A Google, és anyacége az Alphabet korábban megingathatatlan előnnyel rendelkezett a webes keresési és hirdetési szegmensben, a mesterséges intelligencia térhódítása és az egyre erősödő riválisok azonban már érezhető fenyegetést jelentenek a piaci dominanciára. Az Alphabet ezért kénytelen részt venni az AI versenyben és az ahhoz kapcsolódó elengedhetetlen beruházásokban is, amelyek emelt kiadásokat, rövid távon pedig a nyereségesség csökkenését jelentheti. A vállalat éppen ezért szükségét érezte annak is, hogy befektetőit biztosítsa afelől, hogy ezen beruházások nem jelentenek hátrányt, hanem éppen a versenyképesség fenntartását célozzák.
Az Alphabetet nem csak az olyan versenytársak, mint az OpenAI vagy a Perplexity megerősödése fenyegeti, de a vállalat monopol helyzetét vitató, a feldarabolás rémével fenyegető bírósági perek is. Ilyen kontextusban igyekeznek megszilárdítani pozíciójukat, kiterjeszteni a Gemini AI modelljüket minél több felhasználó számára, és integrálni a Google keresőbe is. Ezzel a hirdetési üzletág számára is lendületet adnak, amely még vonzóbbá teheti a vállalat felületeit hirdetési kampányok futtatására.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →


