Skip to main content

A Google, és anyacége az Alphabet korábban megingathatatlan előnnyel rendelkezett a webes keresési és hirdetési szegmensben, a mesterséges intelligencia térhódítása és az egyre erősödő riválisok azonban már érezhető fenyegetést jelentenek a piaci dominanciára. Az Alphabet ezért kénytelen részt venni az AI versenyben és az ahhoz kapcsolódó elengedhetetlen beruházásokban is, amelyek emelt kiadásokat, rövid távon pedig a nyereségesség csökkenését jelentheti. A vállalat éppen ezért szükségét érezte annak is, hogy befektetőit biztosítsa afelől, hogy ezen beruházások nem jelentenek hátrányt, hanem éppen a versenyképesség fenntartását célozzák.

Az Alphabetet nem csak az olyan versenytársak, mint az OpenAI vagy a Perplexity megerősödése fenyegeti, de a vállalat monopol helyzetét vitató, a feldarabolás rémével fenyegető bírósági perek is. Ilyen kontextusban igyekeznek megszilárdítani pozíciójukat, kiterjeszteni a Gemini AI modelljüket minél több felhasználó számára, és integrálni a Google keresőbe is. Ezzel a hirdetési üzletág számára is lendületet adnak, amely még vonzóbbá teheti a vállalat felületeit hirdetési kampányok futtatására.

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

 

Leave a Reply

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.