebkezelés” üzleti egységek különösen jól teljesítettek, 10%-kal, illetve 8%-kal növekedtek az organikus eladások. Meglepő viszont, hogy a Coloplast enyhén tompította Franciaországban az erős egészségügyi piacot. A francia helyi egészségügyi rendszer reformja miatt a csoport egyes termékeinek árai 2–9 százalékkal csökkentek.

A cég kapitalizációs tőkéje meghaladja a 22,1 milliárd eurót. Átlagosan, évente 2013 óta 38,08%-ot emelkedett a részvény árfolyama. Éves szinten 1,95%-os osztalékot fizet és 1992 óta dinamikusan növekszik a cég nyeresége. Az utolsó egy évben több, mint 21,38%-ot emelkedett a részvény ára.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá